Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Etrex probleem - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Garmin Etrex probleem

Ik heb de kaarten (OFM) op de SD staan, en de tracks op het apparaat zelf. Er is hierboven gewaarschuwd tegen deze praktijk, maar waarom?
Georg schreef:
do 10 mei, 2018 15:23
Ik heb de kaarten (OFM) op de SD staan, en de tracks op het apparaat zelf. Er is hierboven gewaarschuwd tegen deze praktijk, maar waarom?
Vraag ik me ook af. Ik lees de waarschuwingen al jaren op het forum, maar ik houd me er niet aan en er is nog nooit iets gebeurd.
Er wordt wel door de 'deskundigen' gewaarschuwd tegen het plaatsen van de kaarten zelf in het intern geheugen omdat een fout in de kaart zou kunnen resulteren in het niet kunnen starten van het apparaat, maar over het plaatsen van de sporen in het intern geheugen heb ik dit nog nooit gehoord. Ook ik doe dit al jaren zonder probleem.

Peter
PeterVanRijn schreef:
do 10 mei, 2018 18:46
Er wordt wel door de 'deskundigen' gewaarschuwd tegen het plaatsen van de kaarten zelf in het intern geheugen omdat een fout in de kaart zou kunnen resulteren in het niet kunnen starten van het apparaat, maar over het plaatsen van de sporen in het intern geheugen heb ik dit nog nooit gehoord. Ook ik doe dit al jaren zonder probleem.
Hier ook geen problemen. Heb eerlijk gezegd ook geen idee of de tracks wel "gevonden" worden als ze op de SD-kaart gezet worden. Kaart gebruik ik voor de POI's (kampeerplaatsen) en dat gaat iig prima.
Tracks op de sd kaart levert geen problemen op - daar staan de mijne altijd op - net als de ofm kaarten.
Het levert bij mijn Etrex 20 wel problemen op. Ik heb nog een ander probleem: bij warm weer, wanneer de rijwind te laag is voor afkoeling (zoals tijdens een beklimming), raakt het scherm oververhit en wordt onleesbaar. Erg irritant.
alois schreef:
ma 14 mei, 2018 07:07
Het levert bij mijn Etrex 20 wel problemen op. Ik heb nog een ander probleem: bij warm weer, wanneer de rijwind te laag is voor afkoeling (zoals tijdens een beklimming), raakt het scherm oververhit en wordt onleesbaar. Erg irritant.
Nog nooit meegemaakt. :shock:
Wat gebeurd er dan als je even stilstaat ??
Dan gebeurt er niks. Als ik weer met enige snelheid fiets en de rijwind het apparaat koelt komt het beeld terug.
Ik heb mijn eTrex 20 nou toch al een aantal jaren, en er in allerlei omstandigheden mee gefietst, maar last van oververhitting heb ik toch nog nooit gehad.
alois schreef:
ma 14 mei, 2018 07:07
Het levert bij mijn Etrex 20 wel problemen op. Ik heb nog een ander probleem: bij warm weer, wanneer de rijwind te laag is voor afkoeling (zoals tijdens een beklimming), raakt het scherm oververhit en wordt onleesbaar. Erg irritant.
Gebeurt dit in de volle zon? Vanuit zichzelf oververhit raken lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, omdat het ding enorm zuinig is.

Ik heb wel dat hij soms gebieden paars inkleurt en als ik iets doorfiets worden ze alsnog goed ingekleurd. Daarnaast is de nieuwe ofm (met reliëf) een kopzorg voor mijn ETrex 30x. Hij heeft er flink meer werk aan, vooral als je uitzoomt voor een overzicht van de regio. (Daarom is Pocket Earth mee).
Dit gebeurt inderdaad in de volle zon, het is de warmte van buiten, niet van binnen. Maar een oplossing weet ik ook niet, een nat washandje eromheen gaat natuurlijk ook niet werken.
Tsja, dan blijven de clichés over, zoals naar de winkel gaan als er nog sprake is van garantie (ook als je redelijker wijs mag verwachten dat dit niet hoort bij normale veroudering o.i.d.). Anders moet je hem tijdens de klim in je achterzak steken of (stuur-)tas. De laatste optie is aan de andere kant van de berg weer naar beneden te rijden en halverwege weer beeld te krijgen, maar deze oplossing is dan weer niet bij alle bergen van toepassing, omdat er ook weleens zijwegen bovenop zijn. Je probleem lijkt wel uitzonderlijk, dus misschien dat je hier nog iets mee kan bij de winkel.