Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief CyclinGaiter - Forum Wereldfietser

Alternatief CyclinGaiter

Beste lezers,

Aangezien de zwarte gribgrab cyclingaiter nergens voorradig is, ben ik op zoek naar een geschikt alternatief. Zie de onderstaande afbeelding als (geel) voorbeeld. Ik wil niet de gele variant, omdat ik dit niet mooi vind. Hebben jullie suggesties?

Afbeelding

Jelle
Ik heb goede ervaringen met de waterdichte Sealskinz met siliconen rand aan de binnenkant van de opening - maar ik weet niet of je dat als alternatief ziet.
Zijn dat normale overschoenen? Zoals hieronder afgebeeld?

Afbeelding
Nee dat zijn sokken volgens mij...
Inderdaad - ik bedoelde de sokken. De siliconen rand zorg ervoor dat er geen water van bovenaf in komt. Je schoenen worden nog wel natuurlijk, maar je voeten blijven echt droog. Tried & tested op een mountainbiketocht rondom Bad Iburg met heel veel modderwater en verse sneeuw.
Inderdaad, met Sealskin sokken blijven je voeten droog. Doordat je schoenen echter wel nat worden, koelen ze door verdamping van het vocht erg af waardoor je toch koude voeten krijgt. En volgens mij is het doel altijd: warm blijven, natte voeten is niet erg.
Het zal per persoon verschillen vermoed ik. Maar in dit jaargetijde krijg ik met natte voeten sowieso koude voeten. Af en toe lopen werkt dan eigenlijk het beste om de doorbloeding weer op gang te krijgen, en dan zijn de voeten tenminste nog droog.

Mijn shimano winterschoenen worden na verloop van tijd toch ook nat, hoewel die met goretex waterdicht zouden moeten zijn. Ik denk dat een neopreen gaiter ook niet zoveel zin heeft - neopreen is ook niet waterdicht. Misschien afstotend in het eerste half uur, maar meer niet.
Ik heb sinds de herfst Northwave Flash Arctic GTX winterschoenen. Ze blijven droog van binnen in de regen en zijn het eerste uur warm. Daarna begint langzaam de afkoeling, maar het blijft uit te houden. Het is echt zaak om verder ook warm aangekleed te zijn.
Bedankt allemaal.

Ik heb Shimano XM9 MTB Fietsschoenen + Shimano S1000X H2O overschoenen.
Als ik jullie reacties zo lees is het wellicht verstandig om niet voor waterdichte sokken te gaan omdat dat juist voor kou kan zorgen. Ik ben eigenlijk alleen op zoek naar een soort verbindingsstukje tussen mijn overschoen en broek, zodat het er niet in kan sijpelen. Misschien is een elastiek nog de beste oplossing...
gios schreef:
do 01 feb, 2018 14:13
Gewoon op voorraad bij Futurum
https://www.futurumshop.nl/gripgrab-cyc ... fsQAvD_BwE
:lol: :lol: :lol:
Ze zijn inmiddels inderdaad (eindelijk) geleverd, dus er kan een slotje op dit topic.