Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaring MapOut (navigatieapp) - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaring MapOut (navigatieapp)

nicolevelo schreef:
do 05 aug, 2021 20:30
Maar de garmin gpsmap64 geeft steeds aan dat de files met extensie .jnx niet kunnen gelezen worden.
Zou het kunnen dat gpx op een ander klavier overeenkomt met jnx?
jnx files zijn foto bestanden met satelliet beelden die via Basecamp en BirdsEye worden ingeladen. Ze hebben niets met gpx te maken. Ik zou ze gewoon deleten.

nicolevelo schreef:
do 05 aug, 2021 22:28
Netnog enkele tracks in mapout gemaakt. Het probleem heeft iets te maken met de naamgeving. Sommige tracks krijgen een naam die begint met .-
Dan loopt het mis.
Maar zelfs als ik de naam verander zijn sommige tracks zichtbaar en andere niet. Een mysterie.
Een bestandsnaam die begint met ._ is de resource-fork van een Mac bestand. Deze leveren normaal geen problemen op, ze kunnen genegeerd worden. Mac OS X maakt deze bestanden automatisch bij kopiëren naar een externe schijf als de originele bestanden extra info bevatten zoals een custom thumbnail of een creator code. Dus 1 origineel bestand genaamd "xxx.gpx" wordt er twee bij kopiëren, "xxx.gpx" en "._xxx.gpx".

Het is mij niet duidelijk hoe je de gpsmap64 met MapOut koppelt. Haal je het SD-kaartje uit de GPS en steek je het in een Apple sd card-adapter of steek je de GPS met USB rechstreeks in de telefoon?

Ik heb geen problemen om GPX'en van MapOut via het SD-kaartje en een 3rd party SD card adapter op onze Garmin eTrex 20x te zetten, maar ik heb onlangs wel de Garmin moeten resetten omdat hij geen nieuwe tracks meer aannam (en ook de hele tijd crashte).
Bdr: resetten zal zeker een optie zijn, maar welk effect heeft resetten juist? Ben ik dan alles kwijt?

Ps: ik verbind de gsp via usb naar een usb/lightning adapter met de iphone. Alle folders in de gps worden dan zichtbaar op de iphone.
Heb een nieuw topic aangemaakt over de problemen met de gps.
Vandaag ben ik begonnen met MapOut. Het importerenvan gpx files gaat heel makkelijk en ook het exporteren naar mijn Garmin Edge gaat heel makkelijk via Garmin Connect.
Echter heb ik mijn vraagtekens bij het maken van routes, bij het tekenen werd ik na de kiltunnel de A16 opgestuurd ?! en net voor de moerdijkbrug ging de route verder over de parallel weg. ( Er is daar geen afslag?! ).
Na de moerdijkbrug werd ik over de serviceweg gestuurd.
Jammer....
MapOut is geen routeringsprogramma, het heeft bijvoorbeeld geen intelligentie om éénrichtingswegen e.d. te herkennen. Het maken van routes in MapOut moet je vergelijken met een het tekenen van een route met een viltstift op een kaart, met dat verschil dat de viltstift in MapOut automatisch de wegen volgt.

Als je een intelligente router wil zou ik brouter aanraden: http://www.brouter.de/brouter-web/