Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gebruikerservaring Quad Lock - Forum Wereldfietser

Gebruikerservaring Quad Lock

Beste fietsers,

Wij fietsen de laatste tijd met de Quad Lock. Duur dingetje om je telefoon op je stuur te bevestigen maar als je je daaraan overgeeft is het best wel een goede oplossing. Wat zijn onze ervaringen?

De Quad Lock is makkelijk op je stuur te bevestigen. Twee tyraps en klaar. Kan op het stuur, je stuurpen.
De telefoon moet in een aparte hoesje. Moest ik even aan wennen maar eerlijk gezegd is het een hele stevige hoes. Lijkt een beetje op de standaard Apple hoes. Misstaat niet als je je telefoon in de boardroom gebruik :D .
Eenmaal de telefoon in de hoes (let op, voor elke type telefoon is een aparte hoes, case genoemd door Quad. Dus niet elke week van telefoon veranderen want die cases kosten wel serieus geld). dan klikt de telefoon met een simpele beweging op de Mount.
Dat gaat net zo snel als het verwisselen van bijvoorbeeld je Garmin Edge GPS. 30 graden draaien en de telefoon is eraf.
En nu het belangrijkste: blijft de telefoon ook zitten als je flink off-road tekeer gaat?
Yep, geen probleem. Dat wordt in vele Youtube filmpjes ook getoond maar ben zelf toch altijd huiverig als een duur telefoontje even losjes op het stuur wordt geklikt. Maar dat is geen enkel probleem.
We hebben best wat houders bekeken maar ik moet zeggen dat ik dit de meest elegante oplossing vind.
Eng minpuntje is dat je bij regen een hoesje moet gebruiken.

Linkje...https://www.quadlockcase.com/collections/ride
IMG_7858.jpg
IMG_7859.jpg
Ik heb er een tijdje geleden ook naar zitten kijken en zie op hun site het volgende staan, FOR ALL GALAXY DEVICES.
Mooi, alleen niet voor mijn Galaxy A3, alleen aan de dure S7 en S8 modellen van Samsung heeft men gedacht, naast Apple (ook te duur n.m.m.), ik ga voor dat geld ook niet proberen of de universal misschien wel past.
Gemiste kans voor de maker door zichzelf deze beperking op te leggen.
Serieus? Wauw, dat wist ik niet.
Jammer inderdaad. Maar je hebt gelijk, het is een beetje de Porsche onder de houdertjes.
Zou dit niet een oplossing kunnen zijn?
https://www.quadlockcase.com/collections/android
Marco Meijerink schreef:
ma 15 jan, 2018 20:51
En nu het belangrijkste: blijft de telefoon ook zitten als je flink off-road tekeer gaat?
Het juiste antwoord is ja en nee. Aanvankelijk zit het allemaal best stevig maar na enige tijd wordt de verbinding een beetje los en zeker voor off-road niet helemaal betrouwbaar meer. Maar ja, dan heb je toch al een nieuwe telefoon en bij elke nieuwe telefoon hoort ook weer een nieuw hoesje :wink:
De hoesjes ("poncho's") zijn er niet voor alle telefoons. Wel voor Iphone's, Samsung S8 maar niet voor de S7.
De universele adapter is gewoon een plakker die je op de achterkant van de telefoon, of op een hoesje plakt. Zit op glad materiaal muurvast.
Ik gebruik de quadlock enkele jaren, dagelijks, met verschillenden telefoons, zowel op de fiets als in de auto. Ken geen beter systeem, op voorwaarde dat je een passende telefoon hebt, liefst een waar ook een poncho voor wordt gemaakt.

Frank
Marco, daar heb ik naar zitten kijken, je zit dan wel met een rare bobbel op de achterkant van je telefoon, de A3 van mij is toevallig (spat)waterdicht dus dat zou een optie zijn, al zijn er ook voor dit model nog geen gebruikerservaringen, van de meeste modellen https://www.quadlockcase.com/pages/universal-adaptor die wel getest zijn komt er maar 1 telefoon in aanmerking om er gebruik van te kunnen maken. Dat zou betekenen dat er nog iets van een otterbox hoes omheen moet van €25,- en daarnaast komt dan een universal mount voor de lieve som van €39,95. Hoe mooi het systeem ook is, ik vind dat veel geld. De telefoon (zonder halve centimeter bobbel) blijft bij mij dus lekker in de jas of tas en voor navigatie blijf ik gewoon gebruik maken van mijn GPS.

Lezende wat Frank schrijft dat het ook wel eens nee is wat vast blijven zitten betreft, lijkt me dat niet onverstandig, ik ben niet iemand die elke 2 jaar zo nodig een nieuwe telefoon nodig heeft. (of sneller) :wink:
Kan ik me voorstellen Peter. Elke twee jaar een nieuwe telefoon zit ook niet in mijn bestedingspatroon.

De ervaring van Frank heb ik nog niet gehad. Ben wel benieuwd. Gebruik het ook nog geen jaren.
Meer mensen die jaren ervaring hebben met de Quad Lock?
Vraag me ook af hoe goed het voor je telefoon is - dat heen en weer geschud op de fiets. Op de GPS trilt al af en toe het micro kaartje los.
Ik heb een Samsung A5 (2017 model, IP68 waterdicht) die ik zonder extra hoesje op de Quad Lock klik. Het is voldoende waterdicht in de zin dat de telefoon het ook na diverse langdurige en hevige regenbuien het nog steeds doet, maar hij begint wel te zeuren als er vocht in de USB aansluiting zit; dat moet er dan eerst helemaal uit voordat je 'm kunt opladen. Oplossing: stukje electricienstape over de aansluiting plakken :P

Geen extra hoesje betekent wel dat er permanent een stuk plastic op de achterkant van je telefoon zit, maar het is vrij dun en zit me niet in de weg in m'n broekzak.

Voor navigatie heb ik er nog een Garmin Edge naast, maar het is soms wel fijn om wat meer overzicht te hebben van de omgeving en een 5" scherm met de OsmAnd app (en/of Google maps) is daar handiger voor dan de Garmin.
Quad Lock is goed, maar de goedkoopste en bovendien vaak lastig leverbaar.

Ik gebruik zelf al een tijd SP. Voor 60 euro krijg je een complete set met alle mogelijke montagestukken die je maar wit (ook voor op je Ahead!).

Ik heb er net twee maanden mee gefietst en heb mijn Smartphone tientallen keren per dag op en af geklikt en het blijft werken.

Mijn Samsung S7 is blijven werken en is inderdaad regenwaterdicht. Alleen het touchscreen werkt in de regen niet zo goed.

En een goede Smartphone scheelt spullen en dus gewicht. Want wie gebruikt er nog een apart woordenboek, reisgids, landkaarten, notitieboekje, agenda, zaklamp, spiegelreflexcamera, Garmin, videocamera, wereldontvanger of aparte MP3 speler?

(Nou ik soms :D :D )
Wij hebben Quadlock:

- Loei stevig. Absoluut geschikt voor Offroad gebruik.
- Universele adapter kan je plakken op een non-nonsense hard case (kan je voor de meeste modellen voor een paar euro vinden)

Kanttekeningen, inherent aan smartphone:

- Eigenlijk wil je een drukgevoelig touch scherm zodat je geen issues hebt met regen en/of handschoenen. Garmin GPS'jes hebben dat wel, maar Smartphones hebben die al jaren niet meer.
- Redelijk prijzig, maar helaas zijn er niet echt goedkope oplossingen die even simpel werken (helemaal als je meerdere fietsen en telefoons hebt en af en toe wisselt).
- Garmin 800 (of hoger) met Open fietsmap is qua GPS superieur en biedt natuurlijk een groot aantal fiets specifieke functies. Maar die zijn dusdanig prijzig dat dat voor veel mensen geen optie zal zijn.
Inmiddels gebruik ik deze houder al een heel aantal jaren, hij blijft zeer goed functioneren bij mij.
zowel op vakantie als op de racefiets en op mijn step blijft hij prima zitten.

ik gebruik hem in combinatie met een waterdichte telefoon, dat maakt alle andere hoesjes overbodig.
vlakke achterkant met de plakker variant altijd op mijn telefoon. (sony compact)
ik was de eerste keer bang dat de sticker het niet zou houden, maar ik kan mijn racefiets er werkelijk aan op tillen.
Ik gebruik de quad lock nu ook al een jaar of 2 en het is echt een goed product.

In dit filmpje testen ze de sterkte van de quad lock. Pas bij 100 kilo gewicht wat eraan hangt gaat hij stuk. 80 kilo is geen probleem.

https://youtu.be/VXaC2oJ2mFA
Sterke tiewraps, ook :-)

Ik gebruik een Quadlock geplakt op een aparte smartphone-case, tezamen met een waterdichte smartphone. Drie maanden drempeltje op drempeltje af over Japanse fietspaden heeft ie prima doorstaan.
IMAG0010-20180116-094425815.jpg
Ik kijk regelmatig naar deze quadlock voor op mijn vakantiefiets, elke keer denk ik “ja nu ga ik hem kopen” elke keer denk ik weer.... mmmm toch best prijzig.

Als ik nog besluit om mijn telefoon op het stuur wil hebben kies ik zeker voor deze oplossing.
De SP waar Eric naar refereert https://sp-connect.eu/collections/bike heeft voor mij hetzelfde nadeel als de quadlock, alleen geschikt voor een beperkt aantal modellen (toevallig bijna allemaal dezelfde?) en valt daarom ook af, wat prijs betreft zit het in dezelfde categorie als de QL, al hebben ze wat meer mogelijkheden om de boel te bevestigen.
Wat is er beperkt aan "universal"? Het enige nadeel van SP is dat ze weigeren te noemen hoe dik de adapter is. Die van Quadlock is 4,5 mm.
Ik heb al meerdere jaren een quadlock voor mijn iPhones.
Een paar jaar geleden heb ik met de telefoon op het stuur heel wat gefietst in Nederland en naar Zwitserland.
De telefoon ging raar doen en op fora werd meermaals gezegd dat deze storing door trillingen kwam.
Sindsdien heb ik een eenvoudige GPS voor de lange routes en mijn telefoon voor het zoeken en ritje naar de camping. Ook gaat hij soms voor navigatie op het stuur, maar verder in de zak. Ik ben het eigenlijk nooit fijn gaan vinden om mijn telefoon aan deze risico's bloot te stellen.

In de auto heb ik ook de telefoon op een quadlock houdertje voor navigatie en muziek. Perfect!

Kortom, perfect systeem maar volgens mij niet voldoende shockproof en bij een valpartij kans op schade.
De beperking zit hem in het aantal aangeboden modellen, het feit dat je dus met een bult op je toestel zit als je het ding al kan bevestigen, niet gekeken of dat hier wel mee kan (gezien de leverancier van de sticker hetzelfde resultaat als de QL) Dus een aparte hoes/houder voor jouw type telefoon als je al een hele dure hebt.

Ik heb nu deze https://www.bike24.de/1.php?content=8;p ... 20736%5D=0 en die doet het prima, en is ook nog een stuk goedkoper, dat wil niet zeggen dat ik niet opensta voor iets anders.

PS
Voor andere modellen telefoon zijn er ook houders.
Ik gebruik Quadlock al twee jaar, zowel voor vakantiereizen als dagelijks. Het zit zo vast als een huis en je kunt er zelfs bijna je fiets aan optillen.
Ik heb al tweeenhalf jaar een Windows Phone en ik navigeer (GeoGPS) daar ook mee. Kosten van de telefoon 20 euro per maand en het is meteen mijn werktelefoon, agenda, mailbox en zo. Leuk is dat je die Nokia gewoon op de straat kunt gooien, dan zit er zelfs nog geen krasje op. En dat hij op Windows 10 draait en alles vanzelf synchroniseert met je computer. En de allerbeste fotocamera van alle smartphones heeft.

Ik heb een hoesje waarbij het scherm vrij blijft en achterop dat hoesje heb ik de Quadlock geplakt. Dan heb ik zonder het hoesje gewoon nog een gladde slanke telefoon. En ergens las ik: als het regent, trek je er gewoon een condoom overheen, dan blijft alles gewoon bedienbaar.
Eric Schuijt schreef:
di 16 jan, 2018 09:32
En een goede Smartphone scheelt spullen en dus gewicht. Want wie gebruikt er nog een apart woordenboek, reisgids, landkaarten, notitieboekje, agenda, zaklamp, spiegelreflexcamera, Garmin, videocamera, wereldontvanger of aparte MP3 speler?

(Nou ik soms :D :D )
Zelf weiger ik nog steeds om een smartphone aan te schaffen. Ten eerste omdat ik bloedhekel aan telefoneren heb. Ook heb ik nooit de behoefte gevoeld om selfies te maken. Tot na mijn veertigste bestonden er helemaal geen smartphones, dus mij maakt niemand wijs dat je zonder zo'n ding niet zou kunnen leven. Ik vond het vaak juist wel fijn dat ik niet altijd te bereiken was en kon volstaan met het sturen van een ansichtkaart. Verder valt het me steeds weer op hoe weinig smartphoneverslaafden, die altijd en overal tegen zo'n apparaat aan staan te blaten, te melden hebben.
Voor noodgevallen heb ik een Nokia van 20 euro, die nog echt in mijn broekzak past en heel weinig stroom verbruikt.
Wel heb ik een iPad mini met mobiel internet, die nog prima in mijn stuurtas past en een veel groter beeldscherm heeft dan een smartphone. Bellen kun je er niet mee, maar krant, buienradar, Opencyclemap, Wikipedia en spoorboekje staan er allemaal op. Als het moet, kan ik het zelfs zonder bril nog lezen.
Daarnaast heb ik ook nog een kleine hoofdlamp met ledverlichting en een zeer laag stroomverbruik, waarmee ik toch wat beter kan ontdekken of er fietsendief op de camping rondloopt dan met mijn Nokia of iPad.
Landkaarten gebruik ik ook nog regelmatig, dat is nu eenmaal een gekte van mij (zie dit draadje).
Met Garmin heb ik een haat-liefdeverhouding. Mijn Etrexen zijn veel compacter en zuiniger dan een smartphone, maar ze gaan al kapot als ik ze tussen de 200 en 400 dagen intensief heb gebruikt (zie hier).
Ik hou van rust, ervaar de meeste muziek als overlast en een goede foto zegt mij veel meer dan bewegende beelden, dus aan een videocamera en een MP3-speler heb ik nooit behoefte gehad. Het maken van echte foto's doe ik toch het liefst met een apparaat dat daar speciaal voor gemaakt is en een optische zoeker heeft. In mijn geval is dat meestal nog een spiegelreflexcamera, maar voor snapshots is het inderdaad overkill.

En zo heb je ook mensen die vinden dat ze meer dan één fiets nodig hebben. Soms geven ze daar duizenden euro's aan uit, terwijl je er er in de bouwmarkt al een voor 250 euro kunt kopen, waarmee je ook de hele dag rond kunt fietsen :wink: .