Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Neem je een stoeltje mee op fietsvakantie? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Neem je een stoeltje mee op fietsvakantie?

Neem je een stoeltje mee op fietsvakantie?

Peiling eindigde op do 04 jan, 2018 10:28

Jazeker, dat vind ik wel zo prettig
55%
46
Nee, ik ga wel op een plastic zak zitten
10%
8
Nee, ik vind meestal wel een stoel, steen of bank
25%
21
Nee, ik hang niet rond bij de tent (ik fiets liever)
Geen stemmen
0
Nee, ik sta liever (zit al de hele dag op mijn zadel)
1%
1
Wat een stomme vraag (geef mij maar een discussie)
2%
2
Anders...
6%
5

Zeker wel een stoel mee. In mijn geval de Helinox Chair One.

Omdat ik geen topsporter ben, maar een toerist, fiets ik maar 4-6 uur per dag. Ik slaap een uur of 8, dus ik houd minimaal 10 uur per dag over. Ik blijf al die tijd niet staan of liggen. Zonder fatsoenlijke rugsteun ben ik na een paar dagen af.

Die ene kilo trap ik tijdens de rit makkelijk van mijn eigen gewicht af.
willem.m schreef:De vraag die mij enorm bezighoudt...
En wat is je voorlopige conclusie?
Leon schreef:
willem.m schreef:De vraag die mij enorm bezighoudt...
En wat is je voorlopige conclusie?
...Dat ik met mijn plastic zak zitbeleid tot een minderheid behoor binnen de groep deelnemers aan de poll. Zie hierboven voor de live resultaten...

Wel leuk, zo'n poll. Ik denk erover om een poll te starten met als vraag "Neem je wel eens deel aan een poll?"
heb ook getwijfeld, vooral omdat ik gewicht van bepakking licht wilde houden. Heb uiteindelijk voor een superlichte driepoot kruk gekozen. Gekocht bij Decathlon, Heb 'm ook gezien bij Action voor rond 4 euro. Je zit van de grond af en het is superlicht. :idea:
willem.m schreef:
Leon schreef:En wat is je voorlopige conclusie?
...Dat ik met mijn plastic zak zitbeleid tot een minderheid behoor binnen de groep deelnemers aan de poll. Zie hierboven voor de live resultaten...
Misschien heb je wel een verband gevonden tussen stoeltjeszitters en enquêtedeelnemers. Ik neem ook geen stoeltje mee, maar heb dan ook nog niet gestemd. ;)

Carl
Bij mij ook 'Anders...' Ik heb een ligfiets, dus ik heb al een zitmatje bij me. Als ik dat half op de grond, half tegen een boom leg, zit ik comfortabel en blijven m'n kleren schoon.

Groet,
Walter
Al vanaf klein jongetje (ik gok zo’n 25 jaar geleden) groot fan van mijn tatteljee stoeltjes.
Ja, ik neem een stoeltje mee. Zo'n Chinees namaak ding van Helinox. Zit perfect. Ik kan nooit lang in kleurmakerszit zitten... :D
BlijDatIkFiets schreef:Ja, ik neem een stoeltje mee. Zo'n Chinees namaak ding van Helinox. Zit perfect. Ik kan nooit lang in kleurmakerszit zitten... :D
Ik heb ook zo'n imitatie besteld, ben benieuwd!
Christophorus schreef:
ma 15 jan, 2018 10:30
Zo kan het ook...
Afbeelding
Van: http://www.sintchristophorus.nl/guilty- ... ats-yours/
Ik denk toch van niet want zo kom je ongetwijfeld vreselijk met je hakken tegen de stoelen.
Tsja, deze mensen waren toch écht zo op doorreis. Je snapt dat ik daar wel een foto van móest nemen.
De man was overigens wel een echte heer, want hij droeg beide stoelen en de drager van de damesfiets was minder zwaar belast.
15 jan 2018

Even een terugkoppeling door de TS:
  • Van de mensen die aan de poll hebben deelgenomen neemt dus 55% een stoeltje mee, gaat 35% op een zak of op de camping beschikbare stoel/steen/bank etc zitten, en doet 6% iets anders.
  • Eerlijk gezegd had ik verwacht dat de meerderheid geen stoel zou meenemen. Ik vermoed dat dit mijn eigen bias is, en vooral beïnvloed door de landen waar wij zelf naar toe gaan (waar ik op campings nauwelijks mensen met eigen stoeltjes heb gezien).
Wie bedenkt een volgende poll?
Dat is door de jaren heen wel flink verandert. Stoeltjes meenemen deed je als wereldfietser gewoon niet in de jaren 80 en daarvoor. Dat was 'not-done'. Kwam niet eens bij ons op.
Maar de technieken zijn zo erg vooruit gegaan dat je in een 15 kilo bagage uitrusting ook nog een stoeltje mee kan nemen. Stukje vooruitgang....
Marco Meijerink schreef:
ma 15 jan, 2018 17:16
Dat is door de jaren heen wel flink verandert. Stoeltjes meenemen deed je als wereldfietser gewoon niet in de jaren 80 en daarvoor. Dat was 'not-done'. Kwam niet eens bij ons op.
Maar de technieken zijn zo erg vooruit gegaan dat je in een 15 kilo bagage uitrusting ook nog een stoeltje mee kan nemen. Stukje vooruitgang....
Misschien pijnlijk om op te merken, maar in de jaren tachtig waren we ook al gauw een jaar of dertig jonger. :-)
oef.....dat doet zeer 8) ......
Als je weer een generatie ouder bent zoals wij(70) neem je helemaal geen stoeltje mee :shock: en overnacht je meestal niet meer op een camping
Zeer binnenkort vertrekken we voor een maandje fietsen op Skri Lanka,daar zijn hele confatabele overnachtingsplekken en heel veel stoeltjes :D :wink:

Dirk
Top.
Daar zou ik voor tekenen.
70 en dan fietsen door Sri Lanka.
Mooi!
Misschien een idee voor de plaatser van het stoeltjes onderzoek. Een soort imperial(s) of frame ontwerpen waar je de spullen kan stouwen en als stoeltje kan gebruiken.
WimB schreef:
ma 15 jan, 2018 19:37
Misschien een idee voor de plaatser van het stoeltjes onderzoek. Een soort imperial(s) of frame ontwerpen waar je de spullen kan stouwen en als stoeltje kan gebruiken.
De plaatser van het stoeltjesonderzoek gebruikt naar verluidt naar tevredenheid een plastic zak. Ontwerpen is zeg maar niet helemaal zijn ding.