Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Neem je een stoeltje mee op fietsvakantie? - Forum Wereldfietser

Neem je een stoeltje mee op fietsvakantie?

Neem je een stoeltje mee op fietsvakantie?

Peiling eindigde op do 04 jan, 2018 10:28

Jazeker, dat vind ik wel zo prettig
55%
46
Nee, ik ga wel op een plastic zak zitten
10%
8
Nee, ik vind meestal wel een stoel, steen of bank
25%
21
Nee, ik hang niet rond bij de tent (ik fiets liever)
Geen stemmen
0
Nee, ik sta liever (zit al de hele dag op mijn zadel)
1%
1
Wat een stomme vraag (geef mij maar een discussie)
2%
2
Anders...
6%
5

De vraag die mij enorm bezighoudt...
Komkommertijd, willem?

Bij mij gaat-ie mee, een Monarch Butterfly. Ideaal ding!
Ja, een Helinox Camp Chair
Eerst een “stoeltje” van Bocamp, zo’n zitlap met een rugsteuntje, overeind gehouden door aluminium buisjes, een onding! Zeker als het nat is (het gras bijv.), lastig overeind komen (zal de leeftijd wel zijn dan) en niet comfortabel. Dan kun je net zo goed geen stoeltje meenemen.
Toch maar gekozen voor zo’n dure Helinox (voor mijn vrouw en zoontje dan ook maar één). Een beetje comfortabel kunnen zitten is na een dag fietsen erg prettig. Zeker met een 2-delig kunststof wijnglas in de hand, voorzien van het edele nat! Volledig comfort... heerlijk nagenieten na een dag fietsen!
Ja, wij nemen vaak minimaal 1 stoeltje mee. Het is toch wel prettig na een dag fietsen, dat je van de grond kunt zitten, zeker voor degene die kookt.

Wij hebben op dit moment de Alite Monarch en die gaan al heel wat jaartjes intensief gebruik mee!

Als ze op zijn, zou ik denk ik weer dezelfde kopen, ze bevallen me goed. Ze zijn namelijk niet 'te hoog', zodat je ook nog in de binnentent kunt zitten bij heel slecht weer.
Ja, een Thermarest Trekker stoeltje (dwz. je moet er met je matras zelf een stoeltje van maken), licht en toch comfortabel en je kunt er ook mee in de tent zitten zonder met je hoofd tegen het dak te komen. Neemt niet weg dat ik altijd blij ben als er op een camping een bank of stoelen staan, wel zo prettig. Heb ook wel eens campingfauteuils van een caravannende buurvrouw aangeboden gekregen die ons "zielig" vond met onze Hilleberg, Thermarest-stoeltjes en Bever-picknickkleed.
Travelmaster schreef:Komkommertijd, willem?
Ja eigenlijk wel. Heerlijk toch? Ben een mtb-route in Noord-Spanje aan het uitzetten. Ik denk dat we dan na een hele dag over keien hobbelen voor een luxe stoel op een terras zullen gaan. :D

Ontopic: ik had tijdens de eerste fietsvakantie een (Bocamp?) stoeltje mee (niet te vergelijken met de Helinox). Aan de ene kant was het fijn om ergens op te kunnen zitten. Maar ik merkte dat ik na een lange dag fietsen juist liever niet te veel wilde zitten, ook om kramp te voorkomen. En dan loont het voor mij de moeite van het meenemen niet meer. Ik kan me uiteraard wel voorstellen dat een stoeltje fijn is als je kortere etappes fietst en meer bij de tent verblijft (boekje lezen enzo). En ik sluit niet uit dat ik er ooit wel weer een koop, ook al omdat ik inmiddels enorm op volume heb bespaard sinds mijn eerste fietsvakantie.
Yup, voor dat laatste is het echt lekker, zeker met een driejarige die ook graag nog even op schoot wil voor een "boekje voorlezen papa" :wink:
Ik heb nog nooit een stoeltje meegenomen. Zit echter wel te overwegen om er een aan te schaffen. Iemand ervaring met de Helinox imitaties van ebay?
Ik merk dat laag zitten en opstaan nog geen probleem is, wat dat betreft zou ik goed zonder stoeltje toekunnen. Waar ik niet (meer) tegen kan, is het op de grond zitten zonder rugleuning.
Ik heb een Helinox ground chair. Voordelen: licht, klein op te vouwen, laag bij de grond, zodat je ook in de tent kunt zitten, en geen punten onderaan de ‘stoelpoten’, zodat het grondzeil van de tent minder wordt belast.

Er gaat iets fout bij het doorsturen van mijn stem, werkt dus niet.
Verder heb ik bovenstaande geknipt en geplakt van het andere onderwerp over stoeltjes, en daarbij is de link vervallen. Even googelen dus.
wijnand schreef:Ik heb nog nooit een stoeltje meegenomen. Zit echter wel te overwegen om er een aan te schaffen. Iemand ervaring met de Helinox imitaties van ebay?
Mijn ervaring is prima. Je moet alleen niet te kort voor vertrek bestellen ivm levertijd en bij aankomst met name het doek even goed controleren op naaifouten.
Ik nam vorige reis een stoeltje mee, maar heb deze denk ik geen vijf keer gebruikt. Die keren dat ik heerlijk in de zon onderuit kon zitten waren wel erg mooi. Vermoedelijk waag ik het er de volgende keer op om het stoeltje weer thuis te laten. Zeker op campings kamperend en - net als hierboven gesteld - buren die een stoel uitlenen (of niet thuis zijn waardoor een stoel best geleend mag worden) kan dat best.
Anders, nl.: fietskampeer al jaren niet meer. Toen ik dat nog wel deed, ging er altijd een laag klapstoeltje mee. Zoals door anderen al aangegeven: zitcomfort, rugleuning, geen koude grond... en als bonus een stabielere ligging van tent en slaapzak op de bagagedrager.

Ik was toen trouwens 23, dus veel ouderdom lag er ook niet aan ten grondslag ;)
Anders, ik heb een ligfiets, die heeft dus van zich al een heerlijk stoeltje, het is dus wel even lekker om op een andere manier te zitten.
Ik mis nu een passage over zitten in kleermakerszit. Is er nou opeens geschoond in dit topic? Of vergis ik mij?
Is dat niet in die andere enquete?
fietsjunks schreef:Ja, wij nemen vaak minimaal 1 stoeltje mee. Het is toch wel prettig na een dag fietsen, dat je van de grond kunt zitten, zeker voor degene die kookt.

Wij hebben op dit moment de Alite Monarch en die gaan al heel wat jaartjes intensief gebruik mee!

Als ze op zijn, zou ik denk ik weer dezelfde kopen, ze bevallen me goed. Ze zijn namelijk niet 'te hoog', zodat je ook nog in de binnentent kunt zitten bij heel slecht weer.
SPAMALERT... :lol:

Maaruuhhh +1 voor de Alite. Zit heerlijk!
Sinds twee jaar gebruiken we deze. Ideaal!

https://m.banggood.com/Outdoor-Portable ... 57502.html
Op m'n 50e voor 't eerst een stoeltje mee ,na 330000 km zonder te hebben gedaan. Nog altijd zonder stoel op ritjes tot een week. Vorig jaar de wereld rond gefietst en ik moet er niet aan denken om zonder te gaan ,in de Outback zat ik wel eens twee uur naar de melkweg te turen. Inderdaad twee Helinox waarvan 1 imitatie van BangGood.
Groten van Pier
Zoeken meestal een kampeerplek op in de buurt van een picknick tafel. Ook zijn we, mits het weer en ondergrond het toelaat liefhebbers van lekker languit liggen voor de tent.