Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe heet z'n Ortlieb haak en waar te bestellen - Forum Wereldfietser

Hoe heet z'n Ortlieb haak en waar te bestellen

Sinds kort is de het bovenste deel van de "haak" voor op mijn Ortlieb Back-Roller tas afgebroken, ergens te dicht langs gereden.

Dit is hoe hij er normaal uit ziet:

Afbeelding

Al gekeken bij de Orlieb reserveonderdelen maar daar niet kunnen vinden, dus daarom:
  • Weet iemand zoiets heet? Ook de Duitse term is welkom.
  • Weet iemand of je ergens een reserve kan bestellen?
Lullig dat het er op lijkt dat die dingen niet te krijgen zijn. Ik heb echter al lang geleden besloten om die hele haken niet te gebruiken omdat ik het veel handiger vindt om de tassen na het rollen naar boven toe te sluiten in plaats van naar beneden. Waterdicht zijn ze evengoed.
Natuurlijk kun je om het even welke haak op zo'n tas monteren maar je zult hoogstwaarschijnlijk zeker één van de twee gaten moeten dichtmaken. Dit kan bv met een kleine boutje met een ronde kop, een (zelfborgend) moertje aan de binnekant en een paar ringetjes voor de waterdchtheid.

Maar misschien heeft toch iemand op dit forum een tas in de sloop en heeft die het onderdeel over?
als je geen haakje kunt vinden: boor in een carroring uit-het-midden een extra gat en zo heb je een schijf, die excentrisch het haakje vervangt. montage zoals Leon het aangeeft.
(een afbeelding zegt meer, maar heb ik hier niet bij, sorry)

of een iets te grote/lange haak bevestigen, nadat je deze op lengte gemaakt hebt (afvijlen)
groet! hoogframe
Ik denk dat je altijd een mailtje er aan kan wagen, wel vreemd overigens, van hele oude tassen hebben ze nog wel gewoon reserveonderdelen in het assortiment zitten.
Ik heb er een mailtje aan gewaagd, eens kijken.

Bedankt voor de suggesties, mocht het niet lukken dan ga ik zeker proberen.