Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lek olie Magura remmen/remmen defect - Forum Wereldfietser

Lek olie Magura remmen/remmen defect

Vorig jaar had ik tijdens onze fietstreis een olielek bij mijn Magura-remmen. De olie druppelde er in een paar dagen uit en ik kon minder en minder remmen. Na 3 dagen kon ik helemaal niet meer remmen.
Iemand een idee hoe dit plots kan komen?

Komt dit vaak voor? Of is dat eerder toeval/pech?

Veronique
Magura's hoef je normaal niets meer aan te doen als ze eenmaal geïnstalleerd zijn.
Wat was er lek?

Een scheur in de kabel kan natuurlijk altijd gebeuren.
En dan gaat het idd lekken.
Inmiddels 15 jaar ervaring met Magura hydraulische remmen, nu mijn tweede fiets. Nooit lekkage gehad. Fietsen zijn altijd elke werkdag gebruikt, zomer en winter, en tijdens vakanties.
Bij mij viel ook ineens na 20.000km (1,5 jr) de druk weg. Bleek een lekkage bij de aansluiting.
Netjes nog onder garantie verholpen. Vraag me niet hoe dit ineens na zoveel km kon gebeuren, blijkbaar een zwakke plek.
Wij hebben het ook met de Koga. Op de laatste dag in Schotland. Remmen was onmogelijk. Niet prettig
Veronique_1976 schreef:Vorig jaar had ik tijdens onze fietstreis een olielek bij mijn Magura-remmen. De olie druppelde er in een paar dagen uit en ik kon minder en minder remmen. Na 3 dagen kon ik helemaal niet meer remmen.
Iemand een idee hoe dit plots kan komen?

Komt dit vaak voor? Of is dat eerder toeval/pech?

Veronique
Mogelijk in de knel gekomen. Kan natuurlijk al veel eerder gebeurd zijn en op een later moment onder de druk bezwijken.

Heb voor mijzelf dit jaar een reparatiesetje samengesteld want vertrek met vliegtuig en fiets terug. Vorig terug gevlogen en had mijn partner een knik in een leiding. Verwacht nu dit zelf te kunnen repareren mocht het nodig zijn.
Je zilt eerst de plek van de lekkage moeten vinden.
Als het lek bij een van de uitkienden zit, dan kun je kijken of een nieuw tonnetje of de leiding een stukje inkorten helpt.
Als dit niet het geval is, zul je de hele leiding moeten vervangen. Bij de voorrem een kort stukje. Achter een langer stuk. Daarna opnieuw vullen met olie en ontluchten. Op de Magura site en/of YouTube zijn filmpjes te vinden hoe je dit kunt doen.