Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van BaseCamp naar Mio. - Forum Wereldfietser

Van BaseCamp naar Mio.

Het lukt me maar niet op een route van BaseCamp te plaatsen op mijn Mio (Cyclo315)

Als ik de Mio aansluit krijg ik twee mappen. Een E en een F map. Beiden hebben 1 onderliggende map genaamd "Gebruikersgegevens" beide mappen zijn leeg. . Als ik vervolgens de route verplaats, rechtermuis en verzenden naar, krijg ik in de map Gebruiksgegevens een groen vinkje. Maar in de Mio kan ik de route niet terugvinden.

vr gr Bennie.
Basecamp is van Garmin en dus bedoeld om met Garmin apparatuur samen te werken en te communiceren. Basecamp ziet je Mio dan als 2 aparte, zeg sd-kaartjes. Kennelijk lukt het verzenden wel en dan zal Basecamp op deze 2 mappen een folder Garmin\gpx aanmaken en daarin het gpx-bestand plaatsen. Je Mio heeft een andere structuur en kan er dus niks mee.

Mio gebruikt Mioshare. Misschien heb je hier wat aan: https://www.fiets-navigatie-shop.nl/gps ... tiesyteem/
(Ik heb zelf geen Mio, alleen Garmin)
Hallo Kees, Hartelijk dank voor je antwoord.

Was me BaseCamp aan het eigen maken omdat hier routes geknipt, gedeeld, samengevoegd kunnen worden. Volgens mij gaat dit niet in Mio Share. Weet je misschien nog een ander programma waarin dit mogelijk is?
Als je de gemaakte route in Basecamp nou eens als gpx-bestand opslaat op je computer (exporteer) en op de volgende manier op je Mio zet, heb je er dan wat aan?:
Wilt u een GPS routes op Mio Cyclo gebruiken, kies dan voor het programma Mio Share. Mio Share werkt met Routeyou hierin zijn veel routes terug te vinden of u kunt zelf GPS-routes aanmaken. GPS fietsroutes kunnen echter ook rechtstreeks in het geheugen van de Mio Cyclo 300 en de Mio Cyclo 505 worden gezet, als een gpx bestand.

Zet uw Mio Cyclo aan en sluit hem aan op uw computer/laptop.
Open de Mio_data (F:) map die u op uw Mio Cyclo vindt.
Open hierna de Dodge map als deze geopend is verschijnt de map Tracks open ook deze map.
Kopieer hier uw GPX-route naar deze Tracks map. ‘Computer/Mio_data (F:)/Dodge/Tracks)
U vindt de GPX-route op uw Mio fietsnavigatie onder ‘Navigeren > Tracks’
Of als Basecamp die Mio-data ziet wanneer toestel is aangesloten dan kun je direct exporteren naar die Tracks-map. In ieder geval niet slepen of verzenden want dan wordt de Garmin structuur aangemaakt/gebruikt.
Zie ook nog: https://help.routeyou.com/nl/topic/view ... o-plaatsen
Hallo Kees, zit even mee te lezen, heb hetzelfde probleem met mijn Garmin Edge, heeft twee trajecten van Jutlandroute gedownload op mijn computer, deze heb ik overgezet naar Gps, maar als ik vervolgens de computer loskoppel en de routes zoek op de Gps kan ik deze nergens vinden.
Jij toevallig een idee hoe dat kan.
Mvg
Willem Klein
Ik wil met deze opgeloste vraag even kwijt hoe kritisch sommige dingen zijn. Pfff.
Ik heb zonder al teveel problemen de reistma route van basecamp op mijn mio gekregen. Na alles in stukjes te hebben geknipt van ongeveer 150-200km heb ik de gpx files geëxporteerd vanuit basecamp. Daarna heb ik ze geupload naar ridewithgps. De reden hiervoor was dat rwgps (volgens mij) de tracks aanpast zodat ze goed aansluiten op de wegen, waar dit in basecamp iets minder duidelijk was. Daarna heb ik ze gedownload van rwgps en op mijn mio gezet, direct onder tracks (naast de mappen met fietsprofielen).

Ik weet niet om wat voor Mio het hier gaat natuurlijk, maar ik gebruikte de cyclo 315
willem klein schreef:Hallo Kees, zit even mee te lezen, heb hetzelfde probleem met mijn Garmin Edge, heeft twee trajecten van Jutlandroute gedownload op mijn computer, deze heb ik overgezet naar Gps, maar als ik vervolgens de computer loskoppel en de routes zoek op de Gps kan ik deze nergens vinden.
Jij toevallig een idee hoe dat kan.
Mvg
Willem Klein
Het ligt eraan (dacht ik, niet 100% zeker) wat voor Edge je hebt. Bij de oudere modellen (705, 605, 305)moet je de gpx file echt in de juiste map(GPX) zetten. De nieuwere, (800, 1000) herkennen de file zelf en zetten 'm op de juiste plaats.
Hallo Gios,

heb een Garmin Edge Touring, misschien kan je me nu iets meer vertellen want, helaas, ik snap het niet ha ha.
Groetjes
Willem Klein
willem klein schreef:Hallo Gios,

heb een Garmin Edge Touring, misschien kan je me nu iets meer vertellen want, helaas, ik snap het niet ha ha.
Groetjes
Willem Klein
Haha...dan zijn we samen, want van een Edge touring heb ik geen kaas gegeten... Maar ik heb het proberen op te zoeken. Je moet de track(in gpx formaat) in het mapje New Files zetten op de Edge Touring. Ook deze Edge zet het file dan vanzelf op de juiste plek.
Ga ik proberen Gios, bedankt in ieder geval,m

groetjes
Willem
Ta Ta,

Gios, je bent een genius, lukte inderdaad.
Bestanden in New Files gezet en werkt als de brandweer.
Mooi, over twee weken ga ik op pad en heb dan naast het boekje van Clemens Sweerman ook de gps route
beschikbaar.
Groetjes en bedankt,
Willem :D
Hallo Kees,

Exporteren geprobeerd en potver het werkt . Begin het steeds leuker te vinden.

Nogmaals dank.