Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Waterdichte warme fiets en wandelschoenen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Waterdichte warme fiets en wandelschoenen

Ik fiets de hele zomer op Teva's. Voor mij zijn de zolen stijf genoeg om daar een paar maanden op te fietsen maar inderdaad, ze zijn vrij breed. In de winterperiode overigens op hoge bergschoenen met Vibram-zool, dan moet ik mijn zadel iets omhoog zetten.
arnob schreef: Teva's.
Idd wel breed. De zool isoleert je voeten goed aan de onderzijde tegen koude.
Bij niet te koud regenweer: gamaschen erbij voor droge voeten en sokken om je voeten warm te houden? Natgeregende sokken vervangen en drogen gemakkelijker dan (leren) schoenen.
Nee, alleen sandalen. Het enige paar sokken dat ik bij me heb is om muggen van me af te houden. Natte voeten drogen snel :lol:
arnob schreef:Ik fiets de hele zomer op Teva's. Voor mij zijn de zolen stijf genoeg om daar een paar maanden op te fietsen maar inderdaad, ze zijn vrij breed. In de winterperiode overigens op hoge bergschoenen met Vibram-zool, dan moet ik mijn zadel iets omhoog zetten.
Voor de omstandigheden die het toelaten zweer ik bij Teva's, de Terra Fi. Ik heb ze sowieso altijd bij me (ook tijdens andere buitensportactiviteiten), omdat ik het wel fijn vind om aan het einde van de dag even wat anders aan m'n voeten te hebben (na het wandelen/klimmen de bergschoenen uit of na een dag fietsen de dichte schoenen uit en de voeten lekker laten luchten) of ze bij het douchen aan te trekken mocht het met de hygiëne in de douchegelegenheid wat minder gesteld zijn.

Vaak een prima combinatie met de eerder genoemde lage schoenen met Gore-tex. 's Winters fiets ik niet zoveel en niet zolang achter elkaar, bergschoenen bieden dan wel weer een uitkomst (en inderdaad het zadel dan een tikkeltje hoger, vanwege de dikte van de zolen).