Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brandertje prikblikjes campingaz - Forum Wereldfietser

Brandertje prikblikjes campingaz

Weet iemand waar de allersimpelste brandertjes voor de campingaz prikblikjes (206s) nog te verkrijgen zijn? (Bever Zwerfsport bijvoorbeeld verkoopt de prikblikjes wel, maar de brandertjes niet meer omdat ze volgens hen te gevaarlijk zouden zijn).
Je kunt ook een brandertje voor een schroefblikje kopen en daarbij een adapter voor prikblikjes. Het voordeel daarvan is dat je het brandertje dan onderweg los kunt schroeven van het prikblikje, zodat het geheel veel compacter op te bergen is is dan bij een echte prikblikbrander , die niet demontabel is.
Dat laatste lijkt mij een interessante oplossing. Ik heb al een Campingaz Bleuet Micro Plus Brander (easy click systeem). Ik weet niet of Edelrid Adapters (en welke) specifiek voor deze brander passend is?
Ik heb die adapters ook, maar voor zover ik weet zijn er alleen adapters om een primus brander (met ISO schroefaansluiting) aan te sluiten op camping-gaz bajonet en doorprik blikjes en niet andersom. Met een brander die een ISO aansluiting heeft ben je dus universeler en kan je, met de juiste adapter, al de blikjes die op de markt zijn gebruiken.
Deze wil je, althans het is mijn favo priktank brandertje:

http://www.marktplaats.nl/a/caravans-en ... =lr&pos=24
Ja, die van Marktplaats, dat was de mijne ook!
Maar die ging toch lekken, rook het in m'n tas, na ik schat 25 jaar en ik vertrouwde het niet meer.
Super Bleuet 206 is nog steeds verkrijgbaar. Rond € 40.-- Niet dat ding met dat plastic omhulsel, daar komt zand etc in de schroefdraad tussen en dan krijg je hem niet meer open, maar zo'n deelbare, gaat in 2-open, werkt goed!
En de prikblikjes ook!
Dat is m.i. het grootste voordeel: prikblikjes kun je overal krijgen, zelfs in de Baltische Staten, Action!
Tja, dat volume. Zo'n adapter die ook op prikblikjes werkt heb ik nooit gebruikt. Is ook weer volume. En gewicht. Over geld heb ik het niet.
Er is wèl een probleem: als je het blikje erop gaat draaien ontsnapt er veel gas! Dat hebben ze erom gedaan, de prikkop, met die scherpe punt is door het vorige blikje omhoog gedraaid en komt niet meer zo gemakkelijk, spontaan, naar beneden. Wat natuurlijk wèl zou moeten!
FF met een tangetje, dat heb je tòch bij je, naar beneden trekken, scheelt je hopen gas.
En natuurlijk een stabilisatie voetje erbij, gaatjes inboren, tenpinnen (geen haringen!) die je toch te veel bij je hebt er door, staat als een huis! Op de gladde kookvoetjes na, nou ja dat is kwestie van opletten en erbij blijven.
Dat doe je toch sowieso als je kookt!
Tammel: Weet iemand waar de allersimpelste brandertjes voor de campingaz prikblikjes (206s) nog te verkrijgen zijn?
Ik heb er nog eentje liggen, die mag je wel hebben als je wilt.
Ik heb het houdertje nog, zoek alleen het losse opschroefbare brandertje. Zowel voor Senior als voor Willem T.: draait het aan/uit wieltje/knopje nog soepel? (die van mij - ca 30 jaar oud; wieltje - loopt heel zwaar, vandaar dat ik op zoek ben naar een andere).
zou je dan niet eerst proberen dat wieltje gangbaar te maken, door er wat WD40 op te spuiten?
Ga ik proberen!
Tammel schreef:Ga ik proberen!
Als het lukt kun je er daarna het best een anders smeermiddel op doen want WD40 verdampt volledig.