Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets gps - Forum Wereldfietser

fiets gps

Dag allemaal!

Ik ben nog nieuw in het wereldfietsen en op zoek naar een fiets-gps.

De gps moet eigenlijk voor twee doeleinden kunnen dienen.

Deze zomer willen mijn vriend en ik onze eerste iets verdere fietsreis maken en gaan we de fietsknooppunten moeten loslaten :) (waarschijnlijk Zweden). Binnen een goed jaar willen we een echte fietsreis maken in Zuid-Amerika.

We fietsen allebei ook met de koersfiets. Ook daarvoor heb ik een fiets gps nodig.

Nu zou ik natuurlijk liefst eentje kopen die voor beide geschikt is. En dan nog liefst één die iets of wat budgetvriendelijk is.

wat raden jullie, ervaren wereldfietsers, aan?
Hoi Janne,

Je bent zeker niet de enige met dit soort vragen en op dit forum is er ook al heel wat over geschreven, zie bijvoorbeeld Etrex 30x, tips en ervaringen?, Welke fietsnavigatie?, Zoektocht naar navigatie toestel en meer via de zoekterm garmin.

Voor een langere fietsreis is stroomverbruik van belang of moet je de GPS voeden met behulp van je dynamo, wat betreft kaartmateriaal zie http://www.openfietsmap.nl/ en OSM-fietskaart West-Europa.

Ik zou zeggen, koop een tweedehands en rij daar een tijd mee op je koersfiets. Bevalt hij, goed, bevalt hij niet dan verkoop je hem weer en weet je wat belangrijk is voor de volgende.
Ik heb agelopen zomer in engeland 3.5 weken mijn iphone met pocket earth navigatie gebruikt. Is mij uitermate bevallen en de kosten voor de app zijn heel laag. Je hebt bij navigeren in principe ook geen data verkeer nodig. Mijn telefoon stond meestal in flightmodus. Handig vond ik ook dat je veel kan opzoeken zoals de dichtsbijzijnde supermarkt of pinapparaat.
Etrex 30x met OpenFietsMap. Da's alles. En goed voorbereiden op het gebruik ervan via video's. Bijvoorbeeld op het Youtube-kanaal van MrGPS.

Batterijen opladen via naafdynamo en/of zonnepanelen.