Additionally, paste this code immediately after the opening tag: navigatie - Forum Wereldfietser

navigatie

Heeft er iemand ervaring met gps van Mio Cyclo 200?
ik ben in bezit van een Garmin colorado 300 maar vind hem zeer gebruiksonvriendelijk. daarom wil ik overstappen op een MIo maar ik zou graag info van een gebruiker willen vernemen .Ik zag hem bij de fietszaak waar ik geregeld kom en als enig nadeel leek mij dat hij een vaste batterij heeft,ook de prijs stond mij wel aan.
Roept u maar. Het is voor mij een kennismakings toestel. Waarom zou ik 300 € moeten uitgeven als het met een Mio ook zou kunnen. Tot nu toe maak ik de routes in RouteYou. Levensduur accu is voor ons gebruik goed. Zeg gebruik rond om een camping, we zullen er niet mee naar de Noordpool reizen.
emmiedebeer schreef: ik ben in bezit van een Garmin colorado 300 maar vind hem zeer gebruiksonvriendelijk.
De Colorado is een toestel dat we weinig tegenkomen en ook maar zeer kort in assortiment heeft gezeten bij Garmin. Mijn indruk is dat dat komt doordat het een toestel is dat erg duur was in productie; vooral vanwege de toegepaste techniek in de draaiknop.

Maar je hebt echt een heel hoogwaardig apparaat en het zou eigenlijk jammer zijn die in te wisselen voor een Mio (althans: da's mijn persoonlijke mening).

In algemene zin geldt voor de meeste Garmins dat je even een drempel over moet voor je er echt plezier van hebt. Ondermeer doordat er standaard vaak geen kaarten op staan.

Ik weet niet welke kaart je gebruikt, maar ik zou aanraden www.openfietsmap.nl te gebruiken en de video op http://www.mrgps.nl/routeringsinstellin ... fiets-map/ eens te bekijken.
Heb je dat eenmaal geïnstalleerd zal de Colorado minstens even goed voldoen als de Mio.

Wil je meer doen met routeplanning op de pc dan kan m'n cursus DVD misschien nog helpen. http://www.mrgps.nl/gps/outdoorcursusdvd/
Toch is de Colorado tot nu toe mijn favoriete toestel, die draaiknop vind ik juist prettig. De GPSMap62 vond ik teveel knopjes hebben, was hierdoor lastiger te bedienen op de fiets en aan mijn nieuwe Oregon 700 moet ik nog wennen.

Ongeacht het model, door hun flexibiliteit (meerdere kaarten, profielen, veel instellingsmogelijkheden ed.) is het bedienen van een Garmin GPS lastiger, het doorgronden van de werking kost tijd. De door Mr.GPS genoemde drempel.