Additionally, paste this code immediately after the opening tag: skunklock tegen fietsen diefstal - Forum Wereldfietser

skunklock tegen fietsen diefstal

2 jongens in Amerika waren het zo zat dat hun fietsen werden gestolen dat zij een nieuw slot hebben bedacht "the skunklock"

Dit slot is in de holle buizen gevuld met gas. Als je nu het slot probeert door te zagen komt het gas vrij en moet je gelijk braken en ben je een hele tijd misselijk.

Het is zowel in Amerika als in Nederland al goed gekeurd en het komt in 2017 op de markt,

Mario
Zie ook Lichtgewicht slot en Dit fietsslot laat dieven onophoudelijk overgeven.

Op de site van de Morgen kan je vinden kan je het commentaar van een woordvoerder van de Nederlandse Fietsersbond vinden.
Is ie bestand tegen de potkrikmethode? Ik vind alleen wat over slijptollen. Met een potkrik trek je de beugel uit het slot.
Ik las dat de ING pinautomaten de bankbiljetten beveiligen tegen plofkraken met een soort verfsproeier. Zou dat idee (dwz. verf sproeien op de dief) niet ook overdraagbaar zijn op fietssloten? De dief moet uiteindelijk toch bruut handwerk dicht bij het slot verrichten. Lijkt me effectiever dan een geurtje.
Echt heel slim een hol beugelslot :shock:
Betonschaar er op, plastic zak eroverheen, klik.
Zuiz schreef:Echt heel slim een hol beugelslot :shock:
Betonschaar er op, plastic zak eroverheen, klik.
Eitje met een plastic zak die groot genoeg is om een betonschaar, beugelslot, fiets en lantaarnpaal in te doen! :)

Carl
math schreef:Ik las dat de ING pinautomaten de bankbiljetten beveiligen tegen plofkraken met een soort verfsproeier. Zou dat idee (dwz. verf sproeien op de dief) niet ook overdraagbaar zijn op fietssloten? De dief moet uiteindelijk toch bruut handwerk dicht bij het slot verrichten. Lijkt me effectiever dan een geurtje.
Mij lijkt dat de fiets dan ook een leuk kleurtje krijgt.
Dus de eerste fietsendief druipt kotsend af, en de tweede kan zo wegfietsen? :?

Dit slot is ontwikkeld vanuit een frustratie en richt zich naar mijn mening dan ook meer op crimineeltje terug pesten dan op het maken van een beter slot.
headlight schreef:Dit slot is ontwikkeld vanuit een frustratie en richt zich naar mijn mening dan ook meer op crimineeltje terug pesten
Het zou tijd worden!
Zuiz schreef:Echt heel slim een hol beugelslot :shock:
Betonschaar er op, plastic zak eroverheen, klik.
Ik heb gelukkig nog nooit de geur van een skunk (stinkdier) mogen ervaren, maar uit verhalen begrijp is dat een simpel plastic zakje hier niet voldoende zal zijn.
Leon schreef:
headlight schreef:Dit slot is ontwikkeld vanuit een frustratie en richt zich naar mijn mening dan ook meer op crimineeltje terug pesten
Het zou tijd worden!
Agreed, ik ben zelf ook een voorstander van crimineeltje pesten, maar ik bedoelde dat dit dus geen "goed doordacht" plan is.
headlight schreef:Dit slot is ontwikkeld vanuit een frustratie en richt zich naar mijn mening dan ook meer op crimineeltje terug pesten dan op het maken van een beter slot.
Volgende stap, het creëren van een slot dat gefixeerd is aan de fiets met geïntegreerde accu, infrared sensor en onboard computer. Bij sabotage van het slot dezelfde werking als een taser die wordt afgevuurd op de dichtstbijzijnde persoon.

In de trend van magnavolt uit RoboCop 2 :P, of de autotaser.
stef.l schreef:
headlight schreef:Dit slot is ontwikkeld vanuit een frustratie en richt zich naar mijn mening dan ook meer op crimineeltje terug pesten dan op het maken van een beter slot.
Volgende stap, het creëren van een slot dat gefixeerd is aan de fiets met geïntegreerde accu, infrared sensor en onboard computer. Bij sabotage van het slot dezelfde werking als een taser die wordt afgevuurd op de dichtstbijzijnde persoon.

In de trend van magnavolt uit RoboCop 2 :P, of de autotaser.
:lol: