Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boeken in miniformaat: dwarsliggers... - Forum Wereldfietser

Boeken in miniformaat: dwarsliggers...

Voor degene die geen 'normaal' boek wil meenemen omdat hij/zij dat te groot en te zwaar vindt en lezen met een e-reader niet prettig vindt, is er een mooi alternatief: de dwarsligger. Piepkleine boekjes waarvan de tekst overdwars gedrukt is op flinterdun bijbelpapier. Licht, klein en toch goed leesbaar. Bestaat al een tijdje maar is relatief onbekend. De beschikbare titels zijn te vinden op de website: http://www.dwarsligger.nl/titels/
Veel leesplezier onderweg!
wimmo17 schreef:Voor degene die geen 'normaal' boek wil meenemen omdat hij/zij dat te groot en te zwaar vindt en lezen met een e-reader niet prettig vindt, is er een mooi alternatief: de dwarsligger. Piepkleine boekjes waarvan de tekst overdwars gedrukt is op flinterdun bijbelpapier. Licht, klein en toch goed leesbaar. Bestaat al een tijdje maar is relatief onbekend. De beschikbare titels zijn te vinden op de website: http://www.dwarsligger.nl/titels/
Veel leesplezier onderweg!
Ben benieuwd wie dit prettiger lezen vindt dan een gewoon boek of ereader. Je moet toch wel scherp kunnen zien van dichtbij. Of een leesbril mee als dat niet het geval is. Maar misschien ben ik de enige wiens ogen achteruit gaan...
Ik heb dwarsliggers meegenomen naar mijn wandeltrektocht van 2.5 weken rond de Daulagari in Nepal; geen gewone boeken omdat die te zwaar zijn en geen e-reader omdat ik daar niet mee bekend was/niet wist of de batterij lang genoeg zou mee gaan.

Ik vind ze prima te lezen en heb geen probleem met de kleinere letters maar 3 boeken waren wel te weinig voor de trek. De boeken wegen ongeveer 100 gram en het formaat is 12 bij 8 cm en iets van 1..2 cm dik.

Een van de nadelen vindt ik dat het assortiment van dwarsligers beperkt is, voor e-readers is heel veel meer te vinden en gewoon online. Verder is het zo dat als je er meerdere mee neemt een e-reader compacter en lichter is.

Op de trekking hadden meerdere mensen een e-reader bij zich en die hield het vol. Inmiddels heb ik ook een tweedehands e-reader gekocht en dat bevalt me prima.

Voor een korte vakantie of een vakantie met minder tijd om te lezen is een dwarsligger voor mij nog steeds een optie, anders gaat de e-reader mee.
Wij nemen de laatste 3 of 4 jaar dwarsliggers mee op vakantie. Leest prima en lekker licht en compact. Gedurende het jaar letten we in boekhandels een beetje op en kopen weer nieuwe. Er zijn best veel titels, alleen hebben de meeste boekhandels een beperkt aantal staan.
Hoi,
Ik heb wel eens dwarsliggers meegenomen, maar ik lees 2-3 boeken per week, dus het kan alleen bij heel korte vakanties. In alle andere gevallen is een e-reader of tweedehands boeken mee en ruilen op campings een handiger optie voor mij. En mijn e-reader gaat heel lang mee op een volle accu (als ie niet klem komt te zitten of ik er bovenop ga zitten :cry: )
Groet, Petra.
Voordeel van de meeste e-readers is ook dat de lettergrootte aanpasbaar is. Voor ons was het feit dat we onze armen in de smalle binnentent niet ver genoeg konden uitstrekken om te lezen reden om een andere tent aan te schaffen :lol:
Ander groot voordeel van een e-reader is dat je geen leeslampje meer nodig hebt in je tent! Ik heb een dwarsligger die alle 4 de delen van "rustiek kamperen in Frankrijk "omvat maar zelfs met een leesbril is het vaak nog moeilijk te lezen.