Mischien moeten we afspreken dat Kickstarteruitvindingen hier pas gemeld mogen worden na een positieve onafhankelijke factcheck.BlijDatIkFiets schreef:Geen idee of dit gaat werken, ik vond het wel interessant genoeg om hier te plaatsen.
Vaak is het ook gewoon een manier om voldoende produkten verkocht te krijgen voordat de produktie aanvangt. Voorbeeld: https://www.dpreview.com/news/224667912 ... rio-rewardPeter_K schreef:Crowdfunding projecten lijken een soort loterij te zijn, waarbij de hoofdprijs een product is dat doet wat beloofd is. Je kunt echter ook je geld kwijt raken zonder iets te krijgen.
Dat is het beste geval. In het slechtste geval is het een gratis-geld-machine voor leugenprojecten, zoals die magische zichzelf vullende waterfles destijds.Leon schreef:Op die manier is Kickstarter niets anders dan een manier om het bedrijfsrisico bij de afnemer te leggen in plaats van bij de ondernemer.
Er staat dat de kabel 350 gram weegt per meter. Overigens zonder slot of ogen. 80 cm zou dan komen op 280 gram, volgens mijn zakjapannert. Daarom misschien wel interessant voor de grammenjagers onder ons.Interessant, maar wat een kabel van 80 cm nu weegt staat nergens, of lees ik erover heen?
Hoe stel je je dit voor? Wie of wat is een 'onafhankelijke factcheck'? Klinkt mij in de oren als censuur. Is dit forum niet juist de plek waar ideeen over fietsen en materialen kunnen worden uitgewisseld?Mischien moeten we afspreken dat Kickstarteruitvindingen hier pas gemeld mogen worden na een positieve onafhankelijke factcheck.
Het is vooral een forum waar ervaringen worden uitgewisseld. Hoeraverhalen van andermans ideeën staan er vele tienduizenden op internet en daar naar linken vindt ik in de loop van de afgelopen 22 jaar die ik nu op internet zit in toenemende mate oninteressanter geworden.BlijDatIkFiets schreef:Hoe stel je je dit voor? Wie of wat is een 'onafhankelijke factcheck'? Klinkt mij in de oren als censuur. Is dit forum niet juist de plek waar ideeen over fietsen en materialen kunnen worden uitgewisseld?Mischien moeten we afspreken dat Kickstarteruitvindingen hier pas gemeld mogen worden na een positieve onafhankelijke factcheck.
Je vliegt hier nogal uit de bocht. Het gaat hier om iets nieuws waarvan het m.i. de moeite waard is om te volgen wat het gaat worden. De belofte van een sterke kabel die bovendien licht is, sluit aan bij een wens die op dit forum al vaker is geuit. Of dit knollen voor citroenen zijn, moet nog blijken. Het product is dan ook nog niet op de markt. Geen hoeraverhalen kortom, maar interessant genoeg om te volgen en met elkaar te delen. Niets meer en niets minder. Een kritische geest is prima, maar een dergelijk initiatief bij voorbaat neersabelen is onnodig. En helpt de innovatie sowieso niet.
BlijDatIkFiets schreef:
Mischien moeten we afspreken dat Kickstarteruitvindingen hier pas gemeld mogen worden na een positieve onafhankelijke factcheck.
Hoe stel je je dit voor? Wie of wat is een 'onafhankelijke factcheck'? Klinkt mij in de oren als censuur. Is dit forum niet juist de plek waar ideeen over fietsen en materialen kunnen worden uitgewisseld?Het is vooral een forum waar ervaringen worden uitgewisseld. Hoeraverhalen van andermans ideeën staan er vele tienduizenden op internet en daar naar linken vindt ik in de loop van de afgelopen 22 jaar die ik nu op internet zit in toenemende mate oninteressanter geworden.
Met mijn racer heb ik zo'n superklein slotje zodat je niet gewoon inklikt en wegfietst, in Zwitserland parkeer ik haar zelfs zonder slot tegen de supermarkt, met schoenen en helm ernaast, het maakt inderdaad nogal uit waar je bent (en nee, die racer is zelfs in Zwitserland geen budgetfiets). Een dure fiets thuis laten voelt voor mij als capituleren voor het dievengilde.Georg schreef: Voor kampeertochten met een racefiets is het misschien een idee om geen opzichtige exclusieve wielen te gebruiken maar een set rechttoe-rechtaan wielen, stevig, goedkoop en eenvoudig. (misschien hetzelfde advies voor het soort racefiets/Pinarello thuislaten?)
Verder hangt de kans op diefstal erg af van hoe lang en waar je hem parkeert, meer dan van welk slot je gebruikt.
In principe verlies ik mijn fiets niet meer dan een kwartier uit het oog, bij bezienswaardigheden of een supermarktstop bijvoorbeeld.
De Tex-lock bestaat nog steeds. Nu ook een "gesloten" systeem (dus ik neem aan geheel getest) met ART**(https://www.tex-lock.com/product/tex-lock-orbit/, 100cm, 1,2 kilo). Het product is wel verbeterd (met een ijzerzaag kwam je makkelijk door de kabel heen, nu zit er een dikkere ketting binnen de kabel) en daardoor zwaarder geworden.BlijDatIkFiets schreef: ↑vr 31 mar, 2017 09:42Het is een kabel van gevlochten textielvezels, dat strekkracht, vuur en betonscharen zou kunnen weerstaan. Groot voordeel is het lage gewicht. Uiteindelijk is elke kabel/slot te kraken, hopelijk duurt het bij deze lang genoeg om de dief af te schrikken/ te laten afdruipen.
Geen idee of dit gaat werken, ik vond het wel interessant genoeg om hier te plaatsen.