Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onderdelen voor karrimor fietstassen - Forum Wereldfietser

Onderdelen voor karrimor fietstassen

Ik heb nu na 25 jaar ook problemen met de Karrimor haken.
Zie op dit forum diverse oplossingen, maar zag ook iemand die haken gescoord had (in de verpakking).
De vraag is, voordat ik ga knutselen met Vaude of Ortlieb systemen, of er iemand (nog) in het bezit is van haken voor de tassen (gebruikt mag ook!)
Reacties graag aan ok@parere.nl
Onno Knaack schreef:Ik heb nu na 25 jaar ook problemen met de Karrimor haken.
Zie op dit forum diverse oplossingen, maar zag ook iemand die haken gescoord had (in de verpakking).
De vraag is, voordat ik ga knutselen met Vaude of Ortlieb systemen, of er iemand (nog) in het bezit is van haken voor de tassen (gebruikt mag ook!)
Reacties graag aan ok@parere.nl
Misschien zelf maken (of zoek iets vergelijkbaars bij de ijzerhandel) en met een tweede plaat aan de binnenkant popnagelen?
En ik gebruik mijn Karrimor tassen uit 1977 nog steeds. Wel wat sleets maar nog vol te houden. Alleen de rechtertas gebruik ik niet meer, er zit een scheur in. De foto is ergens in Luxemburg genomen in 2013.

Afbeelding
Net voor de vakantie de rode Karrimortassen (voor + achter, jaar 1989) van mijn vrouw omgebouwd met Ortlieb. En met de vakantie er veel plezier van gehad. Ik had vooral problemen met de (ook niet verkrijgbare) elastieken en kon bovendien op haar nieuwe fiets geen goede bevestiging vinden/maken. Voordeel van Ortlieb/Vaude is dat je geen spanning op het elastiek nodig hebt om de tas aan de drager te borgen. Was al met al nog geen ochtend werk.

p.s. 1 Waarom staat dit topic in "Fiets & Trein" ?

p.s. 2 Zie dat je net geregistreerd bent. In een forum is de etiquette dat reacties in het forum geplaatst worden, niet per privé-email.
Het staat in "uitrusting".... Maar misschien is er al een moderator actief geweest.

Vwb je tweede punt: helemaal eens, vooral omdat op die manier de rest van de bezoekers misschien ook iets aan de reacties heeft.
Onno Knaack schreef:Ik heb nu na 25 jaar ook problemen met de Karrimor haken.
Zie op dit forum diverse oplossingen, maar zag ook iemand die haken gescoord had (in de verpakking).
De vraag is, voordat ik ga knutselen met Vaude of Ortlieb systemen, of er iemand (nog) in het bezit is van haken voor de tassen (gebruikt mag ook!)
Reacties graag aan ok@parere.nl
was ik, van die haken in de verpakking 8)

Ja die Karrimor's van Martin, die houden stand.

Hier een oplossing http://www.keesswart.nl/fietsreportages ... rhaken.htm
Ik zal bij gelegenheid ook nog wat foto's maken en plaatsen van mijn aanpassing met Ortlieb. Lijkt me overigens minder werk dan de Vaudéhaken
ericplan schreef:Ik zal bij gelegenheid ook nog wat foto's maken en plaatsen van mijn aanpassing met Ortlieb. Lijkt me overigens minder werk dan de Vaudéhaken
Dit zijn niet de haken zoals ik op mijn groene Karrimor-tassen heb. Ik ben momenteel in Denemarken, moe van de lange reis. Even internetten in de jeugdherberg van Grindsted (Jylland). Ben per auto, maar er is wel een Focus-fiets aan boord. Morgenochtend ga ik wat rondtoeren per fiets op Deens grondgebied! Maandag door naar Zweden :D
Ik heb de mijne ooit vervangen door QMR haken van Vaude die met minimale aanpassingen geschikt zijn te maken voor de Karrimor rails. Als alternatief, ik denk dat ik de oude haken nog ergens heb liggen maar ik kan dit nu niet nakijken, zit met de racert in de Oostenrijkse Alpen.