Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gps vind geen satellieten - Forum Wereldfietser

gps vind geen satellieten

Ik heb een nieuw overjarig model garmin oregon 450 gekocht. Het probleem is dat de gps geen satellieten vind.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Mario
Waar heb je het geprobeerd?
Binnen en later op het balkon. Bij andere gps deed die het binnen gelijk.

Mario
Hoe lang heb je die gps aan laten staan? Mijn gps vindt meestal snel satellieten als ik hem aanzet op de plek waar die het laatst nog heeft gewerkt. Zet ik hem aan op een heel andere plek, dan kan het wel een paar minuten duren voordat hij genoeg satellieten gevonden heeft om de lokatie vast te kunnen stellen. Vooral tussen gebouwen, rotswanden en in bossen kan het best wel lang duren. Probeer die oude gps eens op een grote open plek en laat hem dan rustig 5 minuten zoeken.
Een GPS gebruikt een almanac om de satelieten te vinden. Het zou kunnen zijn dat die ongeldig is geworden.

Als een GPS langere tijd uit heeft gestaan, of als hij verplaatst is naar de andere kant van de wereld, dan is zijn almanac niet meer geldig. Die Almanac moet dan eerst vernieuwd worden. Alle GPS satellieten zenden de Almanac voortdurend uit. Echter: om een nieuwe almanac te verkrijgen mag de verbinding niet verbroken worden, anders begint hij weer helemaal opnieuw. Het ontvangen van een nieuwe almanac kan wel tot een uur duren.
Tijdens normaal gebruik wordt de almanac automatisch regelmatig vernieuwd.

Zet je de GPS aan dan zou hij dan wel iets moeten melden dat hij aan het initialiseren is of iets dergelijks. Het beste is dan om hem een uur lang buiten te leggen met een zo breed mogelijke blik op de hemel.

Binnenshuis doet een GPS het overigens maar zelden.
Gaf de de gps een reset en naar een park. Na ongeveer 16 minute had ik eindelijk signaal.

Mario
Graag gedaan.
heb vandaag wat gefietst en gewandeld. De gps geeft soms aan: kan geen satellieten vinden. Ook geeft de gps niet alle streepjes weer.

Mario
Heb net contact gehad met Garmin Nederland die mij het advies gaf om waas/egnos aan te zetten i.p.v. normaal. Helpt niet.

Mario
Ik heb het probleem dat alles op het scherm even (soms een minuut lang) weg gaat en dan weer tevoorschijn komt. Het is een Garmin map62s. Heeft dit ook met de satellieten te maken of is er iets anders aan de hand?
Mario, misschien vind je hier iets?

https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=113&t=41009