Additionally, paste this code immediately after the opening tag: King cage bidonhouder - Forum Wereldfietser

King cage bidonhouder

Ik heb een vraagje mbt de RVS King cage houder. Heb hem zojuist op de onderste schuine buis gemonteerd (onderkant van de buis) om de MSR brandstoffles in te doen. Nu heb ik net gekeken hoe dat zit maar vind hem vrij los erin zitten. Vermoed dat dat komt door de buiging in het achterste gedeelte van de houder. Nu vroeg/ vraag ik me af als ik het achterste gedeelte in de bankschroef zet en deze voorzichtig aandraai - waardoor de buiging minder wordt - of ik de houder dan niet sloop. Iemand suggesties hoe dit het beste aan te pakken.
Hallo Inge,

deze King Cage bidonhouders zitten ook op mijn m-gineering en ook bij mij zitten flessen in de onderste bidonhouder niet helemaal strak. De Trangia brandstoffles die ik vorig jaar bij me had heb ik daarom met een klittenbandje vastgezet.
Overigens lijkt bijbuigen van de bidonhouder niet echt een probleem te zijn. Kijk maar naar de manier waarop ze worden gemaakt.
https://www.youtube.com/watch?v=cc5wo0a3yxs
Deze link komt van de site van Marten. Niet schrikken van de takkeherrie (of de volumeknop heel laag zetten).

groet,

Jan
http://www.bikebuddy.co.uk/ is wat je beter had kunnen kopen, vooropgesteld dat je de bidonhouder verder niet gebruikt buiten de vakantiereizen. Zit als een huis. En als je hem niet gebruikt zit er niets in de weg.
King Cage heeft als alternatief naast de bikebuddy de Manything cage. http://www.bikepacking.com/gear/accesso ... hing-cage/
Zojuist de King cage bijgebogen - ging niet mega soepel maar na een keer of wat proberen gelukt. Ga de fles nog wel met een spanbandje vastzetten.

Volgend jaar een paar bike buddies aanschaffen (samen met een 1l brandstoffles - heb nu 600ml) en dan kan ik alles makkelijk kwijt + ziet de fiets er cleaner uit.

Mannen dank voor de tips en links :D
Ik zou profiteren van het feit dat de pond nu redelijk laag staat, je weet niet hoe het er volgend jaar voor staat, en volgens mij moet je de Mk 3 hebben, deze heeft zeg maar de quick-release in de constructie zitten.
Peter - dat klopt doch ga dinsdag met vakantie dus nu bestellen is gewoon niet handig. Misschien wel meteen als ik van vakantie terug ben. Heb ik er nu wel niets aan maar... komt het in de toekomst van pas.
Ik wil inderdaad dan voor de MK3 gaan - lijkt me het handigste.
Heb net dezelfde configuratie als jij en alhoewel het lijkt dat de fles wat los zit heb ik tijdens het fietsen nooit problemen gehad. Wél opletten als je je fiets "vervoert" (per auto, trein, openbaar vervoer...).
Die MK3 is een geweldige tip!
Hoi Inge,
Ik heb een BikeBuddy en wil deze verkopen omdat het op mijn frame niet past (ik heb geen nokjes aan de onderkant van de onderste buis en de driehoek van mijn frame is te klein om de 1L Trangia fles aan de bovenkant te monteren). Laat maar weten of je interesse hebt. Het is de MK2 versie. Ik ga dinsdag met vakantie tot 15 augustus, dus kan hem waarschijnlijk niet meer voor jouw vakantie versturen.
Groetjes Janneke
Jannica- Dat is balen voor je dat het niet past. Vind je aanbod lief maar wil zelf voor de mk3 gaan - vind de quick release daarvan erg handig lijken + wil er een paar bestellen en heb dan graag dezelfde.
Inge1 schreef:Jannica- Dat is balen voor je dat het niet past. Vind je aanbod lief maar wil zelf voor de mk3 gaan - vind de quick release daarvan erg handig lijken + wil er een paar bestellen en heb dan graag dezelfde.
Ok, geen probleem, dan zet ik hem na mijn vakantie algemeen te koop. Fijne vakantie gewenst!