Additionally, paste this code immediately after the opening tag: multifocale fietsbril met meekleurende glazen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

multifocale fietsbril met meekleurende glazen

Wim schreef:Maar wat is toch de meerwaarde van een speciale fietsbril als je toch al een (dure) bril hebt?
Dat is al een paar keer gezegd...:

- Afsluiten ogen voor wind (en zaadjes!)
- (veel!) beter blikveld doordat de bil beter blijft zitten (vooral van toepassing als je voorover bukt)
- Zit prettiger onder een helm

Ik vind een gewone bril gewoon Kwalitatief Uitermate Teleurstellend fietsen. Sterker nog, als het niet zo raar werd gevonden had ik gewild dat mijn gewone bril precies hetzelfde was. Puur vanwege comfort en afscherming van de ogen. En lekker grote glazen (een gewone bril met giga glazen staat heel slecht op mijn kop)!
Maar de kosten zitten toch in de multifocale glazen? Gewone glazen zijn het geld niet, maar goede multifocale zijn peperduur, en goedkope multifocale glazen hebben een te langzame overgang en en te smalle zichtlijn vooruit.
Tsja, meningen verschillen. Ik hoef dus ook geen multifocaal in mijn fietsbril omdat het nu al schreeuwend duur is, maar ik zie voorlopig goed genoeg om iets te lezen (al is mijn multifocale gewone bril hier prettiger in).
De mode van de piepkleine glazen is gelukkig al weer een paar jaar voorbij. Het was een raar idee, en ze werkten gewoon niet met multifocaal. Daarvoor heb je voldoende hoogte nodig, zelfs met de beste moderne glazen. Zo'n Rayban Aviator montuur zit echt prima, en geeft goede bescherming tegen wind en stof.
Als je een beetje sterke glazen hebt met een aardig verschil tussen boven en onder (iets van 4 dioptrie is vrij normaal) dan kan de zijkant van je blikveld zeker in het middenafstand bereik nooit een scherp beeld opleveren, en valt de boel ook niet meer elegant rondom te slijpen. Als de OP eigenlijk alleen een leesbril gedeelte nodig heeft in een fietsbril is denk ik een halve maantje heel wat makkelijker en goedkoper te realiseren dan een multifocale bril.
Ik gebruik dit al jaren. Werkt als een speer. Gebruik ze op mijn fietsbril met blank glas. Als je deze lenzen op een meekleurende zonnebril plakt ben je voor een paar tientjes klaar.
Ik heb wel eens gefietst met een Ray Ban Aviator, maar als je een wat sportiever zit hebt op de fiets, en echt 'diep' zit ik helemaal niet, dan is de passing toch niet best van zo'n 'gewone' zonnebril. Je kijkt al snel tegen de bovenzijde aan, en speciaal de Aviator sluit matig aan aan de zijkanten. Het is naar mijn ervaring meer een zonnebril voor gewoon gebruik, niet voor fietsen. Een speciale fiets/sportbril sluit veel beter aan op het gezicht.

Tifosi is prima kwaliteit voor de prijs, mijn ervaring is dat van Tifosi juist de meekleurende glazen optisch van een hoger niveau zijn dan de niet-meekleurende.
multiwgb schreef:Ik gebruik dit al jaren. Werkt als een speer. Gebruik ze op mijn fietsbril met blank glas.
Op het eerste zicht gaat het blijkbaar enkel om glazen om te lezen, niet voor het verzien. Voor de TS zou dat dan zeker een oplossing kunnen zijn. Voor mensen die bijziend zijn of echt multifocale glazen nodig hebben is dat dan weer geen oplossing.

Renaat
En waarom geen overzetbril ?
Bevalt mij uitstekend .
Witte sokken en sandalen erbij, Nokia-telefoon aan de riem van je korte broek, en je weet zeker dat je kinderen je de hele vakantie met rust laten. Geniaal!
Alien schreef:Witte sokken en sandalen erbij, Nokia-telefoon aan de riem van je korte broek, en je weet zeker dat je kinderen je de hele vakantie met rust laten. Geniaal!
en welke parfum smeer jij achter je oor
ANDO schreef:
Alien schreef:Witte sokken en sandalen erbij, Nokia-telefoon aan de riem van je korte broek, en je weet zeker dat je kinderen je de hele vakantie met rust laten. Geniaal!
en welke parfum smeer jij achter je oor
Precies.

Het past niet op dit forum om mensen belachelijk te maken.

Als je dat toch graag doet, is Geenstijl misschien iets voor je. :wink:
Het begint er in ieder geval steeds meer op te lijken dat dit forum (en de bijbehorende vereniging) niets voor mij is, inderdaad.

Doei!
Alien schreef:Het begint er in ieder geval steeds meer op te lijken dat dit forum (en de bijbehorende vereniging) niets voor mij is, inderdaad.

Doei!
kom op Alien, laat je niet zo op de kast jagen.
Ik vind het altijd erg vermakelijk om te lezen dat alles wat nieuw of anders is wordt afgekraakt en dat hoe iets eruit ziet totaal onbelangrijk is. De meeste hebben waarschijnlijk ook gewoon nog een poepdoos thuis :)
willem.m schreef:
ANDO schreef:
Alien schreef:Witte sokken en sandalen erbij, Nokia-telefoon aan de riem van je korte broek, en je weet zeker dat je kinderen je de hele vakantie met rust laten. Geniaal!
en welke parfum smeer jij achter je oor
Precies.

Het past niet op dit forum om mensen belachelijk te maken.
Een beetje relativeringsvermogen zou sommige mensen niet misstaan.

Renaat
ANDO schreef:
Alien schreef:Witte sokken en sandalen erbij, Nokia-telefoon aan de riem van je korte broek, en je weet zeker dat je kinderen je de hele vakantie met rust laten. Geniaal!
en welke parfum smeer jij achter je oor
FreshUp, al sinds 1930. :lol: http://www.freshup.nl
Met mijn sterkte en cylinders is de combinatie van lenzen en een leesbril wel zo makkelijk. Wim schreef al over de vertekening als je scheef of omhoog (voorovergebogen) door het glas kijkt. Ik maak de route aantekeningen tegenwoordig wat groter. Dan heb ik de leesbril niet vaak en vaak niet nodig en kan ik de meekleurende fietsbril ophouden.
Wim schreef:De mode van de piepkleine glazen is gelukkig al weer een paar jaar voorbij. Het was een raar idee, en ze werkten gewoon niet met multifocaal. Daarvoor heb je voldoende hoogte nodig, zelfs met de beste moderne glazen. Zo'n Rayban Aviator montuur zit echt prima, en geeft goede bescherming tegen wind en stof.
Wim met alle respect, je hebt volgens mij geen ervaring met een sportbril en ben je volgens mij niet zo allergisch voor pollen als ik. Een Ray Ban schermt echt niet af aan de zijkanten.

Een ander probleem is dat bij een dergelijk montuur je over de bril heen gaat turen als je bukt. Op het eerste gezicht lijk je de argumenten voor een fietsbril koppig te verwerpen. Het is prima dat je het zelf niet nodig vind, maar de mensen die er wel voor kiezen zijn echt niet allemaal gek in de kop :lol:

Verder, een Rayban werkt wel als zonnebril, maar als standaard bril is het gewoon geen gezicht bij mij. Als het moet zal ik ook met dat soort brillen eindigen, maar ik ben blij dat ik nog bij de modieuze modellen terecht kan, zelfs met mijn multifocale afwijking 8)
Te koop: hele mooie Sportbril SwissEye Flash BI-Focus 8)
Met 2 sets lenzen, bruin en blanco, leesdeel is +2
Mooie opbergdoos erbij!
Is niet bevallen, 1x op gehad...
50 euro!
En is dit wat?

https://www.leds-sport.nl/bifocale%20sp ... l?limit=25

Gewone zonnebril met een leesgebied in verschillende sterktes. Ca. € 60,--

Is er misschien al iemand die hier ervaring mee heeft? Ik zou zo'n bril idd gebruiken bij aflezen GPS en/of kaart etc.