Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Gaas inbouwen binnentent Hilleberg Nallo 3GT - Forum Wereldfietser

Gaas inbouwen binnentent Hilleberg Nallo 3GT

In de Hilleberg Nallo 3GT heb ik gezien dat er in de binnentent tegenover de ingang ook een gaas (driehoekig) bestaat die open en dicht is te ritsen. In mijn binnentent zit dat gaas er niet maar ik wil het wel laten inbouwen. Ik heb nu diverse ateliers gesproken maar iedereen wil het eerst zien en beoordelen. Ik zoek eigenlijk iemand die ervaring heeft met zo'n klus. (Zwerfkei en Bever doen het niet)

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of weet bij wie ik dat kan laten doen?

Afbeelding
Hilleberg zelf al gevraagd? Anders Tatteljee.
En anders is er nog Carl Denig die een eigen reparatie afdeling heeft (of had). Even bellen dus. Overigens niet echt vreemd dat ze willen zien wat ze moeten doen, dat zorgt er ook voor dat je een indicatie van de prijs kan krijgen. Als het al mogelijk is natuurlijk.
In 2006 heb ik een poging gedaan mijn 2005 model Nallo 4 Gt aan de achterzijde te laten upgraden met de 2006 innovatie met een verbeterde ventilatie aan de achterzijde. Het bleek bijna goedkoper een nieuwe 2006 buitentent te kopen, wat ook het advies van Bever was.
Ik heb de buitentent toen zelf onder de naaimachine gelegd om de achterkant deelbaar en oprolbaar te maken. Nooit spijt van gehad en anders had ik een nieuwe buitentent gekocht. De oudere modellen ventileren minder dan de moderne versies.

Momenteel heb ik een tentreparatie uitbesteed aan Reda in Barneveld. Daar hebben de ook moderne machines en kennis van tentenmaken. Misschien is dat een optie.
Wim schreef:Hilleberg zelf al gevraagd? Anders Tatteljee.
Ik heb het Hilleberg niet rechtstreeks gevraagd maar kreeg via een winkel te horen dat het erg (te) prijzig is.
_Peter_ schreef:En anders is er nog Carl Denig die een eigen reparatie afdeling heeft (of had). Even bellen dus. Overigens niet echt vreemd dat ze willen zien wat ze moeten doen, dat zorgt er ook voor dat je een indicatie van de prijs kan krijgen. Als het al mogelijk is natuurlijk.

Ik heb foto's gestuurd en zou verwachten dat iemand die ervaring heeft het materiaal kent en wel kan zeggen of zoiets is te doen.
Eric op de Fiets schreef: Momenteel heb ik een tentreparatie uitbesteed aan Reda in Barneveld. Daar hebben de ook moderne machines en kennis van tentenmaken. Misschien is dat een optie.
Bedankt voor de tip Eric!
Eric Picard schreef:
Eric op de Fiets schreef: Momenteel heb ik een tentreparatie uitbesteed aan Reda in Barneveld. Daar hebben de ook moderne machines en kennis van tentenmaken. Misschien is dat een optie.
Bedankt voor de tip Eric!
Even navraag gedaan bij het ophalen van mijn reparatie. Ze doen ook reparaties en aanpassingen aan binnententen. Go4It!
Eric
Eric op de Fiets schreef:
Eric Picard schreef:
Eric op de Fiets schreef: Momenteel heb ik een tentreparatie uitbesteed aan Reda in Barneveld. Daar hebben de ook moderne machines en kennis van tentenmaken. Misschien is dat een optie.
Bedankt voor de tip Eric!
Even navraag gedaan bij het ophalen van mijn reparatie. Ze doen ook reparaties en aanpassingen aan binnententen. Go4It!
Eric
Helaas! Zij berichten mij dat ze dit materiaal niet kunnen verwerken omdat hun machines daarvoor te zwaar zijn.
Je kunt ook Lowland/Birdland in Maarsbergen vragen.
Wellicht dat Sietze of Jan dat nog wel kunnen...
Misschien begrijp ik je niet goed, maar is dit niet hetgeen wat je zoekt: http://europe.hilleberg.com/EN/shelters ... ner-tents/
DennisM schreef:Misschien begrijp ik je niet goed, maar is dit niet hetgeen wat je zoekt: http://europe.hilleberg.com/EN/shelters ... ner-tents/

Hoi Dennis,

Ook een goed idee. We zullen niet altijd op warme plekken de tent opzetten dus iets meer bescherming vind ik nog wel nodig. In ieder geval bedankt voor de tip!

Eric
Het is gelukt. Bij Outdoor in Gouda zijn ze in de naaimachine geklommen. Er is nu vanaf de bovenzijde in de binnentent zo'n 40 cm gaas ingenaaid met aan weerszijden ritsen. Nu maar eens kijken of we het beter kunnen laten doorwaaien.

Bedankt voor de vele tips en suggesties.
Foto's!!! :D :D