Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ervaring met twee tentjes en een tarp? - Forum Wereldfietser

Ervaring met twee tentjes en een tarp?

Hallo, ik ben nieuw hier. Tien jaar geleden ben ik voor het laatst op fietsvakantie geweest. Nu proberen we met onze twee kinderen weer hetzelfde te doen.
Heeft iemand ervaring met twee tentjes en een tarp? We willen de tenten die we nog hebben gebruiken en alleen een tarp erbij kopen. De ene tent is nl. te klein voor wat bagage en er is geen leefruimte in de tenten. Welke tarp is fijn voor 4 personen? Ik denk aan maat/gewicht/merk.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik kan je niet helpen want heb dezelfde vraag (dus ik volg even mee...)
Hallo Mirjam,

twee (of meer) kleine tentjes met een tarp is een prima combinatie voor kamperen, ook met kinderen. Toen we in 2004 een vierpersoons tunneltent kochten (Hilleberg Keron4GT) hebben we ook een Lowland tarp aangeschaft. Dat ding was groot, maar door zijn vorm (hij lijkt op de bivakwing) erg onhandig te combineren. Verder was de kwaliteit hutsefluts. Na 7 jaar hing het ding alleen nog met duct tape aan elkaar en hebben we hem in de vuilnisbak gekieperd. Het jaar daarop heb ik op marktplaats een tweedehands Hilleberg XP10 gekocht en die bevalt uitstekend. Wil je echt groot, dan zou je ook een XP20 kunnen overwegen. Helaas zijn ze, zoals alle Hilleberg producten, erg duur. Dus valt tweedehands te overwegen.

groet,
Jan
Aanrader: DD Hammocks is goed en goedkoop. Wij hebben de vierkante 4x4m tarp van DD, maar ze hebben ook kleinere.

http://www.tarpshop.nl/

Het is een PU tarp en geen Silnylon en dat betekend dat hij sterker is, beter tegen UV kan m niet uitzet als hij nat wordt en helaas zwaarder is :lol:
Loknor, Daar heb je dan zelf stokken bij gekocht? Dat wordt dan best wel zwaar.... Onze tentjes zijn zo laag dat we hem niet tussen de tenten kunnen spannen (via de tentstokken) omdat we er dan niet rechtop onder kunnen zitten. :lol:
Mirjam* schreef:Loknor, Daar heb je dan zelf stokken bij gekocht? Dat wordt dan best wel zwaar.... Onze tentjes zijn zo laag dat we hem niet tussen de tenten kunnen spannen (via de tentstokken) omdat we er dan niet rechtop onder kunnen zitten. :lol:
Hilleberg tarps zijn ook van PU en zijn niet of nauwelijks lichter (zit ook geen stok bij dat gewicht).

Twee nestbare stokjes wegen heel weinig en zijn compact.

https://www.esvocampingshop.com/nl/tent ... ntstokken/

Of Mostert stokken, maar die zijn duurder.
Bedankt allemaal!

De Hilleberg tarp komt helaas tweedehands niet zo vaak voorbij. Dan had ik ook na de zomer van 2015 al moeten beginnen met zoeken waarschijnlijk. Ik kijk nu net als iedereen op zoek is....

ESVO stokken, dat ik er zelf niet aan gedacht heb. Die liggen hier nog op zolder!
Ik ben nog op zoek naar voorbeelden voor het gebruik van een tarp.

Inmiddels zijn wij met de DD Hammocks 4x4 aan het rondje Ijsselmeer begonnen en via de Esvo Fabriek in Volendam gereden om langere stokken te halen.
We hebben een paar filmpjes bekeken om zelf een 'shelter' te maken van de tarp. https://www.youtube.com/watch?v=EzlyUC2IKz0
Dit werkte goed om de bagage onder te zetten als het niet te hard waaide (bij windkracht 5 aan de Ijsselmeerdijk kwamen de buren klagen over geklapper van de tarp). Toch vraag ik me af of iemand foto's heeft van een grote tarp, half over de tentjes gespannen, waar je onder kunt zitten. Een shelter loopt schuin af zodat je gebukt moet zitten. Wij hadden vaak te kleine struikjes om de tarp aan vast te maken, en misschien ook wat teveel wind?....
Leuk draadje dit. Ik heb zelf ook een tarp besteld. Om wat inspiratie op te doen heb ik ook wat filmpjes en foto's bekeken.

Zodra ik 'm binnen heb ga ik een middagje spelen om wat setups te proberen (en daar foto's van maken).
toen ik nog met 2 kinderen kampeerde had ik een wing van de perrysport. (zijn zo te zien niet meer te koop) Maar door de rondingen kon ik er perfect twee tentjes mee koppellen. Dat vroeg wel wat creativiteit , maar werkte goed.
Is een Salewa Multishelter iets voor jullie ?? Google even
Ik heb een nog niet gebruikte, dus nieuw. Lijkt me een leuke oplossing,
850 gram.
Alleen nog 2 stokken (Esvo?) erbij
Timo Ik heb zelf de salewa multishelter. en daar kun je met moeite 2 personen in kwijt. Ik zou niet weten hoe je die in combinatie met 2 tentjes zou kunnen gebruiken.
Zelfs mijn exped LW past er niet in.
Loknor, hoe gebruik jij de DD Hammocks Tarp?
Ik heb afgelopen weekend wat opstellingen geprobeerd. Het idee is dat ik een plek heb bij regen om wat meer leefruimte te hebben dan de tent alleen. Het moet mogelijk zijn om op een matje (of een klein stoeltje) te zitten en te kunnen koken.

Ingrediënten: Foto's vind je in mijn dropbox.

Zodra ik op pad ga, zal ik een en ander eens testen. Ik hoop bijna dat het dan regent! :D
Koffiekop schreef:Ik heb afgelopen weekend wat opstellingen geprobeerd. Het idee is dat ik een plek heb bij regen om wat meer leefruimte te hebben dan de tent alleen. Het moet mogelijk zijn om op een matje (of een klein stoeltje) te zitten en te kunnen koken.
Misschien had je dan toch een Hexpeak moeten kopen Koffiekop. Dan had je geen tarp nodig :lol:

Afbeelding
De tovenaar schreef:
Koffiekop schreef:Ik heb afgelopen weekend wat opstellingen geprobeerd. Het idee is dat ik een plek heb bij regen om wat meer leefruimte te hebben dan de tent alleen. Het moet mogelijk zijn om op een matje (of een klein stoeltje) te zitten en te kunnen koken.
Misschien had je dan toch een Hexpeak moeten kopen Koffiekop. Dan had je geen tarp nodig :lol:

Afbeelding
Haha, touché. Maar de combi geeft me meer flexibiliteit. De tarp gebruik ik ook in combi met een andere tent en mijn tarp. Plus, zo heb ik geen kookvocht in mijn tent.