Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wel/geen buitenband meenemen op fietsvakantie door Spanje? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wel/geen buitenband meenemen op fietsvakantie door Spanje?

Je kan natuurlijk alles meenemen op je fiets tocht maar geloof me als je met pech staat komt er altijd een oplossing.
Ik had ook een res. buitenband mee naar SdC. geen lekke band gehad maar wel op zaterdag middag om 5 uur gebroken ketting moest ik 10 km. lopen naar volgende stad fietsenmaker dicht en natuurlijk ook op maandag .
Maar wel een gezellige rust periode gehad op de camping.
Klaas
Je hoeft geen reserveketting mee te nemen: een kettingpons volstaat. De laatste keer dat wij een gebroken ketting hadden is al weer vijftien jaar geleden, bij een ketting die al lang vervangen had moeten worden.
saagstree schreef:Je kan natuurlijk alles meenemen op je fiets tocht maar geloof me als je met pech staat komt er altijd een oplossing.
Ik had ook een res. buitenband mee naar SdC. geen lekke band gehad maar wel op zaterdag middag om 5 uur gebroken ketting moest ik 10 km. lopen naar volgende stad fietsenmaker dicht en natuurlijk ook op maandag .
Maar wel een gezellige rust periode gehad op de camping.
Klaas
Een ketting heeft geen contact met het wegdek :wink:
En een ketting breuk is te ondervangen door het meenemen van een pech schakel of een stukje ketting van 4 cm :-) Heeft me al 2x uit de brand geholpen.

Roef
Dat had ik ook wel allemaal bij me MAAAAAAR de ketting brak toen ik van een helling afkwam moest remmen voor een rubber drempel op de weg voor een dorpje en gelijk na de bocht ging het steil ophoog ff te laat geschakeld en ketting er af gelijk naar de kant want er kwam een grote vracht wagen aan , en ja die reed over de ketting.
Hoeveel pech kan je hebben, de ketting was dubbel en kreeg hem met geen mogelijkheid weer beweegbaar.
Ik bedoelde alleen maar te zeggen als je met de fiets in goede conditie op weg gaat kan er altijd iets stuk gaan en je kan niet alles reserve mee nemen.
Op deze camping stond een fietser uit Utrecht met een bijna nieuwe Snel fiets met een gescheurde velg hij moest wachten op DHL want Snel had een nieuwe velg opgestuurd.
Er komt altijd een oplossing.
Dat wilde ik alleen maar zeggen (als de nood het hoogst is)
Klaas
ik ben gisteren net terug gekomen uit andalusia en heb gelukkig geen band nodig gehad moet zeggen onderweg kom je in de grotere plaatsen redelijk vaak fietsemakers tegen dus oplossingen zijn er altijd maar vergeet je ducktape niet :D

ps. zorg wel dat je je id/paspoort op je lichaam draagd had ik dus niet gedaan terwijl ik ergens iets aan het drinken was zijn ze in mijn tentje geweest schijnbaar en hebben mijn 2e portomonee meegenomen met id+backup geld beetje eigen schuld hed op moeten letten maar deze dingen gebeuren dus
saagstree schreef: Er komt altijd een oplossing [..] (als de nood het hoogst is)
Mooi Klaas, je levensfilosofie 8) en ik geef je helemaal gelijk. Gewoon lekker onbezorgd fietsen zonder allerlei onzinnige zooi meeslepen. En laat je hier vooral niet aanpraten wat er zoal fout kan gaan want dan kun je net zo goed thuisblijven. O nee .. want ook daar kun je van het keukentrapje vallen. :wink:
We hebben 1647 kilometer gefietst. Maar 1 lekke band en geen buitenband nodig gehad gelukkig. Maar de wetenschap dat we hem bij ons hadden,maar de nodige rust :D