Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke kinderstoel +20kg op Tubus Logo Expedition? - Forum Wereldfietser

Welke kinderstoel +20kg op Tubus Logo Expedition?

Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een kinderstoel (voor kinderen vanaf 5 jaar en >20 kg), voor achterop mijn Tubus Logo Expedition. Deze drager is bovenaan smaller dan 11 cm en daardoor past bijvoorbeeld de Yepp Junior niet, die ik op het oog had (doel: occasionele korte ritjes, kinderen ergens naartoe brengen,...).

Graag tips als iemand van jullie wel een ander stoeltje kent dat hierop zou passen.

Bedankt!
Ga naar de fietsenmakert voor een echte bagagedrager want de tubi kunnen breken met kinderzitjes. Echt niet doen, dus.
Of: hou de Tubus en draag er gewoon geen kind op, dat is een andere optie :)
Een Bobike zitje kun je proberen. Die rusten (bij juiste montage) niet op de bagagedrager. Het zitje hangt aan je zadelpen en rust mbv de voetsteunen op de buizen die vanonder je zadel naar de achteras gaan.

Ik gebruik deze op dit moment ook tot volle tevredenheid in combinatie met mijn Tubus-drager op m'n Koga Traveller.
Denk naast de montage van een stoeltje ook aan de spaak beschermer indien deze nog niet op de fiets zit. Nog altijd te veel jonge kinderen die een spaak verwonding oplopen bij dit soort achterop zitjes.
Heb je ook een aanhangfiets overwogen?
Bobike junior werkt op zich goed, steunt op het frame en niet op de drager. Let wel dat het kind dan al wat ouder moet zijn (lijkt me wel met 20kg en meer) en bewust op de voeten let i.v.m. risico voet tussen de spaken. De zitjes voor jongere kinderen zijn vaak wel zo gemaakt dat de voeten vast zitten, bij de junior is dat niet zo. Trekking-/reisfietsen zijn over het algemeen niet voorzien van beveiliging hiervoor zoals jasbeschermers op een stadsfiets. En voet/been tussen de spaken is nog steeds een van de meestvoorkomende kwetsuren op de eerste hulp.

Tassen op de drager lukt in combinatie met de bobike niet meer, dus het is of het een of het ander.
Met de tubus logo lukt het mij nog steeds om mijn Ortlieb tassen eraan te hangen. Weliswaar meer naar achteren met passen en meten, maar het gaat.
Het zitje wat ik gebruik is de Bobike Maxi+(9-22 kg), dus dat is niet echt een 20+kg stoeltje maar min of meer dezelfde constructie als de Bobike Junior.