Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vraag: thermosfles annex drinkfles - Forum Wereldfietser

vraag: thermosfles annex drinkfles

Ik kwam bij Carl denig onderstaande thermosfles/drinkfles tegen. En dacht dat is misschien wel iets voor in de winter om lekker iets warms mee te nemen op de fiets. Heeft iemand ervaring met deze en/ of andere soortgelijke flessen. Of kent voordeligere varianten.
Alle tips en suggesties zijn welkom.

http://www.carldenig.nl/laken-thermo-jannu-0-75l.html

Afbeelding
Wij hebben twee Contigo Westloops, inmiddels is er ook een Byron op de markt, die is wat groter qua inhoud. Weet niet of die net zo gemakkelijk drinkt.
We hebben nog tweee grotere (0,7 lt) die we via via in Amerika hebben besteld. Die zitten in onze bidon-houders. Eigenlijk om het water 's zomers koud te houden.
Inge, deze draad ken je vast nog wel?
alleen niet uit drinken tijdens het rijden en dat zoek je waarschijnlijk
Wij hebben de Contigo Sheffield. Is met één hand te bedienen. Kost tegen de € 35. Wij gebruiken hem ook vooral in de zomer. Maar het is een thermosfles dus warm houden lukt ook.
@Jasmon - dit draadje ken ik nog maar zoek inderdaad iets waaruit je tijdens het fietsen kunt drinken met een inhoud van 0.7l of 1.0l

@Johannes - de Contigo Sheffield is misschien ook wel een optie - wil ik nog wel uitzoeken hoe lang hij dingen warm houd. Maar vraag ik me af hoe makkelijk maak je hem schoon.

@Polling - welke grotere heb je in de US besteld? De westloops vind ik inderdaad te klein qua inhoud.

Aanvulling:
Net even op de Contigo website gekeken en zij geven aan deze flessen alleen voor koude dranken te gebruiken. De mugs zijn inderdaad wel goed voor warmte. Bne nu naar deze ana het kijken - kan lekker veel in:
http://www.gocontigo.com/mugs/thermaloc ... ccess.html
Inge,

eventueel kan je bij de ANWB de kleine Contigo West loop nu in de aanbieding kopen om eerst eens uit te proberen?
Camelbak (en vast ook andere merken) heeft geisoleerde bidons, ik weet niet of dat tot je opties behoort
Jasmon - ben geen anwb lid dus heb er geen voordeel aan, helaas.

Omegerrit - ik heb een geisoleerde camelbak maar na een uurtje of zo is het niet meer koud/ warm. Vandaar dat ik naar iets degelijkers opzoek ben.
Als ik het goed zie is de prijs voor leden en niet-leden voor die Contigo West Loop gelijk; alleen verkrijgbaar in de webshop en voor beide partijen € 20.
Dan ga ik nog een keertje kijken. Ben ik misschien wel gewoon ziende blind geweesr.
Inge1 schreef: @Polling - welke grotere heb je in de US besteld? De westloops vind ik inderdaad te klein qua inhoud.

Aanvulling:
Net even op de Contigo website gekeken en zij geven aan deze flessen alleen voor koude dranken te gebruiken. De mugs zijn inderdaad wel goed voor warmte. Bne nu naar deze ana het kijken - kan lekker veel in:
http://www.gocontigo.com/mugs/thermaloc ... ccess.html
Die hebben we dus. Via ebay. Werkt prima met kokend water, 's middags nog hete thee of zelfs een kop soep bij aankomst op de camping (soms is het gewoon koud, ook in de zomer).
Hoi Inge, ben je op zoek naar een geïsoleerde bidonhouder om rijdende weg te drinken of voor tijdens de pauze een lekker kopje hete koffie ?

Het eerste heb ik geen ervaring mee maar Sinds twee jaar hebben wij een echte thermoskan mee voor heet water bij de lunch. Deze past in de bidonhouder van de Santos'. Dit scheelt mij als Chef benzinebrander een hoop gedoe om voor de lunch weer te gaan stoken en savond bij het bereiden van het diner maken we gelijk een thermo voor de koffie.

De thermo is samen met het fietsnetje van de wereld fietser tot de categorie " onmisbaar"
Vorige week was er een test van Thermosflessen bij Kassa.
Als beste kwam de Leifheit Coco thermosfles uit de test.
Zie hier de resultaten. Misschien heb je er wat aan.
http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/f ... n/speel/1/
henk huizenga schreef:De thermo is samen met het fietsnetje van de wereld fietser tot de categorie " onmisbaar"
Wat mis ik dan veel 8)