Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoe kleding ed in fietstassen verpakken? - Forum Wereldfietser

hoe kleding ed in fietstassen verpakken?

Ik ben bezig met nadenken over hoe ik mijn spullen in de fietstassen wil vervoeren en ben erg benieuwd naar hoe jullie dat doen. Mijn tassen zijn waterdicht. Dus ik zat zelf te denken aan bijvoorbeeld http://www.bergfreunde.nl/exped-zip-pack-ul-zak/.

Tijdens eerdere jaren gebruikte ik meestal plastic zakken voor de verschillende spullen. Daar die nog wel eens kapot gaan ben ik opzoek naar iest anders wat overzichtelijk is.

Ben erg benieuwd hoe jullie je spullen verpakken.
Inge1 schreef:Ben erg benieuwd hoe jullie je spullen verpakken.
Bijna niet. Ik gebruik de verschillende tassen voor verschillende doeleinden. De tas waar de meeste kleding in gaat wordt alleen gebruikt voor dingen die schoon zijn. Dat blijven ze dan ook. Ik heb wel een heel licht soort van kussensloopje voor ondergoed.
Bedenk dat elke tas in een tas in een tas in een tas er qua gewicht een te veel is.

Over de link: €17,95 uitgeven voor een zakje van 15 gram? Echt niet.
Kleding gaat in een compressiezak, scheelt ruimte.
Idem; geen aparte zakken, gewoon in de fietstas dumpen, hoe minder mee hoe beter, je (althans ik) kunt het heel lang redden met verbazend weinig kleren. In feite kun je je fietskleding wassen en weer dragen, als modieuze argumenten als kleding/kleurkeuze geen rol spelen.
Kleding gaat bij mij in de rechtertas; 'zachte' kant voor het parkeren van een fiets tegen een muur, en bij een winkel gaat dan de fourage in de linkertas, waar ik dan juist goed bijkan zonder dat de zaak omvalt. Maar dat vroeg je niet...
Elke tas grotendeels verschillende inhoud, zoals koken, reservespulletjes, slapen en kleding. Kleine dingetjes in kleine plastic tasjes/doosjes. Kleding los, vuile kleding in grotere plastic zak.

Echt iets waar je geld kunt besparen.
Kleding en slaapzak gaan in een compressiezak van Exped, die met kleding is dan ook mijn kussen.
https://www.outdorado.com/exped-fold-dr ... -20101510/

De rest gaat gewoon in plastic zakken of los (bv pannetjes zitten in een hoesje) en kleinere dingen in een zipzakje van Ikea.
Ik heb lang rondgereden met m'n kleding gewoon los in m'n fietstassen.
Sinds een tweetal jaar stop ik alles echter in 2 kleine drybags. Veel overzichtelijker en je wint veel plaats. Die zakjes wegen op zich niets.
Verschillende kleurtjes drybags om de zaken wat uit mekaar te houden.
ik heb in de loop der tijd een aantal dunne tasjes in verschillende kleuren verzameld zoals Inge laat zien in de link.
Gratis en voor niets.
Gymtas van zoon, schoenentas van zus etc.
Ik vind het handig om de verschillende soorten kleding in verschillende tasjes te doen.
Had ook altijd een tasje klaar met spullen voor douchen/schone kleding bij aankomst.
Of een tasje voor het slapen, met hierin ook het hoofdlampje bijv.
Je merkt onderweg wel wat handig is en wat voor jou werkt.
En als je goed oplet met aanbiedingen of bij bijv de Action/Xenos kijkt dan kun je je slag slaan.
Gr Anja
Dank alvast voor deze food for thought. Aanbiedingen houd ik altijd in de gaten.

Alles los ben ik niet zo een voorstander van maar drybags zijn misschien ook een optie. Alleen hoeveel liter inhoud neem je dan. Dat vind ik nog steeds erg lastig inschatten. Ik houd inderdaad ook van de verschillende kleuren zodat je weet wat waarin zit. En inderdaad een vaste tas voor steeds dezelfde spullen. Rechts kleding vind ik wel een handige.
Je kunt natuurlijk overal een uitdaging in zien, maar niet álles hoeft tot in de puntjes voorbereid te zijn. Inmiddels lijk je gelukkig bij het "klein leed" aangekomen te zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat je ook zónder het oplossen van dit probleem een prima fietsvakantie kunt hebben :wink: !
Georg schreef:Kleding gaat bij mij in de rechtertas; 'zachte' kant voor het parkeren van een fiets tegen een muur, en bij een winkel gaat dan de fourage in de linkertas, waar ik dan juist goed bijkan zonder dat de zaak omvalt. Maar dat vroeg je niet...

"Hè??" Dacht ik. "Dat is toch net andersom?"
Tot ik me bedacht dat ik tot die minderheidsgroep behoor die aan de rechterkant van zijn fiets afstapt. :-)
Zouden Britten dat nou ook vaker doen?

Food for thought!
Tja, zo min mogelijk natuurlijk ;-) Alleen wat je aan hebt als je niet fietst dus.. de rest is al heel snel ballast, bij in- en uitpakken en ook in je hoofd..

Dus wat er hier nog rest gaat zo hup een tas in (gepropt).
Je kan vanalles van te voren bedenken maar alles wijst zich tijdens het fietsen.
Na een week had ik al een geheel nieuwe indeling in de tassen. En na 4 weken, toen ik een deel van de bagage had terug gestuurd, heb ik weer een nieuwe indeling gemaakt.
Nooit over rechts of links nagedacht.
Anja
Ik mag graag dingen dubbel verpakken om maar uit te sluiten dat water er via snicky gaatjes doorheen sijpelt. Hetzelfde doe ik in een backpack. Dus: Fietstas en de kleren in een blauwe vuilniszak. Ik heb in de loop van de tijd regelmatig wat aan de manier van uitrusting verpakken veranderd, maar op de een of andere manier is de wijze waarop ik mijn kleding verpak nauwelijks veranderd met die van mijn eerste fietsvakantie. Misschien geeft dit topic aanleiding daartoe ;)
@Travelmaster - ik ben nu eenmaal van het erg voorbereiden en over dingen nadenken. Straks op de fiets gaat het weer gewoon vanzelf.

Komt omdat het zo lang geleden is dat ik metd efiets ben weggeweest dat ik graag input heb van anderten end aar voor mezelf dan weer uithaal wat me handig lijkt.
@Inge, wanneer is dat 'straks' eigenlijk? En wat wordt de bestemming?
groetjes, Yvon
Inge1 schreef:@Travelmaster - ik ben nu eenmaal van het erg voorbereiden en over dingen nadenken. ...
Dat was me al opgevallen :wink: . Enne, gewoon doen als je je daar prettig bij voelt hoor. Ik ben wat dat betreft niet heel anders, zeker als het op materiaal voor de fiets zelf betreft.

Ik probeer altijd een tegengeluidje te laten horen. Voor je het weet maak je onnodige kosten als je goedbedoelde adviezen ter harte neemt :lol: .
Ik gebruik meerdere lichtgewicht tasjes die je met een koord dicht kan trekken. Vaak laat ik mijn tassen op de fiets (vastgezet met tie-wrap) en haal ik allen wat ik nodig heb eruit. Scheelt ruimte in de tent en inpakwerk.
Een beetje overzicht is wel handig in je tassen. Ik gebruik daarvoor van die simpele waszakjes voor die je voor weinig bij de HEMA kan kopen. Doordat ze van gaas zijn zie je ook makkelijk wat erin zit.