Additionally, paste this code immediately after the opening tag: advies nodig: opvouwbare wasbak - Forum Wereldfietser

advies nodig: opvouwbare wasbak

Ik ben opzoek naar een opvouwbare wasbak en kwam voor mezelf uit bij Ortlieb maar kreeg van een medeforumlid de tipo om naar seatosummit te kijken (10L variant) http://www.bever.nl/sea-to-summit-ultra ... medgc22002. Nu kreeg ik een ingeving (gebeurd soms :D ) om eens op Aliexpress te kijken en daar staan er ook de nodige op. Nu vroeg ik me af wie heeft er ervaring met opvouwbare wasbakken en liefst ook met die van Alie.
Misschien zijn ze wel heel handig maar... ik heb ze echt nog nooit gemist. In welke situatie is dat nou handig?

Echter bij het níet gebruiken van zo'n ding, is een ander item "onmisbaar": een universele wasbakstop... Daar zou ik eerder in investeren.
Travelmaster schreef:Echter bij het níet gebruiken van zo'n ding, is een ander item "onmisbaar"
Nu ben ik er zo een die met 30 kilo bagage niet weet wat er op gewiocht bezuinigd kan worden maar een wasbak?
Ik spoel het spul koud af, doe warm water in de twee pannen, in ééntje wat afwasmiddel, was het bestek, was de borden en bekers door ze schuin boven de pan te houden en ze met een schuursponsje af te doen, doe het schone warme water in de bekers, was de meest vieze pan en spoel die met het water in de schonere, was de andere pan en spoel dat met het water uit de bekers. Daarna droog ik alles af met een theedoek. Het gaat meestal zo snel dat ik me eenmaal thuis afvraag waarom ik het thuis niet ook zo doe :D

Op aliexpress heb ik dit gevonden:
http://www.aliexpress.com/item/Ultra-li ... 14716.html
Ik denk best veel werk wordt om dit ding schoon te houden.
Ik zou toch zeggen voor die $5 incl verzenden bestel je er gewoon 1, met een week in huis en je weet het of het wat is. En als hij stuk is bestel je een nieuwe.
OmeGerrit schreef:Ik zou toch zeggen voor die $5 incl verzenden bestel je er gewoon 1, met een week in huis en je weet het of het wat is. En als hij stuk is bestel je een nieuwe.
Ik leef zonder twijfel een stuk minder milieubewust dan ik zou kunnen doen. Maar deze houding gaat zelfs mij te ver.
Ave Gone schreef:
Travelmaster schreef:Echter bij het níet gebruiken van zo'n ding, is een ander item "onmisbaar"
Nu ben ik er zo een die met 30 kilo bagage niet weet wat er op gewiocht bezuinigd kan worden maar een wasbak?
Ik spoel het spul koud af, doe warm water in de twee pannen, in ééntje wat afwasmiddel, was het bestek, was de borden en bekers door ze schuin boven de pan te houden en ze met een schuursponsje af te doen, doe het schone warme water in de bekers, was de meest vieze pan en spoel die met het water in de schonere, was de andere pan en spoel dat met het water uit de bekers. Daarna droog ik alles af met een theedoek. Het gaat meestal zo snel dat ik me eenmaal thuis afvraag waarom ik het thuis niet ook zo doe :D

Op aliexpress heb ik dit gevonden:
http://www.aliexpress.com/item/Ultra-li ... 14716.html
Ik denk best veel werk wordt om dit ding schoon te houden.
Dat wasbakstopje vind ik handig (niet onmisbaar natuurlijk, vandaar de aanhalingstekens), als ik op een camping ben die toch wasbakken heeft. Niet op een camping: dan de pannetjes gebruiken.
Een wasbakstop staat op mijn lijstje. Ik vind het vaak fijner om in een schone bak mijn afwas (was) te doen dan mijn pannen als bak te gebruiken. Vandaar een lichtgewicht variant (vind ik ook fijn bij wildkamperen mocht zich dat voor doen). En ik zal hem waarschijnlijk ook niet dagelijks gebruiken - hangt af van de schoonheid van de wasbakken op de camping.

OmeGerrit dat zou ik kunnen doen maar ben niet zo van de weggooi mentaliteit.

Nu graag nog wat reacties van mensen die er wel eentje gebruiken.
Ik bind gewoon een wasteiltje bovenop de tent (die weer op mijn bagaedrager ligt) ding is niet kwetsbaar en weegt niet zoveel :oops:

Maar ik zit dan ook met klein grut dat vies wordt, dus wij wassen de vaat, kleren en de kinderen in die teil :lol:
Tip: koop niet eentje van de Lidl/Aldi.
Heeft m'n vriendin ooit gekocht en na een week al stuk. Naden scheurden uit.
Maar ik moet ook zeggen dat ik een wasteil meenemen ook wat overdreven vind!
loknor schreef:Ik bind gewoon een wasteiltje bovenop de tent (die weer op mijn bagaedrager ligt) ding is niet kwetsbaar en weegt niet zoveel :oops:

Maar ik zit dan ook met klein grut dat vies wordt, dus wij wassen de vaat, kleren en de kinderen in die teil :lol:
Hihi! Dat doe ik in dezelfde campingwasbak, weer met diezelfde stop. Vonden die Fransen prachtig, met name de wat oudere kampeerders (lees: 65+).
Wij nemen wel een wasbakje mee. De volgende:
http://www.bever.nl/bo-camp-opvouwbaar- ... 01?loc=sub

Verkeert nog altijd in prima staat. En is uitgevouwen groot genoeg. Opgevouwen past het vrij makkelijk in de tas. Gebruik het eigenlijk altijd als tussenschot tussen mijn pannenset en een gastankje. Ratelt het ook niet zo tijdens het fietsen.

Op campings is het meestal niet echt nodig, maar wel makkelijk. Met name om de vaat naar een wasbak te dragen. Zet gewoon alles er in, i.p.v. dat je losse pannetjes, bordes, kommetjes, bekertjes, of wat dan ook moet dragen. Luxe probleem ;). Maken er tijdens de vaat eigenlijk alleen gebruik van indien er geen wasbakstop aanwezig is.

Buiten campings om is het toch wel erg aangenaam om te hebben. Kun je tenminste een klein sopje maken om de vaat in te laten weken. Zeker gezien je vaak geen warm water zult hebben op dat moment, is het laten weken wel zo fijn. En dat gaat moeizaam zonder wasteil.
stef.l schreef:...Buiten campings om is het toch wel erg aangenaam om te hebben. Kun je tenminste een klein sopje maken om de vaat in te laten weken. Zeker gezien je vaak geen warm water zult hebben op dat moment, is het laten weken wel zo fijn. En dat gaat moeizaam zonder wasteil.
Dat doe ik indien nodig in het pannetje:).
Goede tip Stef - dank - zal ik ook nog eens naar gaan kijken. net wel even vlug gedaan en enige nadeel t.o.v. de StS die ik zo vlug kan bedenken is dat het wat zwaarder zou kunnen zijn + groter wegpakt. Weet jij toevallig wat hij weegt?
Inge1 schreef:Nu graag nog wat reacties van mensen die er wel eentje gebruiken.
Ik gebruik er wel een, maar dan alleen als ik met de auto ben. Heb 'm weliswaar tijdens de eerste paar fietsvakanties nog wel meegenomen, maar daarna niet meer.

Drie overwegingen voor niet meenemen: 1. Het is een nice to have; in de praktijk gebruik je 'm weinig; 2, Het gaat het je nooit lukken om alles perfect voor elkaar te hebben; dat heeft ook z'n charme - loskomen van de luxe thuis; 3. Je kunt het als een sport zien om met zo min mogelijk spullen weg te gaan; als je consequent dit soort dingen van je paklijst afhaalt, kun je zonder voortassen, en dat verhoogt het fietsplezier.

Maar... als je er toch een wilt kopen, check dan of de hengsels lang genoeg zijn. Je moet de wasbak inclusief inhoud in een hand kunnen dragen. Nadat onze Ortlieb kapot ging kochten we een BoCamp, die te korte hengsels bleek te hebben. Niet handig.
ik gebruik altijd een afgeknipte waterzak.
Weegt niks en kan zo mee.
luddo schreef:ik gebruik altijd een afgeknipte waterzak.
Weegt niks en kan zo mee.
Hoe ziet een afgeknipte waterzak er uit?
Wij hebben al jaren dat opvouwbare wasbakje van Ortlieb, ijzersterk en door het dikke plastic blijft hij ook min of meer in model. Je kan het heel klein oprollen. Overigens gebruiken we het bijna nooit voor de afwas, die doen we in de grootste pan. We gebruiken het bakje voor ons kledingwasje en om af en toe een biertje of fles wijn te koelen.

Ronald van der Perk
willem.m schreef:
luddo schreef:ik gebruik altijd een afgeknipte waterzak.
Weegt niks en kan zo mee.
Hoe ziet een afgeknipte waterzak er uit?
Ik heb daar ook over gedacht maar ik vermoed dat er een afgeknipte waterdichte zak met rolsluiting wordt bedoeld?
Travelmaster schreef:
willem.m schreef:
luddo schreef:ik gebruik altijd een afgeknipte waterzak.
Weegt niks en kan zo mee.
Hoe ziet een afgeknipte waterzak er uit?
Ik heb daar ook over gedacht maar ik vermoed dat er een afgeknipte waterdichte zak met rolsluiting wordt bedoeld?
Hoe men daar de afwas in kan doen ontgaat mij.

Zelf heb ik geen wasbak bij en ik mis het ook niet. Met een groter gezelschap en kinderen kan ik me nog wel voorstellen dat het handig is.

Renaat
Wordt er geen afgeknipte opvouwbare jerrycan bedoeld?