Additionally, paste this code immediately after the opening tag: I-phone app voor offline navigatie (routeberekening) - Forum Wereldfietser

I-phone app voor offline navigatie (routeberekening)

Hallo,

ik ga in augustus voor de eerste keer op fietsvakantie, door Duitsland, Frankrijk en België.

Nu ben ik op zoek naar een geschikte navigatie op de I-phone voor offline gebruik. Ik wil dus onderweg mijn routeberekening instelling voor mijn volgende bestemming, zonder gebruik te maken van dataroaming/internet.

Ik heb Pocket Earth Pro op mijn I-phone staan, maar het nadeel van hiervan is dat je deze niet kunt gebruiken voor het offline instellen van de routeberekening. De route moet je eerst online instellen, en deze app kun je dus alleen offline als map gebruiken (als ik me niet vergis?).

Heeft iemand tips voor navigatie-apps waarmee ik offline routeberekeningen kan maken tijdens het fietsen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Groeten,

Han
Hoi Han,

Ik weet dat de Google Maps app een tijdje geleden een update heeft gekregen en dat je nu ook kaarten kan opslaan voor offline gebruik. Tevens kan je ook kiezen voor de fiets als vervoermiddel. Echter de offline routeplanning werkt helaas niet :( (net even geprobeerd met telefoon in "flight modus")

Je hebt natuurlijk genoeg apps (oa van TomTom) die 100% offline navigatie bieden maar die zijn meer geschikt voor de auto, ik ben eigenlijk ook benieuwd of er toch iets beschikbaar is voor fietsers?

Misschien dat iemand hier toch nog een suggestie heeft of leg het anders voor aan de mensen op http://forum.gps.nl

Groetjes
Zelf nog even Gegoogeld en mogelijk iets gevonden: Navmii

1e indruk lijkt aardig, het ziet er mooi uit en je kan offline routes aanmaken. Bovendien kan je bij de instellingen kiezen voor de fiets!

PS1: Houdt er rekening mee dat je smartphone bij het gebruik van dit soort apps binnen no time leeg is, een powerbank / naafdynamo oid is bijna noodzakelijk als je een volle dag gaat fietsen met de navigatie continue aan...

PS2: Handleiding navigatie met de smartphone van De Vakantiefietser (wel wat verouderd)
Hier is een overzicht met IOS apps die met OSM werken. Hopelijk zit er iets tussen dat aan je wensen voldoet.

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Apple_iOS
Dag han,

Ik heb inmiddels betrekkelijk veel ervaring met navigeren op de iphone. Ben er erg enthousiast over en een kaart neem ik al lang niet meer mee. Wat jij wilt is echter lastig. Idealiter wil je routeberekening op iets als open cycle maps. Jongens als tomtom die turn by turn navigatie bieden gebruiken meestal wegenkaarten met in het beste geval wat fietspaden. Dat haalt het echter niet bij het niveau van open cycle maps.

Zelf vind ik de website ridewithgps super voor het plannen van je route. Je kunt kiezen voor meerdere ondergronden en eindeloos sleutelen aan je route door te slepen en te laten tracken over fiets en of wandelpaden! Hellemaal top. Ze hebben ook een app maar als je daar offline maps wilt gebruiken moet je maandelijks dokken...

Wat ik doe is plannen (thuis) in ridewithgps en dan exporteren naar gpx. Op mijn iphone gebruik ik de super app 3D maps (die ik altijd in 2D gebruik).

Je kunt daarin ook prima en mooie route plannen maar dan heb je wel internet nodig voor je routeberekening.. (Cafe, camping).

Alternatief is mifi of een oude telefoon met een lokale data simkaart waar je een hotspot op instelt. Of naruurlijk gewoon de simkaart in je telefoon vervangen door een lokale data simkaart. Of... Wachten tot 2017 als roaming wordt afgeschafd...

Dan nog een opmerking over het hoesje. Zelf gebruik ik een hoesje van lifeproof en die bevalt uitstekend, ook in drie uur stromende regen... Al laat de iphone zich erg slecht bedienen in de regen. Door elektrische geleiding van het water snapt de iphone niet meer waar je finger op het scherm staat.

Ik weet... Veel info maar niet echt een antwoord op je vraag...

Groet,
Marco
Probeer Viewranger is. Je kan middels waypoints een route maken die je zou moeten kunnen volgen. Niet geprobeerd, wel net ff gekeken: het zag er naar uit dat het werkt.

Overigens: de afgelopen jaren heb ik op vakantie altijd aan het einde van de dag van WiFi gebruik kunnen maken.

Wel vooraf de gratis kaarten uploaden. Ik neem iPhone en iPad mee en synchroniseer via de Viewrangeraccount of Dropbox.

Als ik alles uitschakel op de iPhone haal ik het net niet om de gehele dag met de iPhone te navigeren. Omdat het niet de geheel dag noodzakelijk is om te navigeren & ik gebruik maak van een Powerpack: no problems.

Marco heeft gelijk waar het het water betreft: de iPhone raakt dan een beetje van slag, maar als je Viewranger goed hebt ingesteld is dat geen issue. Ik gebruik overigens de hoes van Biologic: droog!

Wel een paar keer oefenen voor je gaat: die apps kunnen zoveel. Ik weet nog goed dat ik de eerste keer aardig aan het rommelen was, maar nu wil ik niet anders mer.

Groet,


Henny
Je kan ook eens kijken naar Galileo Offline Kaarten (gratis) en Maps 3D PRO (betaald, maar €4,99 lijkt mij een redelijk bedrag).
peter1980 schreef:Je kan ook eens kijken naar Galileo Offline Kaarten (gratis) en Maps 3D PRO (betaald, maar €4,99 lijkt mij een redelijk bedrag).
Dat zijn inderdaad allebei mooie apps maar helaas kan je (voor zover ik weet) niet offline routes plannen...
Het is inderdaad lastig om een app te vinden met offline routeberekening.

Heb dit weekend wat uitgezocht, en ik denk dat ik de combinatie Sygic en Pocket Earth ga gebruiken. Sygic heeft offline routeberekening; helaas alleen functies voor de auto en wandelen. Nog niet voor de fiets. Ik denk dat ik maar de wandelfunctie gebruik. Ben van plan om deze app te gebruiken wanneer ik de snelste/kortste route van A naar B wil hebben. Dan lijkt deze app goed bruikbaar te zijn.

Pocket Earth vind ik hele goede en duidelijke kaarten hebben. Mooie app om te kijken waar je ergens bent. Deze app wil ik gebruiken wanneer ik mijn route gedurende de dag wil volgen als ik geen eindpunt heb. Ook kan ik deze app gebruiken voor het vinden van bijvoorbeeld een camping in de buurt (kan bij Sygic trouwens ook).

Ik heb op mijn fiets een omvormer, zodat de I-phone (als het goed is) niet leeg loopt...

Galileo en Maps 3d heb ik ook bekeken, maar nadeel is inderdaad geen offline routeberekening.

Tips blijven welkom:)

gr. Han
Hoi,

Ik gebruik de app 'Maps with me' voor off line navigatie (al die niet op de fiets).

Groet, Tim
Viewranger in combinatie met OpenCycleMaps is de oplossing. Je kunt kaarten daarbij op diverse gewenste schalen opslaan voor offline gebruik.
Van Sygic ga je als fietser spijt krijgen, zeker in Duitsland, waar prachtige fietspaden liggen, maar Sygic stuurt je dan toch echt over de Bundesstrasse waar ze met 100 km/u langs je heen scheuren. En dat wil je niet. Ook trekt deze app je accu binnen een uur of twee helemaal leeg.
Mogelijk een interessante advertentie gespot elders op het forum:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 36&t=25442

Ben benieuwd welke app(s) ze tijdens die cursus adviseren...
routeplanning zal idd moeilijk worden bij off line gebruik.
Er zijn al veel opties langs gekomen. Om de keus nog moeilijker te maken zet ik er ook twee bij die ik gebruik naast de fysiek kaarten bij twijfel. Zeker om een stad in of uit te gaan en in Spanje waar de michelin kaart 1 op 400000 biedt. Ik zet die navis altijd maar even aan.
-CityMaps2Go (inzoomen op 200 meter en geeft ook hotelletje e.d. aan) ben ik zeer te spreken over. Ik dacht 2 euro of zo. Geeft ooko fietsroutes, Via Verdes en onverharde tracks (in ieder geval in Spanje en Portugal). Makkelijk je bestemming met pin aangeven.
-Sygic (soms) gewoon de gratis versie.
Robw