Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies stuurtas gevraagd - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies stuurtas gevraagd

Georg schreef:
Ronald van der Perk schreef: Hoe vaak is je fiets al omgevallen waarbij de stuurtas als eerste de grond raakte?
Wat is de reden van deze vraag? Ik kan deze vraag niet plaatsen.
Stukje teruglezen. Maar je kunt de vraag op twee manieren interpreteren:

-de plastic rand is geen probleem omdat de kans dat je fiets omvalt waarbij de stuurtas als eerste de grond raakt nihil is,
-je kunt er niet over oordelen omdat je fiets nog nooit als eerste met de tas de grond heeft geraakt. Maar als dat dus gebeurt, ben je het bokje.
Ik heb nog een Vaude stuurtas te koop, is een week gebruikt kleur rood ,mag voor de helf van de nieuwprijs weg.
emmiedebeer schreef:Ik heb nog een Vaude stuurtas te koop, is een week gebruikt kleur rood ,mag voor de helf van de nieuwprijs weg.
Ik heb je een pb gestuurd.
Travelmaster schreef:Stukje teruglezen. Maar je kunt de vraag op twee manieren interpreteren:

-de plastic rand is geen probleem omdat de kans dat je fiets omvalt waarbij de stuurtas als eerste de grond raakt nihil is,
-je kunt er niet over oordelen omdat je fiets nog nooit als eerste met de tas de grond heeft geraakt. Maar als dat dus gebeurt, ben je het bokje.
Nou, dan kan ik toevoegen dat die kunststof rand van de stuurtas een zeer stevige indruk maakt, waarbij ik me afvraag of die zou breken bij zo'n vreemde val, die mij inderdaad nooit is overkomen, ik zou ook niet weten hoe. Wellicht bij een forse frontale aanrijding, maar dan maak ik me over heel andere dingen zorgen dan de toestand van mijn stuurtas.
Inmiddels is mijn Ortlieb tas terug naar de winkel.
Prima tas, niets mis mee.
Maar het bijgeleverde "houtje touwtje frunnik werk" kaartleesvenster werkte niet echt mee. Het was mij een behoorlijke tegenvaller.

Inmiddels een leuke tas van AGU gevonden voor ongeveer 1/3 van de Ortlieb prijs.
Ongetwijfeld zal deze minder lang meegaan, maar hij is functioneel.
Vooralsnog ben ik er gelukkig mee.
Ik heb deze MSX stuurtas van 32,50 al een aantal jaren en ben er al zeven weken mee op fietsvakantie geweest. Gebruik hem ook wel voor woon-werkverkeer.

http://www.fiets-onderdelen-online.nl/e ... 0wodmGgP1g

Prima ding, absoluut waterdicht. De kaarthoes is aan de randen slecht, die heb ik met tape verstevigd. Hij gaat nu weer mee op de Limesroute. Goedkoop is in dit geval echt goed koop.
Sinds ik een nieuwe Ortlieb stuurtas heb met magneetsluiting wijst mijn belkompas resoluut naar het noorden.....
Kees Kuijper schreef:Sinds ik een nieuwe Ortlieb stuurtas heb met magneetsluiting wijst mijn belkompas resoluut naar het noorden.....
Uhm... waar wees je kompas voordien naartoe dan?

Carl