Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief voor afwasmiddel, wasmiddel, shampoo, douchegel? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Alternatief voor afwasmiddel, wasmiddel, shampoo, douchegel?

DeFietsreiziger schreef:
Ave Gone schreef:Jezelf elke dag volledig wassen met een stuk (sterk ontvettende) zeep schijnt toch niet echt geweldig voor je huid te zijn. Ik heb altijd genoeg aan de resten van de shampoo die van mijn hoofd naar beneden komen.
Dan gebruik je te veel shampoo. :D
Haha, inderdaad :lol:
Maar ik ga het lekker niet anders doen, tenzij ik wildkampeer.
Ik heb in de zomer wel heel kort haar, dat scheelt enorm in het shampooverbruik.
wat een voorpret je met zeep kan hebben :lol: Inge bedankt voor de link, en nu...... lekker boenen.
Anja
Wat een heerlijke discussie! Echt iets voor de wintertijd.
1. Haar- of doucheshampoo neem ik nooit mee, in de meeste douches staat er wel een vergeten fles. Bovendien scheer ik m'n kop helemaal kaal. Voelt heerlijk strak!
2. Geconcentreerd wasmiddel van Kruidvat, zo'n tube, kan je alles mee doen, kleren, jezelf, en ook de afwas. Veel goedkoper dan Bever, Perry oid. Overknijpen in een klein flesje, je doet er weken mee.
En wat ik in de bergwereld leerde: Besser stinken als stürtzen, geldt misschien ook wel voor fietsen. :wink:
Heerlijk met een korte kop de vakantie in gaan. Soms toch makkelijker man :D :) te zijn.

Goede tip van het Kruidvat wasmiddel. Alleen voor het lichaam vind ik dat dan weer niets - wordt mijn droge huid nog droger van.
Ik gebruik voor hoofd, haar en kleding, Badedas bad schuim.

Afbeelding Erwtje grootte is genoeg voor van kop tot teen. Lekker geconcentreerd dus, zonder de huid droog te maken. Voor de vaat altijd een inimini flesje met Dreft mee.

Gr. Leo
Inge we kunnen ons hoofd altijd nog kaal scheren...... :wink:
Voor nu een beetje koud, maar scheelt weer schuim.
gr Anja
de Aleppo zeep gevonden bij de Tuinen. Een groot blok zonder laurier voor ongeveer 6 euro, met laurier een paar euro meer. Dat valt toch mee?
groet Anja
Goed om te weten - kan ik hem daar als ik eens in de buurt ben halen en uitproberen.
Babyshampoo is inderdaad de beste alles in één oplossing en zeer mild.
Geschikt voor huid, haar en mag als enige alternatief in een wasmachine.
Ik zou wel een klein navulflesje afwasmiddel meenemen. Hiermee kan je ook veel spullen schoonmaken als alternatief voor allesreiniger. Kan evt ook voor handwasje. Maar nooit in een wasmachine doen. Dan gaat de machine stuk.
Mijn hele huis maak ik tegenwoordig ook schoon met afwasmiddel. Milieuvriendelijk, mooie glans en maar 1 fles.
Wij nemen enkele heel kleine zakjes waspoeder mee, daar kun je zowel kopjes en bordjes mee afwassen (maar meestal gaan we op zoek naar een lokaal kroegje om iets te eten) en je kunt er natuurlijk je kleren mee soppen. Een fles babyshampoo voor haar en huid is inderdaad een goed idee. Lekker zachte zeep waarvan je huid niet uitdroogt!
dijken63 schreef:
zo 28 dec, 2014 13:23
de Aleppo zeep gevonden bij de Tuinen. Een groot blok zonder laurier voor ongeveer 6 euro, met laurier een paar euro meer. Dat valt toch mee?
groet Anja
Leuk om hier berichten te lezen van mensen die ook Aleppo zeep gebruiken en zelfs op fietsvakantie. Ik haal het bij Turkse/multiculturele winkels voor vaak minder dan €1. Gebruik het thuis voor verschillende doeleinden als handzeep, douchezeep, shampoo en wasmiddel voor (merino)wollen kleding. Als shampoo schuimt het ook als een dolle.
Ben nu in Portugal en hier olijfzeep gevonden.
Ook eens proberen.
En op de camping moest ik de was doen met wasmiddel van de Lidl (voor in wasmachine) wat op basis is van ouderwetse sunlight zeep. Het ruikt heerlijk en de bloemen groeien ook gewoon door, de wasmachine afvoer stroomde zo met sop en al de tuin in.
Een prachtig land, ook om te fietsen maar dat is off topic.

Gr Anja.