Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Alternatief voor afwasmiddel, wasmiddel, shampoo, douchegel? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Alternatief voor afwasmiddel, wasmiddel, shampoo, douchegel?

je heb ook van die kleine reis flesjes shampoo tandpasta oderex
gr
Marcel; die flesjes ken ik natuurlijk, maar die zijn na een paar weken leeg en dan? Hopen dat ze ze in Frankrijk ook hebben, of grote flessen kopen en bijvullen. De rest??? Wil ook niet te veel meeslepen.
Ik hou ook wel van wat gemak, niet teveel flessen en potjes, wordt de toilettas alleen maar voller van.
Ik ga nog eens naar de blaadjes kijken van StS.
Volgende week maandagavond heb ik 20% korting bij Bever (dankzij mijn lidmaatschap van NKBV) dus dan kan ik weer wat spullen aanschaffen.
Anja
Misschien een handige tip: Aleppozeep. Het zijn blokken natuurlijke zeep op basis van olijfolie die absoluut de huid niet uitdrogen. Ze zijn perfect voor jezelf, je haar en je kleren mee te wassen. Ik ben zelf een vrij gevoelige en droge huid (makkelijk eczeem, etc.) Met aleppozeep geen probleem. Als je de aleppozeep met laurier neemt , is het bovendien een perfecte ontsmettingszeep . Sommigen gebruiken het ook als tandpasta, zelf vind ik het te vies smaken!
Ik neem inderdaad altijd babyshampoo mee dat ik voor de afwas, de kledingwas, mijn haar en mijn lijf gebruik. Dat bevalt me uitstekend en als het flesje op is, is het overal te krijgen. Ik vind het ideaal.
Kleding wassen doe ik vaak meteen onder de douche.
hallo Manis, waar koop je die Aleppo zeep, kan op internet niet zo snel een winkel vinden. Of is het alleen via internet te bestellen?
Gr Anja
Turkse winkels hebben het nog wel eens. Weet niet of je die binnen redelijke omgeving hebt. Ze noemen het niet altijd Aleppo, maar bijv gewoon olijfolie zeep. Echte Aleppo zeep zul je tegenwoordig niet snel vinden. Aleppo is een stad in Syrie. Mogelijk heeft de tuinen ook olijfolie zeep, maar dan uiteraard tegen een de tuinen prijsje.
Zoals reeds geschreven De Tuinen inderdaad, of natuurwinkels, of winkels die gespeciailseerd zijn in midden-oosten gerei.
Ben ik dan de enige die altijd 3 kleine flesjes shampoo inpakt? Ik vergeet namelijk vrij vaak mijn shampoo na het douchen weer mee te nemen. Andere spullen vergeet ik zelden (sinds eind jaren 70 ben 1x een flink stuk terug gereden omdat ik een tasje met gereedschap in de berm had laten liggen, 1x heb ik een rugzakje laten liggen, 1x tentharingen in het gras laten liggen, 1x per trein teruggegaan naar de plek waar mijn tentstokken nog lagen en enkele keren een handdoek laten liggen), maar van een douche raak ik blijkbaar zo onthecht, dat er een kans van pakweg 1 op 10 is dat ik mijn shampoo bij de douche laat staan. Flesjes die ik na enkele weken fietsen nog heb, vul ik thuis weer bij.
Scheerzeep (sinds 1992, toen ik zwichtte voor de in die tijd gangbare mening dat een baard echt niet meer kon), aftershavecrème en deodorant (sinds mijn eerste vakantie met Corrie in 1996) doe ik al jaren in de flesjes met schroefdop, die ik in 1985 meekreeg met pilletjes tegen malaria erin. Die heb ik nog nooit laten liggen. Blijkbaar sta ik na het verlaten van een douchehok vrij snel weer met beide benen op de grond.
HG heeft een alles wasje voor op reis. Daar kun je je handen, haren, lichaam, afwas en kleding mee doen.
Op advies van anderen ben ooit ook op pad gegaan met een klein flesje babyshampoo en een nog kleiner flesje afwasmiddel. Een klein flesje afwasmiddel neem ik nog steeds mee, want daarvan gebruik ik maar heel weinig, maar om mezelf te wassen neem ik gewoon de fles douchegel mee die ik normaal ook voor sporten gebruik (250ml), dus geschikt voor "hair & body". Na een dag fietsen wil ik lekker kunnen douchen zonder me zorgen te maken of ik nog genoeg zeep heb. En ik hecht ook aan mijn vertrouwde luchtje! :D Dan maar wat extra gewicht.
keesswart schreef:Ben ik dan de enige die altijd 3 kleine flesjes shampoo inpakt? Ik vergeet namelijk vrij vaak mijn shampoo na het douchen ...
:idea: Maak het shampooflesje met een touwtje vast aan iets in je toilettas dat je na het douchen nog nodig hebt maar wel nat mag worden zoals je tandenborstel, scheerzeep of iets dergelijks.
De kookpan was ik met mijn wijsvinger en wat water schoon. Ik eet en drink dus de pan letterlijk leeg en schoon.
Ik gebruik geen shampoo, is niet nodig heb ik gemerkt, ik vind mijn haar zelfs mooier blijven zonder shampoo.
Als ik heb gefietst, heb ik alles uitgezweet oid. en volstaat in mijn beleving water als fijn en voldoende. Ik ga alles met douchegeuren ed. zelfs na verloop van tijd 'vies' vinden/teveel overheersen. De natuurlijke geur van alles vind ik eigenlijk gewoon het meest fris dan.
Voor kleding wassen heb ik heel lang gewoon een blok (palmolive)zeep gebruikt, omdat het zo lekker schuimt en dan wastte ik de fietskleding gelijktijdig met dat ik een douche nam op een camping, dat is dan fijn op temeratuur en het kan dan even weken ten tijde dat ik douche, uitspoelen, klaar.
Wasmiddel gebruik ik tegenwoordig uit te kopen tube of ik neem geconcentreerd wasmiddel mee in een klein plastic flesje die ik bewaar van iets dat ik heb gebruikt.
dijken63 schreef:Zo'n klein flesje "alleswasmiddel" die ik bij Bever zag is natuurlijk na een paar weken op en dan??? Is volgens mij ook vrij prijzig.
Zo'n klein "allpurpose" flesje gaat veel langer mee dan een paar weken, je moet alleen goed leren er weinig van te gebruiken wat voor velen best moeilijk kan zijn.
dijken63 schreef:Langzamerhand heb ik al een flinke uitrusting verzameld en toch komt er steeds weer iets waar ik even het fijne van wil weten.
Ik heb ergens gelezen dat je met babyshampoo (welke? maakt dat wat uit?) alles kan wassen, is dat juist.
of heeft iemand een andere geweldige tip?
Zo'n klein flesje "alleswasmiddel" die ik bij Bever zag is natuurlijk na een paar weken op en dan??? Is volgens mij ook vrij prijzig.
ik ben weer erg benieuwd naar de reacties.
groet, Anja
Hallo Anja
Wij hebben hele goede ervaring met simpel savon de Mareille. Kost geen drol en lekt niet, gewoon ouderwets stuk zeep, in zeepdoos , geweldig.
Ook wij gebruiken ouderwetse zeep, die van Marseille of de aleppo olijfzeep, scheelt meteen heel veel plastic afval. Daar was het ons eigenlijk met name om te doen.
op zoek naar de Aleppo zeep dus, ben erg benieuwd naar het resultaat. Thuis maar eens proberen.
Mocht ik het ultime middel hebben gevonden dan zal ik het melden, zal wel na juli 2015 worden.
Groet, Anja
Net even gegoogled op allepo zeep en kwam deze site tegen http://www.olijfoliezeep.nl/c-803993/al ... lijfzepen/. Volg dit draadje met interesse -als ik hopelijk komend jaar voldoende hersteld ben weet ik wat ik kan gaan uitproberen.
Jezelf elke dag volledig wassen met een stuk (sterk ontvettende) zeep schijnt toch niet echt geweldig voor je huid te zijn. Ik heb altijd genoeg aan de resten van de shampoo die van mijn hoofd naar beneden komen.
Ave Gone schreef:Jezelf elke dag volledig wassen met een stuk (sterk ontvettende) zeep schijnt toch niet echt geweldig voor je huid te zijn. Ik heb altijd genoeg aan de resten van de shampoo die van mijn hoofd naar beneden komen.

De natuurlijke olie zit er nog in dus geen sprake van ontvetting. Mooier nog, geen bodylotion nodig daardoor. Scheelt weer een plastic verpakking.
Ave Gone schreef:Jezelf elke dag volledig wassen met een stuk (sterk ontvettende) zeep schijnt toch niet echt geweldig voor je huid te zijn. Ik heb altijd genoeg aan de resten van de shampoo die van mijn hoofd naar beneden komen.
Dan gebruik je te veel shampoo. :D

Zonder geintje, als ik mijn haren was gebruik ik zo weinig dat het niet eens schuimt. Voor de rest gebruik ik ook zo weinig mogelijk zeep waardoor alles veel sneller afspoelt en je zo ook minder water gebruikt. Nu heb ik de gewoonte om thuis met koud water te douchen dus leer je dat soort dingen erg snel. Met wildkamperen kan je die kennis goed toepassen, want dan kan het water erg koud zijn. Zo gebeurt het dat ik met zo'n allpurpose zeep flesje jaren doe. Mja, dat is misschien niet voor iedereen.