Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad ivm tent wechsel outpost 2.....? - Forum Wereldfietser

Raad ivm tent wechsel outpost 2.....?

Hallo,

Ik ben hier nieuw en zou graag volgende tent willen aanschaffen. Wechsel outpost 2 zie hier,'
http://www.bever.nl/wechsel-tent-outpos ... olour=2998..

Iemand van jullie ervaring met deze tent of eventueel een goed alternatief ?

Ze moet bij mij dienen om korte tripjes te maken in de Benelux. Hebben jullie eventueel ook nog suggesties voor een slaapmatje en slaapzak?

Thx voor jullie reacties.
Speedycyclist
Ik heb een wechsel outpost 2 maar die is al wel meer dan 10 jaar oud. Heb de variant met licht doek (heet geloof ik zero G line). Maar of dat onderscheid nu ook nog bestaat weet ik niet. Ik ben wel tevreden over het tentje. Lekker veel ruimte voor je tassen in de voortent. En ook prettig dat de binnentent bij de hoofzijde vrij breed is. Zodat je wat makkelijker wat kleding of een arm oid naast je matje kunt leggen zonder meteen tegen de ander of tegen het doek aan te liggen. Enige nadeeltje vind ik dat aan de korte kant maar net een matje in de binnentent past. Maar moet zeggen dat het met mijn Exped matje wat beter past dan vroeger met mijn thermarest. Dus het ligt ook aan je matje. En uiteindelijk past het wel. Ik had 10 cm langer wel prettig gevonden. Maar ik weet niet of de huidige afmetingen precies hetzelfde zijn als de mijne. Misschien even checken in de winkel met een matje of je het OK vindt. Oja, en hij wordt altijd een stuk slapper van vochtig weer, dus dan moet je hem goed bijspannen. Maar dat hebben heel veel tentjes wel.

Voor slaapmatjes zijn de merken Exped en Thermarest prima. De luchtbedjes die deze merken hebben slapen heel comfortabel en de pakketjes zijn lekker compact (Exped synmat UL of Thermarest Neo air).
Slaapzak is wat lastiger om kort advies over te geven. Bedenk in ieder geval of je dons of kunststof wilt en een mummie of deken model. Ik vind donzen mummie slaapzak het fijnst omdat die het warmst is voor het gewicht/volume die het inneemt. Maar dons is vaak ook wat prijziger. En ook niet zo diervriendelijk. Cumulus is een merk wat vrij goedkope donzen slaapzakken heeft waar weer wereldfieters tevreden over zijn. Maar er zijn nog allerlei andere mogelijkheden. En ook natuurlijk allerlei kunststof varianten. Gebruik de zoekfunctie eens. Dan vind je allerlei adviezen aan mensen die hier eerder tips over gevraagd hebben. Succes!

Groet Karlijne
Dank je Karlijne voor uw feedback.
Zal nog is de zoekfunctie gebruiken voor de andere vragen die ik hier stelde.

:lol:
Hallo, ik heb ze juist besteld. Op het internet nog gevonden voor 200€. Dat vond ik toch wel een scherpe prijs.

Zie hier:
http://www.camp4.de/wechsel-tents/outpo ... -line.html

Nu nog een matje, ik ga voor deze denk ik:
http://www.futurumshop.nl/thermarest-ne ... pmat.phtml

Goede keus hoop ik?

Grts ivo
Goede ervaring met de matjes van thermarest (slaap zelf op de prolite) maar hoor veel goed bericht over de neo air!

Wat je als slaapzak ook kan overwegen is er eentje die half dons half synthetisch is, dan heb je meer compressie als bij een synthetische slaapzak, genoeg warmte en niet al te duur (heb zelf de millet composite dreamer, is aan te raden, niet zwaar, warm en redelijk groot van binnen).

Veel kampeer plezier!
Hallo carlijnbr,

Het matje neo air heb ik vandaag aangekregen en even getest, ligt lekker en voelt direct warm aan.

De slaapzak die je aanraad ga ik is bekijken, thx voor de tip.
Ben ook curieus naar mijn nieuwe tentje, het is verstuurd. Dus in blijde verwachting.

Genieten van het kamperen ga ik zeker doen. -:)
Ik heb ondertussen volgende slaapzak 2dehands aangekocht via Hiking-site :

http://www.moosecampwebshop.nl/a-246373 ... engte-230/

Dat in combinatie met mijn matje zal wel in orde komen denk ik. :-)

Grts ivo
Hallo Ivo,
We hebben onze Wechsel Outpost 2 nu een jaar of 10.
Onze versie heeft en zwak grondzeil, waardoor er regelmatig water omhoog komt.
Met soms natte slaapzakken tot gevolg. Een footprint vind ik onmisbaar.
Na zoveel jaar breken de stokken ook regelmatig: gemiddeld een per 2 weken vakantie. Dus altijd reservebuisjes meenemen.
Het kan zijn dat de moderne Outpost een beter grondzeil heeft en betere stokken.

De scheve binnentent vind ik geniaal voor als je verschillend van lengte bent.
Dit gaat echter wel ten koste van de ruimte in de voortent en dat was met 4 achtertassen, 4 voortassen etc toch wel erg vol.
Daarom hebben we nu een Hilleberg Niamatj 3GT gekocht.

Veel plezier met de Wechsel.
t
Hoi tjitte,

Thx voor de info, zal er rekening mee houden. Heb ondertussen een footprint bij gekocht. Voor mij zal ie zeker groot genoeg zijn omdat ik hem bijna altijd alleen zal gebruiken. Heb graag wat meer ruimte, vandaar dat ik geen 1 persoonstent wou. Dus voor mij alleen met 4 fietstassen zal wel lukken hé.

Jullie ook veel succes met jullie nieuwe tent van hilleberg. Ik hoor daar alleen maar goeie commentaar over. Ik vind dat ook prachtige tenten, mar wel wat boven mijn budget om maar een 14 tal nachten per jaar te gebruiken. Mijn vrouw gaat namelijk nooit mee met de tent.

Grts ivo
?
?