Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cyclo Mio en OpenStreetMap - Forum Wereldfietser

Cyclo Mio en OpenStreetMap

Dag iedereen,

Op verzoek van een vriendin stel ik deze vraag. Is het mogelijk om een kaart van OpenStraatMap te laden op een Cyclo Mio, dit buiten de pre-installed.

Hoe krijg ik dus een IMG-file op een Mio?

Voor zij die hier ervaring mee hebben, graag een detailleerd stappenplan :)

Bedankt, Peter
Ik heb geen Mio, dus ga af of info vanuit worldwideweb.
99% dat het niet kan is mijn conclusie.
Je zou wel met behulp van Basecamp en bijv. openfietsmap gps routes (gpx-formaat) kunnen maken en via Mio-Share naar het toestel over zetten.
Correct. De Mio kaart is weliswaar OSM gebaseerd, maar kent een eigen format.

De img-files waarop je doelt zijn louter in de Garmin toestellen te gebruiken. Van de Open Fiets Map verschijnt op die manier elke zaterdag een nieuwe versie.
En kan ik een OSM-kaart in het Mio-formaat op een Cyclo krijgen?
Alleen als die ook door Mio is meegeleverd, zoals bijvoorbeeld bij de mio505. Ook voor updates ben je van Mio afhankelijk.
De kaart zoals je kunt downloaden via www.openfietsmap.nl of de freizeitkarte zal NIET werken in de Mio. Helaas.
MrGPS schreef:Alleen als die ook door Mio is meegeleverd, zoals bijvoorbeeld bij de mio505. Ook voor updates ben je van Mio afhankelijk.
De kaart zoals je kunt downloaden via http://www.openfietsmap.nl of de freizeitkarte zal NIET werken in de Mio. Helaas.
Opgepast op een mac computer werkt mio niet zo goed. Mio beloofd al jaren dat er een programma voor een mac comp. komt, maar tot op heden zijn dit nog altijd verkopers praatjes.
Groetjes
Het OSM kaartformaat op de Mio is een eigen formaat. De Teasi, Mio en Bryton gps toestellen hebben wel allemaal dezelfde software ontwikkelaar op de achtergrond (GPS Tuner) en de kaarten lijken qua bestandsstructuur wel allemaal op elkaar.

Alleen voor Teasi staat er een procedure op internet hoe zelf een kaart te maken voor de Teasi. Echter, deze zal waarschijnlijk niet zomaar toepasbaar zijn in een Mio of Bryton. Geprobeerd heb ik het echter niet, want Teasi brengt zelf 2x per jaar nieuwe OSM kaarten uit (Europa en USA).
Mio is ? ik weet het even niet, dacht minimaal 1x per jaar nieuwe kaart.

Momenteel is er een nieuw Mio programma voor op de computer Mac en Windows en bij mij werkt het Mac programma goed (OSX 10.9.x). Programma heet CycloAgent van Mio.