Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Onverwoestbare Shimano fiets sandalen - Forum Wereldfietser

Onverwoestbare Shimano fiets sandalen

Vaak wordt een "Nieuw onderwerp" gestart omdat TS niet (helemaal) tevreden is met een bepaald product.
Ik wil daarom eens een produkt benoemen waar ik echt extreem tevreden over ben; mijn Shimano fietssandalen SD65S, drie klittenband model (nieuwe model heet SD66, twee klittenband, zelfde zool).

Ik zal er nu minimaal zo'n 30K km mee hebben gefietst. De sandalen fietsen én lopen nog steeds aangenaam, zien er nog goed uit, de zool heeft nog profiel en de clips heb ik nog nooit hoeven te vervangen. En dat ondanks dat ik ze zo nu en dan in een 90 ºC bad stop, aangevuld met chloor of andere zware schoonmakers. Ze zijn werkelijk onverwoestbaar, lijkt wel legerspul.

Enige twee minpunten die ik kan bedenken:
- na verloop van tijd gaan de sandalen stinken (schoonmaken op reis is geen probleem omdat ze redelijk snel drogen)
- als zomerfietser gebruik ik ze 8 mnd. niet. Wanneer ik meteen uren fiets krijg ik soms schaafplekjes op de bovenkant van mijn voet. Hetgeen ik altijd maar als straf beschouw voor het feit dat ik ze zo lang verwaarloosd heb en geen oefenkilometers gemaakt heb.

Ik ben bang dat de nieuwe exemplaren die ik twee jaar geleden preventief gekocht heb, nog lang in de doos zullen blijven liggen :)

Mike, die direct, noch indirect, enig belang in de fietsenbranche en/of bij Shimano heeft
mikefiets schreef:Vaak wordt een "Nieuw onderwerp" gestart omdat TS niet (helemaal) tevreden is met een bepaald product.
Ik wil daarom eens een produkt benoemen waar ik echt extreem tevreden over ben; mijn Shimano fietssandalen SD65S, drie klittenband model (nieuwe model heet SD66, twee klittenband, zelfde zool).

Ik zal er nu minimaal zo'n 30K km mee hebben gefietst. De sandalen fietsen én lopen nog steeds aangenaam, zien er nog goed uit, de zool heeft nog profiel en de clips heb ik nog nooit hoeven te vervangen. En dat ondanks dat ik ze zo nu en dan in een 90 ºC bad stop, aangevuld met chloor of andere zware schoonmakers. Ze zijn werkelijk onverwoestbaar, lijkt wel legerspul.

Enige twee minpunten die ik kan bedenken:
- na verloop van tijd gaan de sandalen stinken (schoonmaken op reis is geen probleem omdat ze redelijk snel drogen)
- als zomerfietser gebruik ik ze 8 mnd. niet. Wanneer ik meteen uren fiets krijg ik soms schaafplekjes op de bovenkant van mijn voet. Hetgeen ik altijd maar als straf beschouw voor het feit dat ik ze zo lang verwaarloosd heb en geen oefenkilometers gemaakt heb.

Ik ben bang dat de nieuwe exemplaren die ik twee jaar geleden preventief gekocht heb, nog lang in de doos zullen blijven liggen :)

Mike, die direct, noch indirect, enig belang in de fietsenbranche en/of bij Shimano heeft
Ik ben ook erg tevreden over mijn Shimano Sandalen geweest. Na 12 zomers waren ze echt op. Iets te lang in een plastic zak deed de ontbinding bevorderen. Komende zomer komt er een nieuw paar.
Het gerucht gaat dat de 2-klittenbandversie minder prettig/goed is dan de oude versie. Hij zou minder lekker zitten. Wel goed om te horen dat er dezelfde zool onder zit.
Haalo,
Fietsen jullie met spd platjes of gebruiken ze als gewoon sandalen
Ik heb noit met SPD sandalen gefiets, het lljk me minder veilig en minder trekkracht maar wel prettiger
miro schreef: Ik heb noit met SPD sandalen gefiets, het lljk me minder veilig en minder trekkracht maar wel prettiger
Veel mensen die voor het eerst met klikpedalen fietsen vallen wel eens een keertje, maar meestal uit stilstand omdat ze vergeten los te klikken. Natuurlijk kan men bij elke valpartij fout terecht komen, maar ernstige valpartijen veroorzaakt door klikpedalen zijn eerder zeldzaam en ik ben nog nooit gevallen omdat ik mijn voeten niet tijd los kreeg.

Daar staat tegenover dat bij het fietsen over slechte ondergrond, klikpedalen de kan op controleverlies kunnen verkleinen. Het van de pedalen schieten van de voeten kan ook de oorzaak zijn van valpartijen.

Voor mensen die er niet specifiek op trainen zal de meerwaarde van het kunnen trekken aan de pedalen verwaarloosbaar zijn. Wel kan het - ook mits oefening - zorgen voor het meer soepel ronddraaien van de pedalen.

Renaat
Ik ben nu aan mijn 2e paar bezig.
Eerste paar meer dan 10 jaar mee gedaan , ben er zeer tevreden over
Ik gebruik ze samen met combi pedalen,zodat je waar nodig ook gewoon los kan fietsen
Dirk
miro schreef:Haalo,
Ik heb noit met SPD sandalen gefiets, het lljk me minder veilig en minder trekkracht maar wel prettiger
Niets is wat het lijkt in deze wereld.

Ik fiets al duizenden KM met spd en ik zou nooit meer zonder willen. Ook nog nooit gevallen of wat dan ook. Spd gaat super snel los en zit vast als het nodig is.
Wel eens 25% naar beneden gegaan met 65km/u en dan een kuiltje tegen komen? Dan zit ik liever vast aan mijn pedalen, zo dat ik veilig kan staan op mijn pedalen.

Verder ik heb andere shimano schoenen maar de prijs kwaliteit van dit merk is gewoon heel goed in orde! Gaan jaren mee tegen een prima prijs!
Bedoelt Miro niet: sandalen met spd minder trekkracht dan dichte schoenen met spd?
LHTJoost schreef:Bedoelt Miro niet: sandalen met spd minder trekkracht dan dichte schoenen met spd?
Dat zou best wel kunnen.

Weinig mensen gebruiken echt de trekmogelijkheid bij het fietsen met spd. En ik zie niet in waarom het minder veilig zou zijn (als men niet gaat mountainbiken op locaties met gemene plantengroei).

Renaat
TS, mikefiets:

Ik beschik ook over (Adidas) fietsschoenen. Mijn ervaring is dat je met de sandalen net zoveel (trek)kracht kun je zetten als met de schoenen.

Afgelopen vakantie heb ik de spd's overigens helemaal niet gebruikt. Ik gebruik ze vooral wanneer ik erg moe ben (om makkelijker mooi rond te kunnen draaien) of bij echt serieus klimwerk.