Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Dove voorvoeten na 30 km fietsen - Forum Wereldfietser

Dove voorvoeten na 30 km fietsen

Nog maar eens een vraag op het forum, heb al gezocht maar kwam nog niet de ultieme oplossing tegen.
Na een km of 30 krijg ik dove voorvoeten en ik begrijp uit eerdere reacties dat dat een veel voorkomend verschijnsel is. Zelfs met (nieuwe) wandelschoenen ( J Wolfskin Traction Low)) houd ik last. Of zouden de schoenen dan te smal zijn? Ik heb nog niet gefietst met mijn bergwandelschoenen, mogelijk is dat de oplossing, maar dat ziet er niet fraai uit en die zijn vrij zwaar.
Ook ben ik op zoek naar goede sandalen, heb van die knal gele/blauwe van Keen in huis maar vraag me af of die voldoende stijf zijn. Iemand een goede tip voor het type sandalen? Teva of Keen of toch nog andere?
Of zijn Ergon pedalen geschikt om die doofheid tegen te gaan?
Ik wil nu geen discussie over klikpedalen, die heb ik al eerder gevoerd en ik heb besloten om met "gewone" schoenen te fietsen.
Benieuwd naar de reacties :D .
groet Anja
Ik heb vorig jaar een paar Ecco-Sandalen gekocht (deze: http://eccoukraine.com/published/public ... 01_enl.jpg).

De zool ervan is stijf genoeg om mee te fietsen, de zoel zijn zelfs stijver dan de zolen van mijn Meindl wandelschoenen, wat ik niet verwacht had. Ik draag deze sandalen altijd binnenshuis dus ik heb ze al meer dan 350 dagen aan. Het klittenband is al slechter dus ik trek ze nu zonder het klittenband te gebruiken aan en uit. Voor de rest is er nog niks fout aan, geen naadje is los.

Pijn in de voorvoet kan aan schoenstijfheid liggen in combinatie met smalle pedalen. Het kan idd ook aan te smalle schoenen liggen en vast nog aan andere dingen.
Ik had tijdens de vakantie last van een doof gevoel aan m'n rechtervoet. Na een kleine aanpassing in de zadelhoogte had ik hier geen last meer van.
Misschien heeft je klacht niks met je schoenen te maken......

groet, Corine.
@ Corine: zadel hoger of lager?
Ik heb hem laten afstellen bij de fietsenmaker (via zo'n computer programma) ga er van uit dat het dan correct is, maar misschien zegt dat helemaal niets.
Mijn zadel is nog geen halve cm naar beneden gegaan, en dat had al effect.
Een kwestie van uitproberen dus,

succes,

Corine.
Ik denk aan te smalle schoenen of ook dat je misschien teveel met je voorvoet fietst (daar zit dan toch een voordeel van klikpedalen: die kun je perfect van voor naar achter afstellen). Bij mij hielp het veel om het plaatje wat verder naar achter te monteren. Veel brevetrijders doen hetzelfde. En brede schoenen gebruiken en de veters niet te strak aantrekken (zowat los laten).
Wim