Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 45 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
bbbrrrrrr....man, man ,man.
Wel gaaf. Zou zo mee willen gaan. Mooie ervaring voor vader en zoon.
Voor deze ondergrond is een fatbike met verende voorvork toch wat aan de genereuze kant?

En wat een prachtig filmpje. Schotland is een plekje op mijn bucketlist gestegen.

Heeft iemand een idee hoe deze bothies te reserveren?
omedunk schreef:
ma 30 sep, 2019 17:55
En wat een prachtig filmpje. Schotland is een plekje op mijn bucketlist gestegen.

Heeft iemand een idee hoe deze bothies te reserveren?
Bij mij ook. :)
Wat betreft de bothies, volgens mij hoef je ze niet te reserveren, maar kijk hier even: https://www.mountainbothies.org.uk/
Wow. Wat blijft Schotland toch prachtig.
Maurice schreef:
ma 30 sep, 2019 18:53
omedunk schreef:
ma 30 sep, 2019 17:55
En wat een prachtig filmpje. Schotland is een plekje op mijn bucketlist gestegen.

Heeft iemand een idee hoe deze bothies te reserveren?
Bij mij ook. :)
Wat betreft de bothies, volgens mij hoef je ze niet te reserveren, maar kijk hier even: https://www.mountainbothies.org.uk/
Dankjewel, Maurice!
Prachtig filmpje! Wel afzien voor de makers maar idd "memories for life".
Vandaag een kort stukje op de 'bikepacking' fiets, resultaat: volledig onder de blubber.
Mijn vraag: fietsreizen zonder spatborden, is dat geen waanzin? Hoe doen jullie dat, wanneer de bodem niet droog is?
mavave schreef:
zo 13 okt, 2019 11:55
Vandaag een kort stukje op de 'bikepacking' fiets, resultaat: volledig onder de blubber.
Mijn vraag: fietsreizen zonder spatborden, is dat geen waanzin? Hoe doen jullie dat, wanneer de bodem niet droog is?
Korte en hoog gemonteerde spatbordjes monteren. Reguliere spatborden lopen vol met modder/klei en das nog vervelender dan een bruine rug omdat de boel dan vastloopt. Weten we uit eigen ervaringen.

groet BertV
avic schreef:
zo 13 okt, 2019 12:04
Korte en hoog gemonteerde spatbordjes monteren. Reguliere spatborden lopen vol met modder/klei en das nog vervelender dan een bruine rug omdat de boel dan vastloopt. Weten we uit eigen ervaringen.
Bruine rug kan nog worden vermeden (deels) met een flinke zadeltas (of tas op rekje). Klein spatbordje op de onderbuis houdt wel wat tegen maar lang niet alles.
Klopt. Mudcards werken ook. Maar eerlijk is eerlijk, het houdt allemaal iets minder tegen dan volledige spatborden. Eerlijk gezegd vind ik dat niet zo erg.
mavave schreef:
zo 13 okt, 2019 11:55
Vandaag een kort stukje op de 'bikepacking' fiets, resultaat: volledig onder de blubber.
Mijn vraag: fietsreizen zonder spatborden, is dat geen waanzin? Hoe doen jullie dat, wanneer de bodem niet droog is?
Zadeltas is ook een hele grote ass-saver :)

https://cdn.shopify.com/s/files/1/0121/ ... _1600x.jpg
mavave schreef:
zo 13 okt, 2019 11:55
Vandaag een kort stukje op de 'bikepacking' fiets, resultaat: volledig onder de blubber.
Mijn vraag: fietsreizen zonder spatborden, is dat geen waanzin? Hoe doen jullie dat, wanneer de bodem niet droog is?
De andere fiets pakken, die tevens stadfiets is en licht heeft.

Als van de 50 km er 100 meter blubber is dan fiets ik daar stapvoets, fiets door berm of veld of ga een stukje terug.
Ik was op zoek naar een route voor komend voorjaar en vond www.montanasvacias.com. En ben gestopt met zoeken. Deze wordt het. Nu aan het uitzoeken hoe ik er met de trein kan komen en dat ziet er hoopvol echter enigszins avontuurlijk uit. Wel 144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig en dat past mooi bij fietsen, vind ik.

De route wilde ik jullie niet onthouden.
Indien er interesse is heb ik zelf ook 2 routes voor de Dordogne (~350km en 5500hm) en Ardèche (net zoiets). Je moet wel van hike-a-biken houden :-)
Toffe tip, dankjewel!

Die andere routes zijn ook welkom hoor.
144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig
Kan je dit onderbouwen? Ligt er volgens mij helemaal aan hoe de elektriciteit opgewekt wordt.
Zadeltas onde de blubber klinkt al ietsje beter dan het lijf, maar ik ga toch een crud catcher en soort van achterspatbord proberen te vinden (of andere banden proberen).

Na een rondje mtben is even alles schoonmaken en kleding in de was zo gebeurt. Bij meerdaags fietsen lijkt het vies worden me onnodige verspilling van energie.

Dat er weinig ruimte is tussen frame en band bij echt barre omstandigheden moet natuurlijk wel onderkent worden.
Het is dus helemaal geen cultuur dingetje?
Bert van Sprang schreef:
zo 13 okt, 2019 19:26
144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig
Kan je dit onderbouwen? Ligt er volgens mij helemaal aan hoe de elektriciteit opgewekt wordt.
12 maal 12.
mavave schreef:
zo 13 okt, 2019 20:52
Na een rondje mtben is even alles schoonmaken en kleding in de was zo gebeurt. Bij meerdaags fietsen lijkt het vies worden me onnodige verspilling van energie.
Onderschat ook het koude-effect van nattigheid niet... bij een meerdaagse tocht is het lastig om weer op temperatuur te komen als je kleding nat is (en blijft).
Bert van Sprang schreef:
zo 13 okt, 2019 19:26
144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig
Kan je dit onderbouwen? Ligt er volgens mij helemaal aan hoe de elektriciteit opgewekt wordt.
Nee. Ik wist dat het schoner was. Las een site. Maar dat was niet de goede. Eerder factor 10 maar afhankelijk van van alles en nog wat. Bijvoorbeeld inderdaad hoe de stroom is opgewekt. De TGV komt er dan mooi vanaf, een oost-Europese trein minder. Etc. Maar de clou is dat de trein schoner is dan een auto of vliegtuig :-)
maurits polak schreef:
zo 13 okt, 2019 18:42
Ik was op zoek naar een route voor komend voorjaar en vond www.montanasvacias.com. En ben gestopt met zoeken. Deze wordt het. Nu aan het uitzoeken hoe ik er met de trein kan komen en dat ziet er hoopvol echter enigszins avontuurlijk uit. Wel 144x minder CO2 uitstoot dan het vliegtuig en dat past mooi bij fietsen, vind ik.

De route wilde ik jullie niet onthouden.
Indien er interesse is heb ik zelf ook 2 routes voor de Dordogne (~350km en 5500hm) en Ardèche (net zoiets). Je moet wel van hike-a-biken houden :-)

Toffe route zeg, erg leuk, ben hier net een stukje doorheen gefietst, maar niet off the road. Prachtig gebied..bedankt voor deze tip.…...