Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bikepacking - Pagina 26 - Forum Wereldfietser

Bikepacking

1045 berichten
Zie toch wel duidelijk verbetering ten opzichte van de vorige modellen, Shane :D
- De ritsinzet is mooi gedaan, anders toch dan het vorige model?
- De zijde tegen de zit/zadelbuis is ook mooi, lijkt op dat merk uit Oost Europa dat op BikeMotion stond

Tja, en dan de keuze voor de rits/openingszijde. Die heb jij links gedaan; bij mij zit ie rechts. Bij de meeste merken zit dat ook rechts maar achteraf is links misschien handiger vanwege het neerzetten van je fiets, rechts tegen iets aan. Hoewel bij neerleggen, bij mij altijd op de linkerkant, de opening rechts weer handiger is. :roll:

Blijft heerlijk, dat MYOG 8)
Heerlijk al die mannen achter de naaimachine! :wink:
Frans & Dieuwertje schreef:Heerlijk al die mannen achter de naaimachine! :wink:
Pas maar op, straks gaan we het ook nog over fornuizen en koken hebben :lol:
Ja lekker! :P
Smitty schreef:Zie toch wel duidelijk verbetering ten opzichte van de vorige modellen, Shane :D
- De ritsinzet is mooi gedaan, anders toch dan het vorige model
Ja, ritzen vind ik nog steeds een drama, maar het is iets beter geworden, heeft wel net zo veel tijd gekost als de rest van de tas....beetje jammer maar ik kom er wel, ik had gewoon eerder een meer krachtig machine moeten kopen. En idd bij de eerste tas had ik de ritz aan de andere kant zitten zoals de meeste mensen maar dan kwam ik achter dat ik altijd links afstap en rechts tegen de muur op boom zet :roll:
Smitty schreef: - De zijde tegen de zit/zadelbuis is ook mooi, lijkt op dat merk uit Oost Europa dat op BikeMotion stond
Ja, daar heb ik het afgekeken bij Bikemotion :D 8)
Afbeeldingimage by Shane Cycles, on Flickr

Maar uiteraard kunnen zij het veel mooier :|
Smitty schreef:Tja, en dan de keuze voor de rits/openingszijde. Die heb jij links gedaan; bij mij zit ie rechts. Bij de meeste merken zit dat ook rechts maar achteraf is links misschien handiger vanwege het neerzetten van je fiets, rechts tegen iets aan. Hoewel bij neerleggen, bij mij altijd op de linkerkant, de opening rechts weer handiger is. :roll:
Ik heb de luxe van twee ritsen :P , aan elke kant eentje maar de linkerkant gebruik ik nooit. Die zit nogal onhandig omdat ik graag de aandrijflijnkant van de fiets (of hoe heet dat in het nederlands) vrij van blubber, zand, rotsen of whatever wil houden. Dus de fiets ligt/staat altijd met de rechterkant vrij, denk dat om die reden ook de meeste tassen de rits rechts hebben.
Smitty schreef:Pas maar op, straks gaan we het ook nog over fornuizen en koken hebben :lol:
Nou als dat zou kunnen! Wil namelijk een 'expeditievoedsel topic' openen, dus droogvoer, outdoor/adventurefood, buitensportmaaltijden en dat soort heerlijkheid. Lekkere recepten uitwisselen en over verrukkelijke nagerechten keuvelen enzo zal het niet echt worden maar meer over:
. zelf maaltijden drogen
. gezonde/verkeerde calorien, vetten etc
. hoeveelheid voedsel bij zware tochten, extreme temperaturen en ander moeilijk gedoe
. hoe neem je voedsel het beste mee zonder dat de zakjes scheuren zodat je niet later alles uit slaapzak/kleding hoeft te schrapen
. wat is de beste plek in bikepackingtassen (in framebags schudt alles door elkaar, in drybags wordt het samengeperst etc)
. hoe kook je het makkelijkst, snelst en met zo minder mogelijk water, brandstof en afwas
. wordt het koken in een pan, zakje of bv een Jetboil
. welke maaltijden/brandstof in de vorst (sneeuw en ijs tot drinkwater smelten kost veel brandstof en het wachten kan ijzigkoud zijn zodat je niet wilt eten)

En nog meer van dat soort dingen waar je tegenaan loopt als er onderweg geen winkels zijn om je voedselvoorraad aan te vullen. In het fatbike- en bikepacktopic staan al heel wat tips maar die zijn moeilijk te vinden, vooral niet in het 67pagina's tellende fatbiketopic, niet te doen!

Dus kookprins Maarten, kom maar op met je tips!

edit> oja dan moet ik nu natuurlijk wel een topic openen .. dus ff wachten met alle tips, recepten en links! :)
en ook nog een passende topic naam verzinnen, ojee .. daar ben ik slecht in .. dus duurt ff .. :)
Yopie schreef:edit> oja dan moet ik nu natuurlijk wel een topic openen .. dus ff wachten met alle tips, recepten en links! :)
en ook nog een passende topic naam verzinnen, ojee .. daar ben ik slecht in .. dus duurt ff .. :)
klinkt goed ! zulke info is lastig te vinden
Dat is Jasmon's verdienste, die komt wel vaker met goede tips! 8)
Shane schreef: Ja, ritzen vind ik nog steeds een drama, maar het is iets beter geworden, heeft wel net zo veel tijd gekost als de rest van de tas....beetje jammer maar ik kom er wel, ik had gewoon eerder een meer krachtig machine moeten kopen.
Misschien is het dan een leuke oefening om deze downtube bag een keer te maken, met een heeeeeeele lange rits voor een paar (3 x 0.5l lijkt het) heerlijke IPA biertjes onderweg 8)

Afbeelding

Bron: 6 bikepacking uses for your downtube

Valt dit al onder de voedseltips? :wink: 8)
Smitty schreef:Bron: 6 bikepacking uses for your downtube

Valt dit al onder de voedseltips? :wink: 8)
Ja, die is goedgekeurd. :)

Leuke link trouwens, bracht me op het idee om aan de onderbuis het gereedschap plus binnenband te bevestigen. Heb vast nog wel een tasje en spanbandje liggen. Zit daar wrs heel wat beter dan de brandstoffles en het kan ook beter tegen rots/boombotsingen want die fles vind dat maar niets. Het tasje zit ook gelijk dichter tegen de onderbuis aan en dan kan ook de bidonhouder thuisblijven, scheelt weer gewicht. Goede tip! 8)


oja, hier is het linkje naar het voedseltiptopic, heb het maar 'voedselsurvivaltips' genoemd :D :
http://www.wereldfietser.nl/www//phpbb/ ... 46&t=29470
Dit is wel een heel mooie framebag, zeg maar framebar, om zelf te maken!
Zeker voor iemand die beter met zaag en hamer kan omgaan dan met een naaimachine :wink:


Afbeelding

Volgens mij kun je hier een heerlijk gin tonic mee maken.
Oei, alweer een bikepacking voorbeeld met drank erin :oops: :oops: :oops: hik :wink:
Wat is dat rode geval aan de staande achtervork...? Turboboost?
Tja, ik weet ook niet wat dat rooie ding is. Kan ook niks leuks/handig verzinnen wat je daar met een slangenklem vastzet ..
Een interessante video over een bikepacker die zijn bagage tot het minimum weet te beperken.

Interessant, maar geen kookspullen (geeft hij zelf al aan), geen achterlicht (idem), geen EHBO, geen navigatie en geen reparatiespullen. Bovendien: wel binnenbanden, maar geen pompje?
Zoals hij zelf al aangeeft, zou hij rond de 12 kg meenemen. Dat tel ik toch echt niet als ik alles wat hij toont bij elkaar optel.
De 12kg is incl fiets :wink:
Sterker nog, het lijkt erop dat dat alleen de fiets is, zonder bagage... (Rond 2:38 min.)
Blijf ik erbij dat 'ie een aantal dingen niet benoemt die wel mee zullen of zouden moeten gaan.
Felix Fietst schreef:Sterker nog, het lijkt erop dat dat alleen de fiets is, zonder bagage... (Rond 2:38 min.)
Ik heb geen reden om aan te nemen dat het niet over de combinatie van fiets + bagage gaat.

Renaat
mini bikepacking adventure langs de Sûre in Luxemburg. 4 dagen, 153 km 6041 hm. in all mountain/enduro stijl. dus zeer technisch rijden.

https://www.pinkbike.com/video/472290/

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hé Terunky,
Mooi filmpje en mooie tocht. Was het een zelfverzonnen route of iets bestaand?