Additionally, paste this code immediately after the opening tag: MSR Hubba Hubba NX - Forum Wereldfietser

MSR Hubba Hubba NX

Dit jaar hebben we een nieuwe tent gekocht, de 2-persoons Hubba Hubba NX. We hebben gekozen voor deze vanwege het lichte gewicht, het kleine pakvolume en vanwege informatie op de site van de (goed bekend staande) webwinkel "weinig condensvorming vanwege goede ventilatie".
Helaas vertoonde deze tent tijdens onze fietsvakantie een flink aantal irritante gebreken. In een stok is een scheur ontstaan, later is dit stuk stok afgebroken. Gelukkig hadden we een hulpstukje bij zodat we de tent met een hoop gedoe toch steeds konden opzetten. Daarnaast wordt het buitendoek van deze tent erg nat, waardoor het op de binnentent gaat hangen en er druppels in de binnentent vallen. Tijdens de nacht spanden we het buitendoek dan nog wat strakker op (strakker kon daarna niet meer), maar dan nog vielen er wat druppels in de binnentent. Het doek van de buitentent leek steeds op een natte dweil. Deze tent voldoet dus geheel niet aan hetgeen we ervan mogen verwachten. Onze eerste tent is een vrij goedkope tent van Eureka maar deze blijft stukken droger, en ook het buitendoek wordt geen "natte dweil".

We hebben de tent met de klachten naar de verkoper retour gestuurd en wachten af wat hun c.q. de reactie van de fabrikant zal zijn. Wordt vervolgd.
Ik heb een elixer tent van msr en precies hetzelfde probleem. Ik ben er in mei mee naar Barcelona gefietst. Ook vieze dikke druppels in de tent en een enorm natte buitentent. Ik heb de tent in juni terug gebracht naar de winkel. Zij hebben de tent opgestuurd naar de leverancier. en ondertussen is de tent onderweg naar de winkel weer. Ik ben heel benieuwd wat de uitslag is....
Ik hou je op de hoogte..
Hier nog een mindere ervaring met deze tent. We hebben bij de hubba hubba nx een gearshed gekocht. Dan wordt het pas echt nat. We sturen de gearshed terug en geven de hubba voorlopig het voordeel van de twijfel...in Marokko bleef ie droog en zonder gearshed viel de natheid mee....en ik ben wel benieuwd wat msr hier mee gaat doen?
Ik heb de Hubba Hubba HP. Nu ik deze reacties lees ben ik blij dat ik niet voor de (goedkopere) NX-versie ben gegaan.
Natuurlijk wordt het buitendoek aan de binnenzijde nat door condens, maar ik heb nooit last gehad van druppels in de binnentent. Wel herken ik het probleem dat bij langdurige regen de buitentent wat slap gaat hangen. Maar als ik 'm kort voor het slapengaan nog even opspande (gaat heel eenvoudig), dan was het buitendoek 's morgens altijd nog vrij van de binnentent.
Ben zelf erg tevreden met de tent. Hij is niet goedkoop, maar wel erg licht en snel op te zetten. Ook vind ik het handig dat je de buitentent zonder binnentent en de binnentent zonder buitentent kan gebruiken.
St_Jacobus schreef:Ik heb de Hubba Hubba HP.
...
Ben zelf erg tevreden met de tent.
Ben wel blij met jouw reactie. Ik heb zelf ook de HP gekocht (maar tot nu toe nog weinig gebruikt), en vreesde al voor een miskoop. De paar nachten dat ik hem gebruikte overigens ook geen probleem gehad.
Goed te weten dat de hp versie dit probleem niet heeft - staat op mijn verlanglijstje voor komend jaar. Tenminste als ik de muffe lucht uit mijn andere tent niet krijg en mijn lichaam voldoende hersteld is voor kamperen.
Ik heb de Mutha Hubba (3 persoons) van MSR. Een mooi tentje, licht en gemakkelijk op te zetten.
Maar ook erg veel last van condens in de binnentent. Eigenlijk bijna altijd, behalve in gebieden waar de temperatuur ´s nachts hoog blijft óf als het een beetje waait.
Ik moet hem bijna altijd onderweg nog in de zon leggen om de binnenkant droog te krijgen.
Bij andere (niet katoenen) tentjes had ik hier ook altijd last van, dus ik heb me hier niet zo druk om gemaakt.

Net als St. Jacobus span ik hem later in de avond wat na want als het doek kouder wordt, gaat het wat slapper hangen.
@HansvanderVeeke: heb je de gewone MSR Mutha Hubba, of de HP-versie?
Heb zelf net de HP-versie gekocht, nog niet gebruikt, maar ik zag dat deze extra ventilatie-openingen heeft in de buitentent.

Ik heb in de zomer van 2013 in m'n eentje ca 60 nachten doorgebracht in de Hubba Hubba HP. Dat is mij heel goed bevallen, kan niet zeggen dat ik veel last heb gehad van condens.
Heb vanwege de dauw (vertrok vaak rond 6-7 uur 's ochtends) de tent wel vaak nat moeten inpakken en pas op de plaats van bestemming laten drogen. Onderweg dus niet, dat ging prima.

Omdat we dit jaar met z'n tweeën gaan fietsen (september) heb ik de Mutha Hubba HP gekocht (de Hubba Hubba is dan te klein). Heb de NX wel gezien, maar vond de kleur niet mooi, en omdat de Hubba Hubba HP mij zo goed was bevallen, viel de NX af.

-Jan
Geen idee of het de HP is. Hoe kan ik dat zien?
De HP versie heeft aan de zijkanten van de buitentent nog ventilatiegaten.
En de binnentent is ook vrijwel volledig dicht, dwz een klein gedeelte bestaat uit gaas.
Zie
http://webshop.fietsvakantiewinkel.nl/k ... green.html
De nietHP heeft een binnentent die vrijwel geheel uit gaas bestaat.
Zie
http://www.outdoorxl.nl/msr-mutha-hubba ... wwodHS0A8A

-Jan
Ik heb de HP versie. Nooit geweten. Overigens tweede hands gekocht via het forum.
Jammer dat je een MRS. hubba Hubba NX hebt gekocht.
Heb zelf een HP..( 2 persoons).en echt een geweldig ding. Mocht het erg regenen...binnenrent heeft hooguit condens...
Maar als hij opgezet is...binnen de kortste keren is hij droog.

Sterkte..gauw door gaan verkopen
Mad
Ik ben helemaal verbaasd! Ik heb deze tent sinds een paar maanden en al zo'n 5 weken er mee gekampeerd. Ik vind het een heerlijk tentje en ben er erg blij mee. Absoluut geen last van condens in de binnentent. Er zijn flink wat buien opgevallen maar de binnentent blijft droog, in ieder geval aan de binnenkant. Eenmaal weer opgezet aan het eind van de dag is alles ook zo weer droog.
Yvonne
Ik heb ff rondgekeken op amerikaanse sites en blijkbaar is de NX serie de nieuwe re-design.
Ik kan erg weinig minpunten van hubba hubba nx gebruikers vinden.
Ik zie echter wel hubba NX gebruikers die niet tevrden zijn over de flysheet en rits re-design.

Ook ik gebruik de hubba HP. In een zware regenstorm aan de Kust n Texas gaf ie geen problemen; alle andere (voornameljk Coleman) tenten waren al al lang weggewaaid of lekten.


Grz,
Walter
Ik krijg m'n geld terug!!
Even om vergissingen te voorkomen.. Wij hadden deze tent:
ELIXIR™ 3

Afbeelding

Ik ben heel benieuwd hoe het bij de andere gaat aflopen.
Bedankt voor al jullie reacties!

@hildepl: Fijn dat je je geld terugkrijgt! Weet je wat er mis was met je tent? Fabrieksfout o.i.d.?
Hoi,

Ik zal nog even navragen wat precies de reden is...
Maar nu weer een nieuwe tent kopen... Ik was zo blij dat ik een keuze had gemaakt.

Hilde
Hoi,

Ik heb de 'oude' groene hubba hubba besteld (zonder HP of NX) en via marktplaats een groene gear shed op de kop getikt. De NX versie durfde ik niet aan, na deze slechte ervaring en de HP versie vind ik niet fijn omdat deze helemaal dicht is (behoudens de 'kijkgaten')

Ik ben gisteren naar de winkel, waar ik de elixer tent had gekocht, geweest om mijn geld op te halen. Ik heb ook even gevraagd wat de rede was, van de leverancier, dat ik mijn geld terug kreeg. Het (ongeïnteresseerde) antwoord was; "Weet ik niet....".
Ik dacht; "Ik weet niet of ik hier nog terug kom..."

Hilde
hildepl schreef:Hoi,

Ik heb de 'oude' groene hubba hubba besteld (zonder HP of NX)
Hilde
Goede keuze, die van mij ziet er nog goed uit na 200 nachten buiten slapen (bodem is lang niet meer water dicht maar daar doe je niks aan in Afrika) onlangs de nodige noodweer :)

https://www.youtube.com/watch?v=2mMUbOnHtm8
hildepl schreef:Hoi,

Het (ongeïnteresseerde) antwoord was; "Weet ik niet....".
Ik dacht; "Ik weet niet of ik hier nog terug kom..."

Hilde
Hoi Hilde, dan ben ik erg benieuwd welke winkel t is.

Groet Bol