Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nadelen waterdichte schoenen? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nadelen waterdichte schoenen?

Hartstikke mooi, gefeliciteerd met je aanschaf. Ik zou het bijna zelf gaan overwegen :lol: . Waterdichtheid al getest?
Ah neen, ik heb niet voor de waterdichte schoenen gekozen he ;) op basis van het BOA systeem dat ze gebruiken, en dat ik liever luchtig dan waterdicht wil. Hoe dan ook kan het interessant zijn het te testen, maar sjah, het heeft in dagen niet meer geregend, wil je dat ik ze in een emmer steek? :p
BrunoM schreef:Ah neen, ik heb niet voor de waterdichte schoenen gekozen he ;) op basis van het BOA systeem dat ze gebruiken, en dat ik liever luchtig dan waterdicht wil. Hoe dan ook kan het interessant zijn het te testen, maar sjah, het heeft in dagen niet meer geregend, wil je dat ik ze in een emmer steek? :p
Dat mag, maar een keer door nat gras lopen zou voor mij afdoende zijn hoor:).
Zo snel ik nat gras tegen kom laat ik het je weten ;)
Keertje vroeg opstaan;). En anders toch die emmer.
Met wat geluk regent het vandaag, en vroeg opstaan zal morgen ook wel lukken. Ik vertrek NU op deze route; https://www.google.com/maps/dir/Willebr ... 035912!3e1

(niet de google maps route, maar fietsnet)

Ik ga dus eerst langs de luchthaven om die rit al eens gedaan te hebben, dan fiets ik door naar een bos waar je mag wildkamperen (paalkamperen). Morgen kom ik terug. Kook-equipment etc eens testen, alsook het nieuwe matje (Klymit Static V) en de camera.

Heb zoveel mogelijk spullen mee die ik op reis zal meehebben. Als ik het zo zie heb ik genoeg ruimte (komen uiteraard wat extra kleren mee op de reis), maar ik merk nu al het gemis van een stuurtas, aangezien ik voor elk koekjes of whatever moet stoppen. Die bestel ik morgen dus denk ik.
BrunoM schreef:Kook-equipment etc eens testen, alsook het nieuwe matje (Klymit Static V)
Vanwaar de keuze voor dat matje? Ik spreek me niet uit over de kwaliteit, maar het is een merk dat hier (België, Nederland) weinig gekend is en ik zie niet onmiddellijk de voordelen van de wat vreemde vormgeving. (Ik kan nadelen verzinnen, maar die zijn mogelijk niet juist en slechts gebaseerd op vooroordelen.)
Als je de ervaringen op hun pagina leest, dan lijkt het wel een wondermatje. Zoveel ervaringen waarvan geen enkele negatieve roept bij mij echter wantrouwen op en doet de vraag rijzen of de negatieve ervaringen niet werden verwijderd.

M.a.w., vanwaar de keuze en wat is je ervaring?

Renaat
Hoi Renaat, mijn eerste nacht erop (vorige nacht) was zonder twijfel fantastisch. Mijn andere keuze zou een Multimat Adventure Air geweest zijn met exact dezelfde vormgevingen als de Vaude Norrsken of zoveel andere matjes. Hiervoor had ik een van die andere matjes met exact dezelfde dimensies van het merk Bo-Camp via mijn broer maar deze was lek geraakt. Repareren kan maar wil niet met een reeds gerepereerd ding op reis vertrekken. De keuze voor de Klymit was redelijk simpel; de reviews waren veelbelovend en het is gewoon echt 10cm breder dan andere matjes, voor iemand die in halve foetushouding op zijn zij ligt is dat zeker welkom, op dat vorig matje zat ik me constant te balanceren. Dat vorige matje leek bij elke beweging ook echt te willen wegrollen of dat bewoog heel erg. Als je bv links ligt schiet de rechterkant omhoog. De Static V leek tijdens deze eerste nacht stijf als een plank te blijven liggen. Is niet in mijn tent verschoven, is niet lastig gaan doen als ik weer eens zat te woelen. Kortom, naar mijn mening een topmat.

Als je er op zit met je knieën raak je snel de grond aangezien er tussen de V's toch redelijk wat plaats zonder lucht zit. Eens je erop ligt merk je daar niets van. Daardoor is die ook een stuk sneller opgeblazen.
En hoe waren je schoenen:)?