Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS Bevestiging - Forum Wereldfietser

GPS Bevestiging

Hallo,

Onlangs kocht ik me een tweedehands Garmin Etrex 20.
Momenteel ben ik opzoek naar bevestigingssysteem voor op het stuur.
Het is de bedoeling om de Gps te gebruiken op twee fietsen.
Ik weet dat Garmin een bevestiging verkoopt voor de Etrex 20, maar in mijn geval ben ik verplicht om er twee aan te schaffen.
Is er eventueel geen ander systeem op de markt waarbij je de bevestiging dmv een vrij eenvoudig systeem kan verwisselen van fiets.

Sportieve groeten,
Enige mogelijkheid die ik zie is met herbruikbare tie-rips. Of met Gear Ties vastzetten een optie is weet ik niet (want heb ik nog niet geprobeerd) http://www.niteize.com/collection/Gear-Tie.asp Te koop bij Bongers in Apeldoorn of bij het knaagdier en waarschijnlijk ook andere outdoorzaken. Anders is het 2 keer 12 euro neertellen.

Of je zoekt met google op "garmin etrex 30 bike mount" en vindt dan dit http://www.ebay.com/itm/Motorcycle-Bike ... 1001237542 hoe de kwaliteit hiervan is weet ik niet, mijn ervaring met plastic draaiknoppen is vaak negatief.
Heel mooi systeem is dat van Softplate http://www.softplate.nl/. Makkelijk te bevestigen, te verwijderen en van fiets naar fiets over te zetten. Er op monteer je een houder van bv RAM waar je je GPS in past en klaar.

Al weer meer dan 5000km met dergelijke combinatie gereden, geen klagen. Bij veel trillen (kasseien, slechte weg) komen de twee bevestigingsschroeven soms iets losser te zitten. Bij langere/meerdaagse ritten gebruik ik daarom vaak een beetje Lock Bond.
Die Garmin fietsbevestiging kost iets meer dan een tientje. Bespaar jezelf de moeite en koop er gewoon één voor elke fiets.
Alien schreef:Die Garmin fietsbevestiging kost iets meer dan een tientje. Bespaar jezelf de moeite en koop er gewoon één voor elke fiets.
Dit hebben wij inderdaad ook gedaan. Je geeft inderdaad een keer iets meer dan een 10tje extra ut, maar dan heb je geen gedoe met het omzetten van de houder. Wel zo gemakkelijk.
+1.
Ze slijten wel en voor de rest is het ding veel te duur voor wat je ervoor krijgt. Maar ja, het is te doen.
Wat je kan proberen is zoeken naar hersluitbare kabelbinders <5mm breed, bv deze. In de winkel zijn ze nergens te krijgen in die breedte en online betaal je relatief teveel aan verzendkosten dus dat loont de moeite niet (tenzij je in dezelfde shop ook die garmin stuurhouder koopt of andere spullen die je nog nodig hebt :wink:)
Niet herbruikbare kabelbinders kan natuurlijk ook als je niet veel wisselt van fiets.

Bij sommige Garmins zoals m'n Oregon wordt standaard een riem karabiner clip meegeleverd, die kan je ook op het stuur kunt bevestigen met kabelbinders (uiteraard niet met de karabiner), weet niet of die bij je Etrex zit, dan heb je maar een extra stuurhouder nodig:

Afbeelding
Hallo,

Alvast bedankt voor al de nuttige tips.
Ik heb me intussen 2 originele bevestigingen aangeschaft, werkt tot hiertoe prima.

Misschien nog een extra vraag, ik overweeg om me de DVD "Op pad met de Garmin GPS" aan te schaffen.

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze DVD, en is dit een groot pluspunt?

Ter info, heb de kaarten van openfietsmap geïnstalleerd, werkt keurig.

Mvg,
Op basis van de terugkoppelingen die ik krijg is de cursus DVD voor velen beslist een uitkomst. Maar het is persoonlijk; de een is nu eenmaal meer/minder vaardig met de computer (want daar gaat het vooral om) dan de ander.

Voor een indruk qua stijl zie de video over instellingen van de etrex: http://youtu.be/-xoPS7_GoMw
Wellicht overbodig, maar denk er wel even aan dat de DVD enkel op windows af te spelen is. De informatie zal goed zijn gezien de maker.
Fiets072 schreef:maar denk er wel even aan dat de DVD enkel op windows af te spelen is.
Klopt. De DVD is inderdaad primair voor windows bedoeld. In de cursus wordt ook de windows-versie van Basecamp gebruikt.

Neemt niet weg dat de DVD ook voor de Mac bruikbaar is:
- de cursus bestaat uit vier uur video - de afzonderlijke films staan in de movies directory en zijn ook op de Mac handmatig te openen
- de BC versie van de mac verschilt op elementen (ofschoon steeds minder); de achterliggende logica (en da's waar het meestal om gaat) is bij windows en mac feitelijk gelijk.
MrGPS schreef: Neemt niet weg dat de DVD ook voor de Mac bruikbaar is:
- de cursus bestaat uit vier uur video - de afzonderlijke films staan in de movies directory en zijn ook op de Mac handmatig te openen
- de BC versie van de mac verschilt op elementen (ofschoon steeds minder); de achterliggende logica (en da's waar het meestal om gaat) is bij windows en mac feitelijk gelijk.
Dit wist ik niet, bedankt voor de opheldering.