Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Optic 2.5 tent van Mountain Hardware - Forum Wereldfietser

Optic 2.5 tent van Mountain Hardware

Hoi Medefietsers,

Ik ben een tent aan het uitzoeken voor mijn eerste fietsvakantie. Op het forum heb ik al allerlei topics over verschillende tenten gelezen en bij de Bever in Houten heb ik ook verschillende tenten uit geprobeerd.

Wat mij opviel is dat ik bij veel tenten als de MSR elixir 3, Big agnes SL2 en nog een aantal anderen met mijn voeten tegen het gaas van de tent aankom. Nou was er 1 tent die ik niet eerder had gezien de Optic 2.5 van Mountain Hardware.

Deze valt lekker ruim waardoor ik mijn voeten niet tegen het gaas heb.

http://www.trekkinn.com/outdoor-wandele ... oC9jDw_wcB

Als iemand ervaringen heeft met deze tent dan hoor ik graag je ervaringen hiermee. Tips voor andere tenten met een lange binnentent lengte zijn ook welkom. Ik ben 1,95m dus kan me voorstellen dat meer mensen dit probleem hebben.

Alvast bedankt!
Remi
Ik heb de optic niet, wel de supermaga ul 1. tot nu toe is die erg fijn. Alles is zoals zoals t zich belooft. Licht, dun zit goed in elkaar ect. je past er met 1.95 zeker niet in. een 2.00 frinet heeft de ringstind en is daar erg tevreden over.
Ik ben 1.97 en heb de MSR Hubba Hubba HP. Deze tent heb ik uitgekozen vanwege gewicht, en omdat de wanden bij hoofd- en voeteneind recht zijn. Ik kom dus niet tegen de binnentent aan. Vorig jaar 3 maanden mee op pad geweest, ik vond het een fijne tent met veel ruimte als je alleen bent.

-Jan
JanH schreef:Ik ben 1.97 en heb de MSR Hubba Hubba HP. Deze tent heb ik uitgekozen vanwege gewicht, en omdat de wanden bij hoofd- en voeteneind recht zijn. Ik kom dus niet tegen de binnentent aan.
Jan
Heb de msr Hubba (1 persoons versie) en heb dezelfde ervaring als jan

Ik pas elke nieuwe tent persoonlijk. Soms lopen de wanden erg schuin af en kan ik of niet fatsoenlijk rechtop zitten of kom ik er met mn voeten/hoofd aan.

Hilleberg ook goede ervaringen mee qua lengte.

Walter
Met 1,94 lig ik ook snel met hoofd en of voeten tegen het tentdoek aan. Daarom al heel wat tentjes gepast.
Bij de lichtgewicht tenten van Eureka, tegenwoordig Nigor zijn er ook een paar waar ik goed in pas. (quam 3 is lekker ruim).

Is toch persoonlijk, want ik vind de Hilleberg tenten echt te kort.
Het blijft persoonlijk inderdaad. De hilleberg tenten vond ik ook net iets te kort op enkele na maar die waren wat aan de prijzige kant. Een tent van te voren proberen zal ik ook zeker doen.

De ringstind heb ik ook geprobeerd en deze tent valt ook ruim genoeg inderdaad.

De MSR hubba hubba HP zal ik van de week nog even testen voor ik een beslissing maak. Het enige nadeel is dat deze tent 2x zoveel kost als de optic tent die ik gevonden had. Het gewicht van de Hubba is wel weer mooi meegenomen.

Ik denk dat de keuze nu meer is of ik €250 of rond de €500 ga uitgeven voor een tent.