Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ortlieb Rack Pack bevestigen op fietstassen - Forum Wereldfietser

Ortlieb Rack Pack bevestigen op fietstassen

Hallo!
Ik ben een beetje in de war... wilde net een Ortlieb Rack Pack Large bestellen, tot ik op volgende opmerking stootte:

De maten S en M kunnen echter ook op de bagagedrager worden meegenomen en zijn uitstekend combineerbaar met de Back- en Front-Rollers van de Plus- en Classic-serie.

De bedoelig is uiteraard dat ik deze Rack Pack bevestig op mijn Ortlieb Back Rollers (classic).

Moet ik nu besluiten dat de Large niet te bevestigen valt op de Back Rollers (maar enkel de S en de M) ?
Heeft er iemand een large en kan je deze toch vlot bevestigen op de Back Rollers?

alvast bedankt!
Frank
Hoi,

Ik heb niet de L, dus daar kan ik je niet over adviseren. Echter heb ik dit voorjaar met mijn Rackpack M, en Orlieb Back Rollers gefietst en dit werkt perfect!.
En vergis je niet een Rackpack M is groot, bijna te groot eigenlijk dus een L is al helemaal groot.

Ik denk dat een L ook op je back rollers past. Hooguit steekt hij een klein beetje uit links en rechts maar de klipjes van ortlieb zijn universeel en je kunt de banden gewoon strak aantrekken.

Mijn advies: Ga voor de M. Het past heel mooi, en je hebt heel veel ruimte.
Als je écht meer ruimte nodig hebt dan de 40 liter van de achtertassen en 31 liter van de Rack-Pack maat M (en wellicht ook nog 25 liter van de voortassen en zo'n 6 liter van de stuurtas), zou ik serieus een aanhanger overwegen. Een (of twee) extra wiel(en) zorgt ervoor dat het gewicht beter verdeeld wordt.
Of je hiermee teveel meeneemt weet ik niet (redenen om zoveel mee te nemen zijn er wel: kinderen, ruige en onbewoonde gebieden, etc.), maar voor de fiets lijkt zoveel op 2 wieltjes niet het beste.
Frank, wees verstandig! Zelfs een S is al groot genoeg.
Kijk anders hier maar eens: http://ortlieb.com/_pdf_en/rackpack.pdf

Vergis je niet in de grootte.

Succes met de juiste beslissing.

Frits
Maat L is wel heel erg groot. Meesta wordt M of S gebruikt. Je kan hem inderdaad dwars op de tassen leggen en vastklikken op de Back Rollers, maar dan kom je moeilijk bij je spullen.

Wat ik veel handiger vind is om hem in de lengterichting van je fiets op de drager vast te zetten met een bagagenetje. En je kan ook nog eens je wasgoed onder het netje doen om onderweg te laten drogen :lol:
Wat ik zelf een nadeel vind van de Rack Pack is dat door de rolsluiting over de gehele lengte, er wel wat functionele ruimte verloren gaat. Niet dat ik die ruimte altijd nodig heb (ik heb een medium), maar echt handig vind ik het ook niet. (Eigenlijk kan er relatief weinig in voor een relatief grote en zware tas, als men de tas goed wilt sluiten.)

Dus hoewel ik er niet echt ontevreden over ben, zou ik bij een nieuwe aanschaf eerder overwegen om een tas te kopen met de rolsluiting aan de smalle zijde en deze op een andere manier op de bagagedrager bevestigen. Enkel als ik de Rack Pack ook effectief in andere omstandigheden (niet op de fiets) als tas zou willen gebruiken, zou ik terug terug een Rack Pack aanschaffen.

Renaat
matthijshajonides schreef: Ik denk dat een L ook op je back rollers past. Hooguit steekt hij een klein beetje uit links en rechts maar de klipjes van ortlieb zijn universeel en je kunt de banden gewoon strak aantrekken.
Als de Rack Pack nog verder over de ander tassen steekt, vermoed ik (maar zonder echt ervaring) dat het strak trekken echter onhandig wordt.

Renaat
Ik klik de Rack pack (maat M) niet aan mijn achtertassen vast maar haal de banden onder de centrale sluiting van de achtertassen door en sjor de bandjes dan goed aan. Op die manier ligt de Rack pack goed vast. Wil je iets uit een van je achtertassen pakken dan hoef je enkel de aan de kant waar je moet zijn de sluiting van de Rack pack los te maken om bij je achtertas te komen. De Rack pack leg je dan een beetje op zij - bijvoorbeeld half op je zadel. Werkt prima voor mij.
Ik gebruik de Rack Pack maat L al enkele jaren en ik moet zeggen dat dat prima past. Het steekt slechts aan beide kanten een klein beetje over de zijtassen heen. Door de bevestigingsriemen waarmee je de Rack Pack koppelt aan je achtertassen goed strak aan te trekken hef je dit oversteken helemaal op. Er kan in maat L inderdaad een heleboel spullen en je moet er dus voor oppassen dat je deze dus niet te vol maakt. De ruimte die over blijft gebruik ik meestal aan het eind van de fietsdag om de boodschappen in te stoppen voordat de camping opgezocht wordt. Over de Rack Pack span ik ook nog een bagagenetje waaronder eventueel een jackje/regenkleding gestopt kan worden. Mede hierdoor zit de Rack Pack zo vast als een huis achter op je fiets.
Dank voor jullie reacties!

Het is duidelijk, ik had de maten flink onderschat. De L is ondertussen uit m'n hoofd, het wordt een S of M, zoals jullie duidelijk adviseren.

beste groeten,
Frank
Wij hebben zowel een S als een M, deze laatste vinden wij vaak al te groot.
De S wordt dus het meest gebruikt.