Additionally, paste this code immediately after the opening tag: slaapzak - Forum Wereldfietser

slaapzak

heeft er iemand deze slaapzak , en tevreden?
ik dacht dat het wel iets was, erg licht en klein te pakken, gezien ik onder nul waarschijnlijk nooit ga kamperen en indien dat toch eens moest voorvallen ik dan nog een binnenlakenzak kan gebruiken ook in deze slaapzak....degene die ik van jaren geleden nog heb weegt 2 kg en is nogal een dikke rol, eigenlijk gewoon niet handig, wel heel warm dat wel ...

ik wil in voor en najaar er ook gebruik van kunnen maken....

http://www.bike4travel.nl/product_info. ... ts_id=3337
Lijkt mij te koud voor voor- en najaar. En hij is nog best zwaar vergeleken met wat er kan. Betaal meer en je krijgt beter dons en een warmere lichtere slaapzak. Zo'n smalle mummie is ook wel tamelijk smal.
Wim
kan je me hierbij even verderhelpen wim, wat is dan een betere keuze voor mijn doel?
linkje....
maar ook liefst klein te maken , want ik ben me hier een beetje aan het bezighouden met wat materiaal in te pakken als test en de hoop is nogal groot vind ik, ik zou graag niet te zwaar geladen zijn, .....
Ik ben, als fietser, nieuw op dit forum, maar durf wél mijn mening te geven met betrekking tot deze topic omdat ik al jaren outdoor ervaring heb met wandel- en bergsportactiviteiten (zomer en winter).

Hoewel ik déze slaapzak niet uit ervaring ken, weet ik wel dat het gewicht best redelijk is t.o.v. de aangegeven temperaturen. Deze waarden zijn gemiddelden, waarbij het zelfs zo is, dat er verschil zit tussen man en vrouw, maar uiteraard ook hoe snel je het onaangenaam vindt worden, das heel erg persoonlijk.

Ik wil geen reclame maken, maar ben al tijden fan van de Mountain Equipment Helium serie, met diverse 'koude waardes' en de daarbij behorende temperaturen. Licht, sterk, slaapt aangenaam en geringe pakmaat.

Afhankelijk bij welke temperatuur je het zelf onaangenaam vindt worden - en das bij iedereen toch anders - denk ik dat je een prima slaapzak hebt aangeschaft, zeker ook gezien de aanschafprijs.

Groeten,

Henk
op dit moment heb ik nog geen nieuwe slaapzak gekocht, wil eerst wat meningen horen van anderen, de door mij aangehaalde slaapzak ken ik ook niet maar vond hem precies wel licht en klein te verpakken en nog goedkoop ook....

ik ga ook eens kijken naar de slaapzakken die jij hier aanbeveelt
Misschien moet je even kijken op hiking site. Staan veel ervaringen van gebruikers


http://www.hiking-site.nl/materialen_er ... zakken.php

Mario
PHD design (betaalbaar in de sale) en Cumulus zijn mijn suggesties. PHD is wel vaak wat smal, maar dat geldt voor veel mummies. Als je naar wat vochtiger of koudere streken gaat is iets als de Dryshell tijk van PHD wel fijn. Zelf gebruik ik ook nog een donsvest. Dat kun je 's avonds rond de tent dragen ipv een fleece, en 's nachts in je slaapzak als extra warmte nodig is. Als je erg groot/zwaar bent kun je beter naar Tatteljee gaan voor maatwerk.
Voor de warmte is een goede matras ook belangrijk. Ik heb een Exped Synmat UL van 7 cm dik die ik bruikbaar vind tot iets boven het vriespunt (Exped zegt tot min 4 maar dat ben ik niet met ze eens). Daaronder gebruik ik een Downmat van Exped die zker tot min 15-20 goed is. Maar als je zwaar bent wil je eigenlijk een iets dikkere matras zoals de 9 cm Synmat UL en dat gaat gelijk weer een paar graden lager dan de Synmat UL van 7 cm. Voor zo'n dikke wil je wel hun pompzak bij je hebben.
Wim
bedankt voor de tips tot nu!
Voor iets meer heb je een Cumulus X-Lite van 370 gram en tot 3ºC. Hoewel er aan een donzen slaapzak ook een nadeel zit.
Maar als je een goed advies én een goed product wilt, kun je het beste even bij Outdoor & Travel Outfitters in Roosendaal binnenlopen.
Ik ga deze slaapzak misschien kopen. Wie heeft hier ervaring mee. Prijs kwaliteit lijk een mooie te zijn. Mijn leger slaapzak is op en is mij veels te zwaar.

Ik weet niet hoe je die slaapzak kan betalen, want ik heb geen credit kaart.

Ik ben 185 cm moet dus kunnen.

http://sleepingbags-cumulus.eu/index.ph ... d=1&gid=60

Mario
supermario schreef:Ik weet niet hoe je die slaapzak kan betalen, want ik heb geen credit kaart.
Dan vraag je het ze toch even? Telefoonnummer en e-mailadres staat op de website.
supermario schreef:Ik ga deze slaapzak misschien kopen. Wie heeft hier ervaring mee. Prijs kwaliteit lijk een mooie te zijn. Mijn leger slaapzak is op en is mij veels te zwaar.

Ik weet niet hoe je die slaapzak kan betalen, want ik heb geen credit kaart.

Ik ben 185 cm moet dus kunnen.

http://sleepingbags-cumulus.eu/index.ph ... d=1&gid=60

Mario
zelf ben ik ook 185 cm, de cumulus (Lite line) waarvan ik geen eigenaar ben maar waarin ik weleens geslapen heb is krap in de lengte. Als je de temperaturen benadert waar ie voor gemaakt is en het elastiek bij het hoofd aangespannen is, dan duwen je voeten tegen de bodem. Dit kan als gevolg hebben dat je minder goed slaapt, en erger, dat het dons geplet wordt. Op het moment dat het dons geen ruimte heeft isoleert het niet goed en worden je voeten niet goed warm gehouden.

In de specificaties van jouw beoogde slaapzak staat een slaapzaklengte van 208cm. Daarmee denk ik ook dat je de 190cm maximale lichaamslengte die erbij staat met een korrel zout moet nemen. Die 18 cm verschil is weinig hoor, 23 cm ook.

Ik meen dat ik eerder in een draadje heb gelezen dat Cumulus voor weinig extra geld wel een iets langere versie wil maken cq klaar heeft liggen. Ik vermoed dat dat ook al bij jouw (en mijn) lengte een effectief verschil maakt.

Hans
Ik ben iets kleiner, en pas heel netjes in m'n Liteline 400. Een extra baan is inderdaad geen probleem bij Cumulus, kost een paar tientjes. Maar dan is ie wel weer erg lang natuurlijk... Ik heb het trouwens nog nooit koud gehad in die liteline 400; ook niet bij lichte vorst zonder extra kleding aan. Ik weet niet precies waar en wanneer je hem gebruikt, maar als enige slaapzak kan ik me voorstellen dat ie eigenlijk altijd een beetje te dik gaat zijn.
De Mysterious Traveller 500/700 zijn trouwens dezelfde zakken als de Panyam 450/600, maar met goedkoper (en dus zwaarder) dons erin, heb ik me laten vertellen.
Kijk ook eens hier:
http://www.yetiworld.com/en/produkte/sc ... e/vib.html

Ik heb de 400 serie. Is warm genoeg tot enkele graden onder 0. Waterafstotende tijk. Goede slaapzak.

De 250-serie zou voor jou geschikt kunnen zijn.
supermario schreef:Ik ga deze slaapzak misschien kopen. Wie heeft hier ervaring mee. Prijs kwaliteit lijk een mooie te zijn. Mijn leger slaapzak is op en is mij veels te zwaar.

Ik weet niet hoe je die slaapzak kan betalen, want ik heb geen credit kaart.

Ik ben 185 cm moet dus kunnen.

http://sleepingbags-cumulus.eu/index.ph ... d=1&gid=60

Mario
1.85 is prima te doen met de MT700. Heb hem zelf ook gehad, ben 1.86 en lig meestal languit in mijn slaapzak. Matthie9000 is nog wat langer en past er ook in.