Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Welke lader voor naafdynamo?? - Forum Wereldfietser

Welke lader voor naafdynamo??

Ik wil een lader gaan kopen voor mijn son-naafdynamo.
Maar ik vind het lastig kiezen :shock:
Hebben mensen ervaring met de E-werk van Busch en Muller?
En de Super-I-cable?
En de biologic Reecharge?

Ik hoor graag wat ervaringen en tips!

Groetjes, Hera
Hallo Hara,

Zelf ben ik erg tevreden over mijn Zzing. Iets of wat aan de grote kant maar werkt super. Onderweg naar China heb ik alles (telefoon, GPS, camera, i-pod, muziek speaker) geladen via de Zzing. Ik was totaal onafhankelijk van van netstroom;)

Verder weet ik dat B&M niet standaard een bufferaccu heeft. Wat erg prettig is als je werkt met GPS.

Paul
Onderweg naar China heb ik mijn Zzing teruggestuurd. Dat ding was altijd leeg als ik hem nodig had. In functionaliteit vergelijkbaar met die steripen die bij me had, werkte altijd behalve als ik water moest ontsmetten. :?

Nu heb ik een biologic. Dit werkt beter. Je weet tenminste of ie aan het opladen is. Ik lees ook veel lovende woorden over B&M works.

Sjirk
ik heb net de Zzing smartphone editie gekregen. erg aardig van hem want ik had de gewone bestelt. kreeg er een zakje haribo snoepberen bij.

was even gehannes om hem aan te sluiten en ik heb het waarschijnlijk niet eens zo gedaan als het zou moeten maar het werkt perfect. Als hij stroom ontvangt gaat er een blauw lampje branden en als je een schakelaartje omzet gaat hij stroom leveren.

ik moet hem nog testen op een lange tocht waar ik mijn telefoon als gps gebruik. ben benieuwd
Wij hebben de E-Werk van B&M. Laden deed ie altijd wel - totdat de draadjes kapot gingen. Met de bufferaccu hebben we minder goede ervaringen. Die bufferaccu schijnt maar binnen een beperkt temperatuurbereik te werken. Is het te koud of te warm dan werkt ie niet.....

In de praktijk kwam het er op neer dat we een dag of twee langer met de oplaadbare batterijen in de Garmin deden maar we moesten ze altijd bijladen/ opnieuw opladen via netspanning.
Maarten & Line schreef:In de praktijk kwam het er op neer dat we een dag of twee langer met de oplaadbare batterijen in de Garmin deden maar we moesten ze altijd bijladen/ opnieuw opladen via netspanning.
De Garmin stond tijdens de tocht (bijna) altijd in verbinding met de Zzing en had daarnaast, nog stroom genoeg om 's avonds in de tent een GSM of i-pod op te laden.

Maar ik lees veel verschillende ervaringen over de Zzing. Vaak positief, soms minder positief... Mijn ervaring; Werkt prima en levert voldoende stroom naar mijn wensen.
Ik heb mijn Garmin etrex altijd aan de Zzing hangen en ook ik laad er vervolgens mijn telefoon 's avonds gewoon mee op.
Ik vermoed dat SjirkM een defect exemplaar heeft gehad ( geen idee of dat vaak voorkomt). Waarschijnlijk een defect accupak zou ik zeggen.