Additionally, paste this code immediately after the opening tag: regenbroek - Forum Wereldfietser

regenbroek

hoi,

ik zou graag een (betaalbare) waterdichte / water afstotende en warme regenbroek van stretch-stof willen aanschaffen (zonder zeem) voor fietstochten in de herfst en winter.

Zijn hier mensen die positieve ervaringen hebben met bepaalde merken of materialen?

(in de zomer gebruik ik lange hardloopbroeken omdat ik de zeem op mijn ligfiets niet nodig heb)
Castelli, Sportfull en Nalini maken lange fietsbroeken zonder zeem met waterwerende stof.Castelli heeft zelfs een Roubaix serie die toch wel (eigen ervaring) regen kan hebben, bovendien heeft deze broek een wat warmere voering.
hoi svalan,

bedankt voor je reactie. Ik ga binnenkort even bij de lokale fietsenwinkels kijken of ze deze merken verkopen. Het wordt tijd om de zomer-hardloopbroek te vervangen voor iets beters heb ik tijdens het fietsen vanavond gemerkt :D
hoi,

vanmiddag heb ik even bij de lokale wielren winkel gekeken voor een fietsbroek. Helaas was de keuze erg beperkt; er werden alleen broeken van Craft verkocht. Zijn hier fietsers die ervaring hebben winter fietsbroeken van dit merk? En heeft een bepaald merk / type materiaal nog een duidelijke voorkeur vanwege betere waterafstotende werking?

Binnenkort ga ik even bij wat andere grote fietsenwinkels langs om de hier genoemde merken te bekijken.
jeroen_ schreef:hoi,

vanmiddag heb ik even bij de lokale wielren winkel gekeken voor een fietsbroek. Helaas was de keuze erg beperkt; er werden alleen broeken van Craft verkocht. Zijn hier fietsers die ervaring hebben winter fietsbroeken van dit merk? En heeft een bepaald merk / type materiaal nog een duidelijke voorkeur vanwege betere waterafstotende werking?

Binnenkort ga ik even bij wat andere grote fietsenwinkels langs om de hier genoemde merken te bekijken.
Craft maak wel mooie (lees: betaalbare spullen), echter geen Nanoflex (castelli) o.i.d.
Zou eens naar bijv. deze kunnen kijken:
http://www.trentinobikewear.nl/product/ ... n-bibtight

Heb zelf deze en bevalt goed.
Oppad testte 10 regenbroeken, waarvan enkele echte fietsregenbroeken. Misschien interessant om te kijken waar je bij jouw aankoop vooral op moet letten.
(artikel is al wel van even geleden, maar toch ... )

Ikzelf heb een Jack Wolfskin 'fiets'regenbroek, uiterst tevreden over, maar vrij prijzig.

succes!

http://www.oppad.nl/?uitrusting=test-pr ... genbroeken


gr Frank
.
Heb de test gelezen van Oppad maar hoe hou je de fiets schoenen een beetje droog?
Ik heb nu neopreen overschoenen maar deze zijn denk ik meer voor de kou dan voor regen tegen te houden.
Klaas
Waterdichte overschoenen (VAUDE, AGU, ANWB, vuilniszakje) of waterdichte sokken (Gore-Tex, SealSkinz, boterhamzakjes).
Oh, sorry, alleen de schoenen? Die kun je in je waterdichte fietstassen doen en alleen je sokken aantrekken. :D Ik dacht eerst dat je droge voeten wilde houden (te snel gelezen...).

(PS. Ik heb als moderator maar even een vraagteken achter de vraag van saagstree gezet. Dat is wat duidelijker dan een punt.)