Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Banden - Forum Wereldfietser

Banden

Dit jaar voor het eerst op "schwalbe Supreme "banden gereden. Op 3000km 5 x een lekke voorband gehad en steeds bij het ventiel. voorheen reed ik op maraton plus en had nooit een probleem. Na de 5de lekke band eindelijk een fietsenmaker die constateerde dat de druk veel hoger moest. Ik reed op 3 bar. Hij heeft de banden op 5 bar gepompt en heb nadien geen probleem meer gehad . Maar ik krijg met mijn handpomp er echt geen 5 bar op, hoe doen jullie dat? :idea:
Andere handpomp.
Topeak Morph en dergelijke. (google maar)
Leon
Mijn Lezyne Road Drive kan tot 11 bar pompen. Mijn racefiets ooit al eens tot 8 bar gedaan, maar dan moet je flink kracht zetten. :P
Autoventielen en de pomp van het tankstation. De handpomp gaat mee voor lekke banden. Echte druk doe ik wel bij het tankstation. Overigens zijn er ook goede handpompen. De Topeak Mountain Morph en de Zefal HPX zijn de bekendste. Kleine pompjes zijn ondingen, en pompjes voor racefietsen kunnen wel hoge druk leveren, maar doen dat door je heel veel slagen te laten maken.
Wim
Misschien een betere fietsbroek proberen? :D
Lekken bij het ventiel kan duiden op een woeste pomptechniek gecombineerd met een pomp die direkt aan het ventiel zit en dus alle beweging doorgeeft aan het ventiel (zonder slang). Op een bepaald moment zegt het ventiel dan ajuus tegen de binnenband. Ik gebruik nu de Lezyne Micro Floor Drive, met slang, die is er in een High Pressure en een High Volume versie en dan naar keuze met/zonder kijkglaasje. Afgezien dat ik het een spuuglelijk ding vind en prijzig, pompt hij zeer comfortabel en zelfs de volume versie gaat probleemloos voorbij 5bar.
Wim schreef:Autoventielen en de pomp van het tankstation. De handpomp gaat mee voor lekke banden. Echte druk doe ik wel bij het tankstation.
Ik fiets liever routes waar je geen tankstations tegenkomt. Soms zie ik er een hele week geen.
Leon