Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bescherming drager bij haken tas - Forum Wereldfietser

Bescherming drager bij haken tas

Ik heb wel eens gezien dat mensen een laagje buigzaam stevig plastic om de dragerbuizen klemmen waar de haken zitten. Hebben jullie insider-geheimtips over waar ik plastic vind dat hier goed geschikt voor is? Afdekplastic uit de bouwmarkt? Stukjes van die onhebbelijke plastic verpakkingen waar kleine elektronica-onderdelen in zitten?

Na drie maanden fietsen was de lak van mijn voordrager namelijk helemaal weggeschraapt waar de tas eraan bevestigd zit, en na een winter in de schuur was het ding lelijk gaan roesten. Ik heb hem nu opnieuw gelakt en ik wil graag voorkomen dat dat na een volgende fietsvakantie weer nodig is.
Toevallig was ik hier ook naar op zoek. Ik kwam dit topic tegen waar behoorlijk wat oplossingen in staan: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 7&start=80. Zelf was ik van plan om isolatietape te gebruiken om de dragers te beschermen. Niet de meest nette en duurzame oplossing, maar wel snel en eenvoudig :wink:
Traction schreef:Toevallig was ik hier ook naar op zoek. Ik kwam dit topic tegen waar behoorlijk wat oplossingen in staan: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 7&start=80. Zelf was ik van plan om isolatietape te gebruiken om de dragers te beschermen. Niet de meest nette en duurzame oplossing, maar wel snel en eenvoudig :wink:
Die rood-blauwe contraptie is van mij. Ik heb het inmiddels uitvoerig getest en de tassen hangen er prima aan. Ook geen gerammel, het dempt enigszins. En roest heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Isolatietape heb ik eerst ook gebruikt. Dat slijt binnen no-time door en dan gaat het alsnog roesten, als je er niet op tijd bij bent. Ik was dat wel.
Goedemorgen,

ik gebruik hier voor aquarium slang, is mooi transparant en slijt niet snel.
Je kan het in verschillende diameters krijgen, bij de meeste dierenspeciaal zaken en kost amper wat. Over de lengte opensnijden en aan boven en onderkant met een tierip vast zetten.

Vriendelijke groet,

Hendrik.
Laatste tippie, en voor de rest verwijs ik weer naar eerder genoemd topic: let daarbij op binnen- én buitendiameter voor de mooiste passing. Ik kwam met aquariumslang niet naar tevredenheid uit.
Ik gebruik een waterslang voor caravans gekocht bij een caravanbedrijf. Openknippen en met zwarte tape om de drager plakken op de plek van de haken. Gegarandeerd rammelvrij en geen inpas/opvulstukjes nodig die eruit kunnen vallen.
Ik ben van de binnenband+tape oplossing :wink:

Afbeelding
Ortleib hack by shanecycles.com, on Flickr
Dank voor de antwoorden allemaal, met al die ideeën gaat het wel lukken om de drager mooi te houden!
ReinierLamers schreef:Dank voor de antwoorden allemaal, met al die ideeën gaat het wel lukken om de drager mooi te houden!
De vraag is of je nadien de drager überhaupt nog wel ziet :P ! Succes!
Shane schreef:
Afbeelding
En of dit nou mooi is, kan je ook een hele discussie over opzetten. :shock:

Peter
Maar dat gaan we niet doen, ok :P ? Nou ja, een beetje dan...Ik heb een Travelmaster... esthetisch niet mooi, wel functioneel. En door die functionaliteit vind ik 'm weer mooi. Volg je me nog?
Vroeger leverde Tubus hiervoor in de lengte doorgesneden hardplastic slang, die je om de buis kon klikken. Zat strak, bleef vanzelf zitten
Afbeelding
Er zijn nog wel webshops die hun eigen oplossing (aquariumslang) verkopen met strekkende meter dacht ik. De oplossing van Tubus is ongeveer net zo mooi.
Peter M schreef: En of dit nou mooi is, kan je ook een hele discussie over opzetten. :shock:
Het werkt.
m-gineering schreef:Vroeger leverde Tubus hiervoor in de lengte doorgesneden hardplastic slang, die je om de buis kon klikken. Zat strak, bleef vanzelf zitten
Afbeelding
En daaronder schuurde de lak vrolijk weg door alle stof en zand die er toch tussen wist te komen. Ook als je ze vastzet met tierips blijven ze schuiven, de oplossing van Shane is misschien niet de mooiste maar net zoals hij zelf zegt het werkt, en kost weinig om te repareren, want ook zijn oplossing is aan slijtage onderhevig.
Ik ga zelf altijd voor de voor mij makkelijkste oplossing: halve meter aquariumslang kopen (hier om de hoek te koop voor €1 per meter), in stukken van 5 cm snijden/knippen, per stuk doorsnijden/knippen, bagagedrager ontvetten, en de stukken op de ter zake doende plaatsen met 10-secondenlijm vastplakken.
Schuift niet, schuurt niet, gaat lang mee, snel klaar, tassen zitten muurvast dus geen geklapper, en het ziet er lekker lelijk uit. En makkelijk te repareren/vervangen, zeker als je een reservestukje bij je hebt.