Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kruiden kiezen - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Kruiden kiezen

Koop bij Kruidvat/Etos/o.i.d. flesjes met bijvoorbeeld contactlenzenvloeistof.
(Kost relatief weinig.)
Gebruik de inhoud of knikker het weg en je hebt onverwoestbare afsluitbare en herbruikbare flesjes voor van alles en nog wat.
Afwasmiddel, shampoo, zeep, olijfolie, zout, peper, en andere kruiden.
Je kan nog verschillende maten kiezen ook.


(Ik heb deze idee volgens mij ooit eens van dit forum gehaald. :wink:)
m-gineering schreef:plastic smalfilm potjes. Groot genoeg, degelijk en betrouwbaar
Juist dat laatse vind ik bij die potjes niet voldoende. Ik heb mijn peper een keer of drie van de bodem van de tas kunnen halen, gelukkig was het niet de olijfolie. Daarna toch maar naar de lenzenflesjes. Die heb ik al een jaar of 15 in gebruik. (de flesjes, de lenzen heb ik al lang opgegegeven)
Leon
Leon schreef:
m-gineering schreef:plastic smalfilm potjes. Groot genoeg, degelijk en betrouwbaar
Juist dat laatse vind ik bij die potjes niet voldoende. Ik heb mijn peper een keer of drie van de bodem van de tas kunnen halen, gelukkig was het niet de olijfolie. Daarna toch maar naar de lenzenflesjes. Die heb ik al een jaar of 15 in gebruik. (de flesjes, de lenzen heb ik al lang opgegegeven)
Leon
Net zoals shampoo en afwasmiddel: nooit neem ik zoiets mee zónder schroefdop...
jjv schreef:Koop bij Kruidvat/Etos/o.i.d. flesjes met bijvoorbeeld contactlenzenvloeistof.
(Kost relatief weinig.)
Gebruik de inhoud of knikker het weg en je hebt onverwoestbare afsluitbare en herbruikbare flesjes voor van alles en nog wat.
Zonde dat wegknikkeren. Als er behoefte is aan deze flesjes, dan stel ik het volgende voor:
Koop bij Etos een flesje Boston contactlenzen vloeistof (Bausch & Lomb). Je mag kiezen schoonmaak (kleine verpakking) of inzetvloeistof (grote verpakking). Geef het aan mij, na drie maanden krijg je het flesje leeg retour met de garantie dat er geen verspilling heeft plaatsgevonden.
Leon schreef:
m-gineering schreef:plastic smalfilm potjes. Groot genoeg, degelijk en betrouwbaar
Juist dat laatse vind ik bij die potjes niet voldoende. Ik heb mijn peper een keer of drie van de bodem van de tas kunnen halen,
Je moet die potjes ook niet los in de tas flikkeren. Als je ze voldoende samenknijpt gaan ze idd open, bij mij wonen ze dus netjes beschermd in de pannenset
m-gineering schreef:
Leon schreef:
m-gineering schreef:plastic smalfilm potjes. Groot genoeg, degelijk en betrouwbaar
Juist dat laatse vind ik bij die potjes niet voldoende. Ik heb mijn peper een keer of drie van de bodem van de tas kunnen halen,
Je moet die potjes ook niet los in de tas flikkeren. Als je ze voldoende samenknijpt gaan ze idd open, bij mij wonen ze dus netjes beschermd in de pannenset
Dat kan idd wel. Ik was even bang dat je reactie zou zijn dat je uiteraard smalfilmpotjes zou hebben had met schroefdop. :D :wink:
Leon
Leon schreef:Ik was even bang dat je reactie zou zijn dat je uiteraard smalfilmpotjes zou hebben had met schroefdop. :D :wink:
Leon
aluminium en zout wordt een bende, maar uiteraard heb ik die ook. (= nog het meest waardevolle van een complete surplus Doka uitrusting ;) )
Ik gebruik van die hersluitbare zakjes, zie bijv. http://www.recypack.be/catalog/22547.
Sommige kruiden worden ook verkocht in hersluitbare zakjes. Voor deze kruidenzakjes is altijd wel een plaatsje in je bagage.
HansvanderVeeke schreef: Maar het waarom komt niet zo goed uit de verf maar de antwoorden zijn al erg behulpzaam. Bedankt daarvoor.
Voor mij is het gewoon zo dat ik met deze kruiden - en andere smaakmakers - lekker kan koken en minimaal kan afwisselen tussen pasta-, rijst- en couscousgerechten. Het spreekt natuurlijk voor zich dat de hoeveelheden beperkt zijn. Naar mate je verder van huis bent worden de kruiden vanzelf exotischer.

Wat betreft andere basisingrediënten heb ik eigenlijk ook altijd wel verse knoflook en uien bij me. Daarnaast is de kans groot dat er een bouillonblokje of twee in m'n kooktas rondzwerven. Of een beetje sambal.

Kruiden zitten bij mij in plastic potjes/ flesjes met schroefdopjes.