Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Stuurgreep dikker maken - Forum Wereldfietser

Stuurgreep dikker maken

Hallo allen
Ik heb zonet mijn klassiek 'recht' stuur vervangen door een vlinderachtig stuur. Echte handvaten zijn er niet gemonteerd, maar ik heb een stuurlint aangebracht. Nu, het eindresultaat is dat ik zeer dunne handgrepen heb, wat niet echt aangenaam fietst.

Ik ben nu van plan om gewoon nog een extra stuurlint er rond te doen om zo toch een aangename (dikkere) greep te hebben....

hebben jullie betere oplossingen? iemand ervaring met twee stuurlinten boven elkaar?

thanks!
Frank
Ik heb hetzelfde gedaan, maar wel handvaten gemonteerd. Dat zou ik zeker doen, want zo heb je alleen maar een kleine greep. Een dikkere lintlaag is elders prima, maar wordt wel wat zacht. Dat moet je bij je remmen enschakelhendels niet hebben. Daar is grip belangrijk. Gewoon handvaten plaatsen dus.
Frank VR schreef:Hallo allen
Ik heb zonet mijn klassiek 'recht' stuur vervangen door een vlinderachtig stuur. Echte handvaten zijn er niet gemonteerd, maar ik heb een stuurlint aangebracht. Nu, het eindresultaat is dat ik zeer dunne handgrepen heb, wat niet echt aangenaam fietst.

Ik ben nu van plan om gewoon nog een extra stuurlint er rond te doen om zo toch een aangename (dikkere) greep te hebben....

hebben jullie betere oplossingen? iemand ervaring met twee stuurlinten boven elkaar?

thanks!
Frank
Zacht lint op zacht lint is niet stabiel. Kurklint over bv tressostar (dat over de hele breedte plakt) blijft wel prima zitten
Frank VR schreef: Ik heb zonet mijn klassiek 'recht' stuur vervangen door een vlinderachtig stuur. Echte handvaten zijn er niet gemonteerd, maar ik heb een stuurlint aangebracht. Nu, het eindresultaat is dat ik zeer dunne handgrepen heb, wat niet echt aangenaam fietst.

Ik ben nu van plan om gewoon nog een extra stuurlint er rond te doen om zo toch een aangename (dikkere) greep te hebben....

hebben jullie betere oplossingen? iemand ervaring met twee stuurlinten boven elkaar
Mocht de reden dat je niet gewoon foam gebruikt zijn dat je bang bent dat dat zompig wordt in de regen, dan kan ik zeggen dat het mij reuze meevalt. Ik heb er geen last van als het stuur nat is - wel fiets ik altijd met handschoenen, zonder is het misschien anders. Wel is het foam, vijf jaar oud, inmiddels hier en daar wat plat geworden. Overigens vond ik het spul waarmee mijn fiets geleverd werd te dun, dat is bij de eerste servicebeurt gratis vervangen door dikker, comfortabeler foam.

Handvatten om een vlinderachtig stuur kan ik me niet zo goed voorstellen, lijkt me dat die in de weg zitten als je het stuur op de hoeken vastpakt.

Succes,

Carl
TanteGerrit weigert met handschoenen te fietsen omdat ze anders witte 'Mickey Mouse' handjes krijgt. Tot voor kort zwoer ze bij foam, maar nu heeft de fiets een regulier stuurlint met daaroverheen Lizard Skin, en ze is in de nopjes, de dikte is precies goed, weliswaar een racebocht.
Ik heb diverse soorten foam op mijn bar-ends gehad maar uitsluitend de versie van grab-on beviel. Het is lastig verkrijgbaar en behoorlijk duur, maar voelt niet schuimig (vind ik dan), is lekker dik en gaat niet snel kapot.
Leon
Er bestaat 3,8 mm lint van Lizard Skins, reteduur maar wel heel fijn spul...
Leon schreef:Ik heb diverse soorten foam op mijn bar-ends gehad maar uitsluitend de versie van grab-on beviel. Het is lastig verkrijgbaar en behoorlijk duur, maar voelt niet schuimig (vind ik dan), is lekker dik en gaat niet snel kapot.
Leon
Leon
Gebruik je dan enkel de foam? (dus zonder nog een extra stuurlint?)
grts
Frank
Ik heb eerste een laag nylon tape over het stuur geplakt, voordat ik het stuurtape zelf aanbracht. Werkt goed voor mij.
Frank VR schreef:Leon
Gebruik je dan enkel de foam? (dus zonder nog een extra stuurlint?)
Ik ben weliswaar niet Leon, die is even in slaap gevallen kennelijk - ja, ik zou niet weten wat je nog met stuurlint kan (of zou willen) als je foam om je stuur hebt.

Succes gewenst,

Carl
Carl schreef:
Frank VR schreef:Leon
Gebruik je dan enkel de foam? (dus zonder nog een extra stuurlint?)
Ik ben weliswaar niet Leon, die is even in slaap gevallen kennelijk - ja, ik zou niet weten wat je nog met stuurlint kan (of zou willen) als je foam om je stuur hebt.
Wellicht om het nog dikker te maken. Ik gebruik inderdaad alleen het foam, dan heb je al een redelijke dikte.
Leon
Carl schreef:, ik zou niet weten wat je nog met stuurlint kan (of zou willen) als je foam om je stuur hebt.
Het warme zweterige foamgevoel kwijtraken?
m-gineering schreef:
Carl schreef:, ik zou niet weten wat je nog met stuurlint kan (of zou willen) als je foam om je stuur hebt.
Het warme zweterige foamgevoel kwijtraken?
Beter foam kopen Marten. :wink: Serieus, blijft stuurlint om foam heen zitten (vooropgesteld dat je het niet zo strak aantrekt dat je het foam samendrukt, zodat je net zo goed geen foam had kunnen gebruiken)?

Overigens valt me net in dat ik zelf ooit barends omwikkeld heb met gepolsterd sticktape dat ik nog had liggen uit mijn hockeytijd. (Is volgens mij hetzelfde als racketgrip dat tennissers gebruiken.) Zelfklevend katoenlintje daaroverheen tegen nat en glad (en als slijtlaag). Bleef prima zitten, maar is wel meer een houtje-touwtjeoplossing dan mijn huidige mooie foam. :)

Veel houvast gewenst,

Carl