Additionally, paste this code immediately after the opening tag: slaapmat - Forum Wereldfietser

slaapmat

GEVONDEN :slaapmat in Reusel op het fietspad ,aan knooppunt 60 regio Eindhoven.vandaag rond 8.45u.waarshijnlijk van de man en vrouw die ik 10min voordien gepasseerd ben met hun zwaarbeladen fietsen rijdende naar knooppunt 56,of zij kwamen van een grote fietstocht of gingen er een maken.af te halen in Geel bij mij thuis of ik breng het mee op mijn ritje van Turnhout Weelde Reusel Postel Lommel Geel.misschien kent wel iemand die mensen? groetjes Gustaaf
Hallo, ik heb wel interesse in die slasapmat, als die opblaasbaar is, en een persoons ik woon in de buurt. Mijn oude is versleten.
Volgens mij wordt hier iets anders bedoeld.
Wim
ja,mijn bedoeling is hem gewoon terug te bezorgen aan wie hem verloren is maar heb tot nu toe nog niets vernomen,is opblaasbaar en verpakt in groen beschermhoes.
Een maand lijkt me lang genoeg.
Voorstel: Laten we het topic veranderen in "Wat hebben we allemaal voor rare dingen gevonden onderweg en wat deden we daarne". Ik doe alvast een duit in het zakje:
Ik vond eens op een bekende fietsroute hier in de buurt een telefoon. Gelukkig stond onder de namenlijst een thuisadres. Gebeld; een dame neemt op. Ze bleek de vrouw van een wielrenner die inderdaad daar langsgekomen kon zijn. Ik heb de telefoon een kilometer verder afgegeven bij camping De Bosrand. Verder niks gehoord. Zal wel goed zijn gegaan.
Leon

(m/v gecorrigeerd :oops: )
een dame neemt op. Ze bleek de man van een wielrenner die inderdaad daar langsgekomen kon zijn.
:roll: :lol: Grappig
Peter
Leuk initiatief Leon! :lol:

Mijn lijstje tot nu toe:
-------------------------
  • -2x geldbeugel met muntjes (en zonder persoonsgegevens van de eigenaar)
  • -1x een setje bandenlichters met een elastiekje er rond
  • -1x een dure smartphone (terugbezorgd!)
  • -verschillende gsm's waar niet veel van overbleef
  • -6x fietscomputer (2x Sigma, de rest cateye. Dit begrijp ik echt niet want bij mij zijn die nog nooit van m'n fiets gevallen. Kan ik hieruit besluiten dat Sigma beter vast zit op je fiets? Of is Sigma gewoon populairder?)
  • -5x LED-achterlichtje op batterijen (nog nooit een voorlichtje, want die zie je er waarschijnlijk zelf afvallen terwijl je fietst. Maar in ieder geval het blijven rommeldingen die je blijkbaar eenvoudig verliest. Een Edeluxje zie ik er nog niet zo snel afvallen :wink: )
  • -1x Lezyne road drive pompje (toch nog steeds mijn favoriete vondst!)
  • -1x een mapje met een 20-tal CD's, maar helaas niet echt mijn muzieksmaak :(
  • -onlangs nog een spaaksleutel
en uiteraard nu en dan eens een muntstuk.

Ik ben vast nog wel iets vergeten maar wie zijn/haar ogen op de weg richt en redelijk wat kilometers rondbolt vindt nu en dan wel eens wat. :P

Greetz,
Bram
Op weg naar Santiago eens een hoedje opgeraapt en onder de snelbinder gestopt, 60 km verder liepen 4 mensen waarvan drie met zo'n hoedje en je raadt het al, bleken Amerikanen te zijn, ze konden er niet over uit dat dit kon gebeuren: Thats Real Camino Life! :D
Peter.
Een bagagerek, voor achteraan, met werkend achterlicht. Hoe je zoiets ongemerkt kan verliezen blijft me een raadsel.

Verder vind ik vooral gereedschap: schroevendraaiers, imbussleutels,... In de berm langs de weg enzo. Bij mijn laatste fietstocht begon ik me onderweg af te vragen waarom ik eigenlijk nog reparatiemateriaal zou meesleuren.
Niet allemaal op vakantie, wel - op een gsm na - allemaal met de fiets gevonden.

Twee gsm's. Gelukkig niet beveiligd, dus twee keer bij contactpersonen 'papa' gevonden en zo de toestellen aan de rechtmatige eigenaar terug kunnen bezorgen.

Een portefeuille zonder identiteitsgevens, bezorgd aan de politie.

Een keer een laptop in een verder lege rugzak midden op straat. Gelukkig was de laptop niet beveiligd met een paswoord, dus in Outlook naar de verzender gekeken van de mails met de bedoeling die op die manier te kunnen contacteren. Het was niet de bedoeling de mails te lezen (doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan zou willen worden ...), maar het enige mailadres dat ik vond, vond ik zo vreemd (geen echt naam, schijnbaar een willekeurige groep letters) dat ik heel vluchtig de titels van alle mails ben doorgelopen in de hoop een 'normale' mail met normaal mailadres te vinden. De mails bleken allemaal mails met vluchtgegevens te zijn. Uiteindelijk dan toch maar een mailtje gestuurd naar het enige afzendadres dat ik vond en zo is de laptop toch terug bij de eigenaar beland. Hij bleek bij het instappen in de auto waar hij met mee ging rijden vergeten te zijn de laptop in de koffer te steken, vandaar dat deze midden op de weg stond. En hij was heel blij dat hij de laptop terug had.
Van die laptop vraag ik me nog steeds af wat het verhaal er achter was. Want buiten die mails met vluchtgegevens stond er verder totaal niets op die laptop (geen enkel programma, geen enkel zichtbaar document). Hoewel ik nuchter genoeg ben om mensen niet op basis van het uiterlijk te beoordelen, laat staan veroordelen heb ik door de combinatie van de gegevens op de laptop en het uiterlijk van de eigenaar me wel eens lachend afgevraagd of ik een terrorist uit de nood had geholpen.

Een fleecetrui in goede staat en in mijn maat, dus na een wasbeurt heb ik die aangeslagen.
Handschoenen.

Zelf al kwijtgeraakt (op de fiets):
- gsm - ergens in Duitsland - was erg onhandig want ik had verschillende afspraken
- broek en trui - in Groot Brittannië - tas vergeten sluiten (erg dom) maar op de terugweg na 10 dagen de spullen aan de rand van de weg teruggevonden. Na een wasbeurt waren ze terug perfect bruikbaar.
- fietscomputertje
- fietsachterlicht

Renaat
In de Noordoost hoek van Friesland, in de buurt van de dijk van het Lauwersmeer een digitaal fototoestel. Via de foto's de naam van de eigenaar (jongetje) van het toestel achterhaald. Googelen op naam en plaats leverde het me het email adres van de vader op.
Mailtje met uitleg en verzoek om adresgegevens. Na het antwoord toestel op de post naar Italië gedaan en een paar weken later een doos terug uit Italië met streekproducten, brief (in het Engels gelukkig) en een fraaie tekening van de 'eigenaar'. De tekening (niet de eigenaar) hangt nog steeds aan de muur van mijn kantoor.
Ik heb weleens mijn eigen buitentent teruggevonden :lol:
In Schotland reed ik een paar honderd meter achter de anderen aan omdat ik wat langer van het uitzicht had genoten en opeens zag ik een bekende tas liggen. Die was van de bagagedrager van mijn tentgenoot gevallen. Een week later vond ik in een bergafwaarts stuk de trainingsbroek en handschoenen van mijn maatje, die had ze in de pauze op haar fiets gelegd en was ze vergeten in haar tas te stoppen. Toch handig, zo'n bezemploeg.

Wij fietsten afgelopen zomer de Limesroute en er was een stel dat ongeveer hetzelfde tempo aanhield. We fietsten niet samen, maar hebben vaak wel op dezelfde campings gestaan. We hadden zo'n goedkoop geel vaatdoekje bij ons om het grondzeil droog te vegen, haringen schoon te maken, fiets te poetsen etc. Die zijn we bij een lunch verloren. 's Avonds bleek dat de andere mensen het hadden zien liggen, maar het zo onwaarschijnlijk leek dat het van ons zou zijn dat ze het toch maar niet meegenomen hadden. Helaas... :wink:
wel beste mensen,als jullie iets nuttig verliezen dan denk ik wel dat je het ook terug wil?en daarom het berichtje,maar het duurd inderdaad lang eer de verliezer iets laat weten.ik heb ook reeds een geldbeugel en gsm gevonden en terug bezorgd,die mensen waren wel zeer tevreden.dus zal ik de slaapzak maar doorgeven daar ik er toch niets aan heb.
Rob, je hebt PB
Rob Aalders schreef:Hallo, ik heb wel interesse in die slasapmat, als die opblaasbaar is, en een persoons ik woon in de buurt. Mijn oude is versleten.